איך לכתוב תוכן למאמרים?

מה לא נאמר על חשיבות התוכן ברשת האינטרנט? לא בכדי סטיב גו’נס קרא לתוכן מלך. על כתיבת התוכן יכול לקום או ליפול האתר שלכם, התדמית שלכם והרושם שאתם משאירים על הלקוחות הפוטנציאלים. 80% מקידום האתר מושפע מהתוכן שלו, באמצעות תוכן אפשר לקדם את המותג, את המכירות ועוד.

גם בחירת הנושאים שיופיעו באתר חשובה לא פחות. הנושאים חייבים להיות מעניינים ומרתקים והכתיבה צריכה להיות זורמת ונעימה. ככל שהמאמר שתעלו יהיה מעניין וקריא יותר, כך הגולש המזדמן יישאר יותר זמן באתר שלכם, וגוגל תראה באתר שלכם אתר רלוונטי ומעניין ותקדם אותו בדירוג תוצאות החיפוש.

גם אם אתם אלופים בכתיבת תוכן ויש לכם מלא רעיונות ונושאים מעניינים, זה קורה, ואפילו לעתים די קרובות, שפתאום, בזמנים הכי לא מתאימים, יש לכם מחסום כתיבה. אתם מחפשים נושא, מחפשים השראה לכתיבה, ואין! אל תיבהלו, זה חלק אינטגרלי מכתיבת תוכן. אז במיוחד בשבילכם הכנו רשימה של מספר דרכים, שעובדות תמיד, שיעניקו לכם השראה ויסייעו לכם לבחור נושאים לכתיבה אטרקטיבית ומעניינת.

אז איך עושים את זה – בואו ללמוד איך למצוא בקלות נושאים לכתיבת תוכן?

הקלידו את מילת המפתח בתיבת החיפוש של גוגל.

מיד כאשר תקלידו אותה יוצגו לפניכם באופן אוטומטי תוצאות של חיפושים נפוצים. כך תוכלו ללמוד מה אנשים מחפשים ומה מעניין אותם בהקשר של הנושא שלכם.

בחרו מילות מפתח בעלות זנב ארוך – למעלה מתשעים אחוז מהתנועה לאתר שלכם תגיע ממילות המפתח עם זנב ארוך .

איך תמצאו אותן, אין פשוט מזה.

בנושא שלי, למשל, מילת המפתח הראשית היא כתיבה שיווקית.

אם אקליד בתיבת החיפוש “כתיבה שיווקית א” גוגל יציג לי מספר תוצאות שמתוכן אבחר את הרלוונטיות ביותר. לדוגמא: כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט.

הלאה… עכשיו אקליד “כתיבה שיווקית ב” – הפעם מבין התוצאות קיבלתי שתי תוצאות מעניינות שיכולות להיות נושאים למאמר: כתיבת בריף שיווקי, וכתיבה שיווקית בעידן האינטרנט.

ב”כתיבה שיווקית ד” – נוספו עוד שני נושאים: כתיבה שיווקית דף נחיתה, כתיבה שיווקית דוגמאות.

הנה כך זה נראה:

אם תמשיכו ותקישו את כל אותיות ה א-ב אחרי מילת המפתח שלכם, תקבלו רשימה של מילות מפתח בעלות זנב ארוך, מילות מפתח שהגולשים חיפשו, ואם הם חיפשו, הן בטח מעניינות. מכל מילת מפתח תוכלו לכתוב מאמר מעניין.

דרך נוספת לחפש את הנושא שלכם היא בתיבת החיפוש של גוגל הקלידו את מילת החיפוש, וכשתקבלו את תוצאות החיפוש, תרדו לתחתית הדף הראשון ושם תוכלו לראות הצעות נוספות לנושאים לכתיבה, תחת הכותרת: חיפושים קשורים.

גם מכאן דליתי נושא אטרקטיבי: כתיבה שיווקית לעסקים.

הירשמו להתראות גוגל:

בכל פעם שיופיע ברשת, בארץ או בעולם, תוכן חדש הקשור לתחום שלכם, אתם תקבלו התראה לתיבת המייל שלכם, חלק מהתראות לא יהיו רלוונטיות, אבל חלק גדול מההתראות יפנו אתכם לחידושים ולעדכונים האחרונים בתחום שלכם. בעזרת התראות גוגל תוכלו לכתוב על הנושאים החמים בתחום שלכם!

היכנסו לאתרים של שאלות ותשובות – כאן תוכלו לקבל רעיונות מעולים לנושאים!

באתרי שאלות ותשובות תוכלו לגלות מה הגולשים מחפשים ולבדוק איזה שאלות בתחום שלכם זוכות להכי הרבה עוקבים. תוכלו לקבל רעיונות מעולים. הירשמו לאתרי שאלות ותשובות והיכנסו לנישה שלכם. כעת תקראו מה הגולשים מחפשים, מה הם שואלים, מה מעניין אותם, מה מטריד אותם ועוד.

אתם יכולים לקחת את השאלות ולהפוך אותם למכרה זהב של רעיונות לכתיבה.

הנה כמה מהאתרים הפופולאריים:

https://www.askp.co.il/

כאן תוכלו למצוא שאלות במגוון רחב של נושאים כמו זוגיות, קריירה, לימודים, היריון ולידה ועוד. התשובות לא ניתנות על ידי מומחים, אלא יותר כידע ומניסיון מהחיים של המשיבים, מה שנקרא, חוכמת ההמונים.

https://he.quora.com/

זהו אתר התוכן המקצועי ביותר של שאלות ותשובות. לאתר תוכלו להירשם באמצעות אימייל או פייסבוק ולבחור לפחות עשרה נושאים בנישה שלכם שמעניינים אתכם. אחרי ההרשמה תוכלו ללחוץ על הנושאים שבחרתם ולראות מה מעניין את הגולשים. כדאי לרשום את כל השאלות המעניינות שהגולשים שאלו, מכל שאלה תוכלו ליצור מאמר שהגולשים אוהבים ומתעניינים בו.

https://www.fxp.co.il/

זהו אתר של קהילות תוכן מפולחות תוכן. האתר מכיל מאות שאלות ופורומים בנושאים שונים. אם תמצאו כאן את הנישה שלכם, תמצאו כר פורה למגוון רעיונות לנושאים.

ימים ותאריכים מיוחדים בשנה

https://www.yo-yoo.co.il/days/

בדף הזה תוכלו לראות את כל הימים החשובים, המצחיקים והמגניבים מסודרים לפי חודשים.

נסו לחפש יום מיוחד שאפשר יהיה לקשר אותו לתחום שבו אתם עוסקים.

לדוגמה: אחת מהלקוחות שלי היא דיאטנית. האם ידעתם שהשלישי בנובמבר הוא יום הסנדוויץ’?

הלקוחה שלי בחרה לציין באתר שלה את יום הסנדוויץ’. היא תיארה את היום, הסבירה הוא נקרא כך, ונתנה מתכונים לסנדוויצ’ים טעימים ודיאטטיים. היא בעצמה לא האמינה כמה תנועה הביא המאמר לאתר שלה.

סטוריטלינג – זהו אחד הטרנדים הלוהטים בתחום כתיבת התוכן

סטוריטלינג, משמעותו לספר סיפור, ואכן אנשים אוהבים לקרוא סיפורים.

ספרו לגולשי האתר שלכם סיפורים.

ספרו להם איך הגעתם לעיסוק שלכם, הייתה ישיבה מיוחדת בחברה שלכם, ספרו עליה, מכרתם מוצר ללקוח והוא היה מאוד מרוצה, ספרו על זה. היו לכם כישלונות, שתפו את הגולשים בכישלונות. אנשים מתחברים לא רק למי שהצליח, הם מתחברים גם למי שנכשל, במיוחד אם הכישלון הביא תובנות להמשך הדרך וסייע בדרך להצלחה.

אתם יכולים גם לכתוב סיפורים צהובים, שלא שייכים לעבודה.

אחד מהלקוחות שלי היה רופא שיניים מוביל בתחום השתלות השיניים, אך היה לו תחביב מיוחד, הוא אהב מכוניות עתיקות. בכל פעם שהתקיימה תערוכה של מכוניות אספנות, הוא ביקר בה, הצטלם על יד המכוניות, העלה תמונות של המכוניות ותיאר אותן. הגולשים אהבו לקרוא את הכתבות האלו ונכנסו שוב ושוב לאתר כדי לחפש אם כבר עלתה כתבה חדשה.

כתבו מדריכים, כתבו טיפים!

נתוני הסטטיסטיקה מלמדים שמדריכים וטיפים הם בין הנושאים הפופולאריים ביותר שהגולשים מחפשים. אם יש לכם טיפים שווים בתחום שבו אתם עוסקים, רכזו אותם במאמר, והגולשים יודו לכם!

וריאציות עונתיות .בתקופות מיוחדות של השנה כמו חגים, ימי זיכרון, ימי חופשה ועוד ספרו לגולשים איך זה משפיע עליכם, איך זה משפיע על המשפחה והחברים שלכם ואיך זה משפיע על העסק שלכם.

חבר יהלומן שחי בניו יורק סיפר לי שארבעים ושישה אחוז מהמכירות השנתיות שלו מתרחשות לקראת חג המולד. הצעתי לו לכתוב על זה פוסט. הפוסט משך גולשים רבים, חלק מהם אפילו החליט להצטרף לטרנד ולקנות מתנה לבת הזוג, תכשיט יהלומים.

מיתוסים 

תוכלו למשוך אנשים לאתר אם תכתבו על מיתוסים בתחום שלכם שחשוב להפריך! תנו לזה כותרת משכנעת כמו:

  • 6 מיתוסים שיש להפריך!
  • 8 דברים שחשבתם שהם נכונים, אבל הם לא!
  • 9 טעויות שאסור לעשות!

וכדומה.

אתם יכולים גם “לרגל” באתרים של המתחרים שלכם. אסור להעתיק מאמרים וזה לא יפה לגנוב רעיונות, אבל מותר בהחלט לקבל השראה. אם עליתם על נושא מעניין, כתבו אותו במילים שלכם ואל תשכחו להביא את הערך המוסף שלכם לנושא.

לסיכום,

מחסומי כתיבה תמיד היו ויהיו. בכל פעם שאתם נתקלים במחסום כתיבה, פשוט תקראו שוב את המאמר הזה ובעזרתו תוכלו להתגבר על המחסום!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן