תשעה טיפים מנצחים ועוד אחד מכותבי תוכן מפורסמים ומצליחים!

אף אחד לא חולק על החשיבות של כתיבת תוכן באתר. בעוד שכתיבת תוכן איכותית תבנה את העסק, כתיבה גרועה תפגע בעסק. בעידן האינטרנט כתיבת תוכן איכותי היא אחת מדרכי השיווק האפקטיביים ביותר לכל בעלי העסקים, לעסקים גדולים, עסקים בינוניים וקטנים והמשווקים הגדולים בעולם מתייחסים לכותב התוכן כאיש השיווק שמאחורי המקלדת. אז איך עושים את זה נכון? פנינו אל מספר קופירייטרים מצליחים ומפורסמים וביקשנו מהם טיפים.

לאינטרנט יש שפה משלו, היא הרבה יותר קצרה, הרבה יותר ממוקדת ותמציתית, יש בה אוריינטציה שיווקית ורצוי שהיא תפנה אל הרגש כדי ללכוד את הקורא, לרגש אותו ולהניע אותו לפעולה, לקניית המוצר או לכל פעולה שתבחרו.

כתיבת תוכן לאתר שונה מכל צורה וסגנון של כתיבת תוכן אחר. אסור לשכוח שהקורא יושב מול מסך, העיניים מתאמצות ואנו חייבים להקל עליו את הקריאה. מראה של טקסט עמוס וצפוף יבריח מיד את הקורא.

לכתיבה באינטרנט יש מבנה קבוע ומדויק. חשוב להימנע מטקסטים ארוכים ולא ממוקדים ולהקפיד על כותרות מעניינות ומסקרנות. הפסקה הראשונה תהיה פסקת הפתיחה שבה מסבירים בקיצור על מטרת המאמר, לאחריה תבוא כותרת משנה ומספר פסקאות קצרות עם רווחים ביניהם.

חשוב להתאים את התוכן לקריאה מרפרפת. לגולש הממוצע אין סבלנות לקרוא את כל המאמר בעיון. הוא מביט בדף, הוא סורק בעיניים את הטקסט ומחפש את השורה האחרונה. יש לשים לב לכותרות שיעבירו את הנושא באופן ברור ומזמין לקריאה, לכתוב פסקאות קצרות, לעשות רווחים בין הפסקאות כדי לאפשר לעיניים לנוח מספר שניות ולהבליט את המידע החשוב באמצעות בולטים, מספרים, אותיות בולטות ועוד.

אם אתם רוצים לספר על עצמכם, כאן זה לא המקום. הגולש הגיע לאתר שלכם כי הוא מחפש מידע. לא מעניין אותו לשמוע עליכם, הוא רק רוצה לדעת איך אתם יכולים לעזור לו. תנו לו הרבה מידע על המוצר שלכם, הרחיבו על התועלות שלו ואיך המוצר יכול לפתור לו את הבעיות.

כתיבת תוכן באתר היא כתיבה שיווקית. המטרה שלה היא לשווק את העסק או את המוצר שלכם. אתם צריכים להניע את הקורא לפעולה. תתפלאו הגולשים ממושמעים ואוהבים שאומרים להם מה לעשות. ההנעה לפעולה צריכה להיות בהתאם למטרה שלכם כמו צרו קשר! הורידו את המדריך! קנו עכשיו! ועוד. אל תשכחו, את ההנעה לפעולה כותבים בלשון ציווי.

הכותרת היא החלק הראשון והבולט בכל כתבת תוכן. היא מופיעה גם בתוצאות החיפוש של גוגל והיא זו שתקבע האם התוכן ייראה לגולש מספיק מעניין וחשוב והאם הוא יקליק על הקישור וייכנס לאתר.

אל תתחכמו בסגנון הכתיבה. את רמת התוכן צריכים להתאים לקהל היעד. אל תשתמשו במילים מתוחכמות מדי אבל גם לא בשפה נמוכה. הימנעו משימוש במונחים מקצועיים, הגולש הממוצע לא יבין אותם, הכתבה תשעמם אותו והוא יעבור לאתר של המתחרים.

אין דבר צורם יותר מאשר שגיאות כתיב וניסוח. אם תכתבו מאמר רווי שגיאות, הגולש עלול להסיק מכך גם על המקצועיות שלכם. השתמשו במבנים תחביריים נכונים, אל תמחזרו מילים, השפה העברית היא שפה עשירה השתדלו "לצבוע" ולגוון את המאמר במילים נרדפות. השתמשו בפסיקים, בנקודות, ועשו רווחים בין משפט למשפט, ואולי תופתעו לדעת כי גם האלגוריתם של גוגל למד לזהות מבנים תחביריים וסימני פיסוק נכונים והם משפיעים על תוצאות דירוג של האתר במנועי החיפוש.

לעיצוב של הכתבה יש תפקיד חשוב, הוא יגרום לגולש להחליט האם לקרוא את הכתבה או לנטוש מיד. כאשר העיצוב נעים ונוח לקריאה, הגולש יישאר באתר. השתמשו בבולטים, גוונו בצבעים, שחקו בגדלי הגופנים והדגישו חלק מהם. ככל שהטקסט ייראה פחות עמוס ויותר מאוורר עם רווחים חלקים ולבנים בן פסקה לפסקה הקריאה תהיה קלה ונעימה יותר. רצוי לשלב תמונות מתאימות שימשכו את העין.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן