הידעתם, תוכן גרוע עלול להזיק לעסק שלכם!

כל מי שמחפש מידע ברשת מכיר את התופעה, לצד אתרים המכילים תכנים רהוטים ואיכותיים יש הרבה אתרים עם תכנים דלים, תכנים שלא מחדשים לנו דבר, תכנים שהקריאה בהם קשה ולא נעימה, הם כתובים בלשון דלה עם שגיאות כתיב ותחביר, לא מאורגנים בצורה לוגית, מעורפלים ולא ברורים. קהל הגולשים מורכב מקבוצות של האנשים בעל גישה ורגישות שונה לשפה. יש גולשים שיבליגו על תוכן חובבני, אך יש גולשים שיסיקו מרמת התוכן על רמת העסק, יינטשו את האתר ובעל העסק יפסיד את הלקוחות הפוטנציאליים.

תוכן גרוע מזיק לעסק, תוכן איכותי בונה את העסק

לכתיבת תוכן לאתרים יש שתי מטרות. האחת, להגביר את תנועת הגולשים לאתר והשנייה, לטעת בגולשים את ההרגשה כי מדובר בעסק רציני ולהפוך אותם ללקוחות.

לא בכל אתר התוכן חשוב. יש אתרי מכירות כמו למשל אתרים המוכרים פרחים או מוצרי קוסמטיקה שבהם התמונות מדברות והתוכן הוא רק שולי, אך יש אתרים כמו אתרים של פסיכולוגים, עורכי דין, מאמנים אישיים ועוד שמהם אנו מצפים למקצועיות ואינטליגנציה. באתרים אלו נצפה לפגוש תכנים רהוטים כתובים בשפה יפה שיעניקו לנו תוכן עשיר ומידע שאותו אנו מחפשים ובגללו הגענו לאתר.

כאשר אנו פוגשים בתכנים לא איכותיים, כבר במפגש הראשוני עם בית העסק אנו מקבלים עליו דעה שלילית וכל הסיכויים שלא נחזור גם בעתיד אל האתר הזה.

כאשר התוכן לא איכותי והגולש נוטש את האתר בזבזנו הזדמנות נדירה לשכנע את הגולש להצטרף אל משפחת הלקוחות שלנו. הוא כבר הגיע אלינו, הוא פתח את הדלת, נכנס, אך מיד נטש.

בעלי עסקים המשקיעים בקידום ממומן או בכל פרסום המפנה את הגולש לאתר מפסידים כסף כאשר הגולשים הגיעו אל האתר, אך נטשו אותו בגלל תכנים גרועים.

גולשים שלא ימצאו באתר תכנים ומידע רלוונטי ומועיל ימשיכו לחפש ברשת ומאוד מהר יגיעו אל המתחרים. אם הם יפגשו שם תוכן שיווקי איכותי, הם יתרשמו לטובה וייצרו קשר עם בית העסק המתחרה.

גם גוגל אוהבת תוכן איכותי

מנוע החיפוש של גוגל יודע להעריך את רמת התכנים של דפי האינטרנט. גוגל הבינה שהגולשים המופנים באמצעות מנוע החיפוש שלה לאתרים מחפשים מידע, חוויית קריאה ואיכות וכאשר הם אינם מוצאים את מה שהם מחפשים הם נוטשים את האתר. גוגל שפחדה לאבד את הגולשים ואת מקומה בראש מנועי החיפוש, הענישה אתרים עם תכנים ירודים והורידה אותם בדירוג. מקדמים רבים ובעלי אתרים התעוררו יום אחד וגילו כי האתר שהיה ממוקם במקומות גבוהים במנוע החיפוש של גוגל נפגע והדרדר למקומות נמוכים מאוד.

ככל שגוגל משפרת את האלגוריתם שלה, כך עולה החשיבות של איכות דפי האתר ופוחתת החשיבות של כמות הדפים באתר. כיום גוגל יודעת לזהות תכנים איכותיים על פי מבנים תחביריים של המשפטים, על פי ניתוח של סימני פיסוק, לפי הזמן שבו נשאר הגולש באתר ועוד. זה כבר ברור לכולם, תוכן איכותי מקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל ותוכן איכותי מוריד אותו בדירוג האתרים.

איך מזהים תוכן לא איכותי?

  • התוכן אינו מחולק לפסקאות, ולכן הוא לא נעים ולא נוח לקריאה. הגולש ברשת תמיד מהר, אין לו סבלנות. תוכן המחולק לפסקאות יקל עליו את הקריאה.
  • התוכן לא כולל כותרות מסקרנות ואטרקטיביות שיסקרנו את הגולש ויגרמו לו להישאר באתר ולקרוא את המאמר.
  • התוכן דל מדי, הוא לא מוסר מידע רלוונטי, הוא חוזר על עצמו ולא מחדש.
  • התוכן מספר על בעל העסק ולא עונה על הצרכים של הגולש. הגולש הגיע אל האתר כי הוא מחפש תשובה לבעיה שלו, לא מעניין אותו לקרוא על החברה, על ההיסטוריה שלה ועל ההצלחה שלה. אם לא תציעו לו פתרון לבעיה שבגללה הוא הגיע לאתר, הוא ינטוש מיד.
  • התוכן לא מכבד את הגולש, הוא כתוב בשגיאות כתיב ותחביר, הוא אינו מפוסק נכון והקריאה לא זורמת.

לסיכום, כל דף באתר הוא סוכן המכירות שלכם. לא כדאי לחסוך בכתיבת תוכן שיווקי לאתר. אם אתם לא יודעים לכתוב לבד או שאין לכם זמן, בטקסטלינשמח לעזור לכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן