איך לקדם את האתר באמצעות כתיבת תוכן לאתר

אף אחד לא יודע בוודאות מהם הפרמטרים שלפיהם גוגל מקדם את האתרים בדירוג התוצאות שלו, אך דבר אחד ברור לכולם, אחד הקריטריונים החשובים לקידום האתר בגוגל הוא התוכן, ובעיקר איכות תוכן. תוכן איכותי, אומרים מקדמי אתרים מובילים בישראל ובעולם כולו, זו הדרך הבטוחה להגיע לעמוד הראשון בתוצאות הדירוג בגוגל.

למה חשוב להשקיע בכתיבת תוכן לאתרים?

חברת גוגל היא מעצמה. זהו האתר הגדול והמצליח ביותר בעולם כולו, אתר בעל תעבורת הרשת הגדולה בעולם. לגוגל יש למעלה מארבעה מיליארד (!) משתמשים שמחפשים בכל רגע נתון מידע, טיפים והרבה תכנים בעזרת מנוע החיפוש של החברה. כמות הכניסות בחודש לגוגל עומדת על 87 מיליארד כניסות. כן, זו לא טעות 87 מיליארד כניסות!!!

אז למה כדאי לכם להשקיע בכתיבת תוכן לאתרים? עכשיו זה ברור. קידום טוב בגוגל יגדיל באופן משמעותי את החשיפה אל האתר שלכם, יביא לכם לקוחות חדשים ויגדיל את מחזורי המכירות!

איך נקדם את האתר באמצעות כתיבת תוכן – המדריך המלא!

התוכן באתר שלכם צריך להיות תוכן איכותי ומקצועי,

תוכן שייתן ערך מוסף לגולש וימתג אתכם כאוטוריטה בתחום שבו אתם עוסקים. חשבו על תוכן מעניין, תוכן שהלקוחות שלכם מחפשים, תוכן שיעניק לו מידע ופתרון לבעיות שבגללן הוא הגיע אל האתר שלכם. ככל שהתוכן באתר שלכם יהיה מעניין יותר ויעניק מידע רלוונטי, כך גם זמן השהייה של הגולש באתר יהיה זמן ארוך יותר. כאשר גוגל רואה שהגולש נשאר באתר זמן רב, הוא מסיק את המסקנה שהתוכן באתר רלוונטי ומעניק לאתר ציונים שיקדמו אותו בדירוג התוצאות.

חשבו על התחום שלכם,

נסו לחשוב ולהיזכר מהם השאלות הנפוצות בתחום, מה מעניין את הלקוחות שלכם, כתבו טיפים, כתבו מדריכים ותנו מידע עדכני. תכנים אלו ימשכו גולשים אל האתר וככל שמספר הכניסות אל האתר יגדל, כך גם הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל יהיה מהיר יותר.

גוגל אוהב מאמרים ארוכים!

לדעתו, מאמר ארוך הוא מאמר רציני ומקצועי, מאמר שלצורך כתיבתו בוצע מחקר יסודי ומקיף. אם אתם מתלבטים כמה מילים לכתוב במאמר, קבלו טיפ: הציצו באתרים של המתחרים שלכם, נסו לאמוד את מספר המילים וכתבו מאמרים ארוכים יותר! חשוב כמובן להקפיד לא למרוח סתם מילים, אלא לתת כמה שיותר תוכן מעמיק ובעל ערך.

ערכו מחקר מילות מפתח.

הבסיס לקידום האתר בגוגל הוא כתיבת תוכן אשר מטמיע את מילות המפתח. מילות המפתח הן מילות החיפוש שאותן מקיש הגולש כאשר הוא מחפש מידע על התחום שבו אתם עוסקים.

כדי לדעת מהן מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שלכם, השתמשו בכלי מילות המפתח של גוגל. אם אין לכם גישה אל כלי מילות המפתח נסו לרגל אצל המתחרים ושימו לב מהם הביטויים המרכזיים שבהם הם משתמשים.

בעבר הטמעה של מילות המפתח חזרה אין ספור פעמים על מילת המפתח. כיום גוגל רואה בחזרה אין סופית ספאם, ובמקום לקדם את האתר הוא מעניש אותו ומסיג אותו לאחור. חשוב להטמיע את מילות המפתח בתוכן, אך במידה הנכונה. אל תחזרו על המילים בכל פסקה שוב ושוב, נסו להטמיע אותם בדרך טבעית בתוך התכנים גם אם כך תצליחו להטמיע פחות מילות מפתח.

לכל מילת מפתח, רצוי לכתוב מאמר נפרד. בעבר הטמענו מספר גדול של מילות מפתח שונות באותו הטקסט, כיום כבר לא!

וזכרו, גוגל כבר מזמן לא בודקת את כמות מילות המפתח, אלא את דרך ההטמעה לצד האיכות והרמה של המאמר.

בשנה האחרונה חברת גוגל פיתחה את הבינה המלאכותית המסייעת לה להחליט על איכות התוכן. כיום האלגוריתמים של גוגל יודעים להבחין בין כתיבה בשפה רהוטה לבין רמת כתיבה נמוכה. לכן, חשוב להקפיד על סגנון, על מבנה נכון של המשפט מבחינה תחבירית, על פיסוק נכון ועל כתיבה רהוטה וברורה.

גם לצורה החיצונית של הטקסטים באתר יש משמעות. אל תכתבו בגושים, לאף גולש אין סבלנות לקרוא מאמר הכתוב כגוש אחד. כתבו במשפטים קצרים ובפסקאות קצרות. תנו כותרת לכל פסקה וצרו רווח בין פסקה לפסקה כדי להקל על העיניים כך שהן לא יתעייפו במהלך הקריאה.

אופטימיזציה

אופטימיזציה היא טכניקה שנועדה לקדם את האתר במנוע החיפוש גוגל. אופטימיזציה חכמה לוקחת בחשבון את כל הדרכים לשיפור התהליכים שאפשר לבצע באתר ברמת המהירות, התוכן, הקוד ועוד.

כשמדברים על אופטימיזציה למנועי חיפוש, בעיקר לגוגל, או אופטימיזציה לאתרי אינטרנט מתייחסים, בדרך כלל, לכל התהליכים והשיפורים שניתן לבצע באתר עצמו – ברמת התוכן, הקוד, המהירות וכו’.

בין כל התהליכים, חשוב להקפיד שלגולש יהיה קל להבין במה עוסק האתר ובמה עוסק כל עמוד באתר. כאשר גוגל יבין מי קהל היעד של האתר ומיהם הגולשים שימצאו ערך בתכנים של האתר הוא יקדם את האתר בהתאם לדרישות ולשאילתות של הגולשים.

אופטימיזציה מקצועית תעסוק בשיפור תגיות מטא, בדיסקריפשן ועוד.

תגיות המטא המפורסמות והחשובות ביותר הן כמובן ה Title- הכותרת –  וה- Description-  התיאור שגוגל לרוב מציג בתוצאות החיפוש.

חשוב לנסח כותרות טובות ומעניינות. 

כותרת טובה תהיה כותרת ממוקדת, קצרה, משכנעת ושיווקית. רצוי שהכותרת תציג תועלת לגולש ובכך היא תמשוך אותו לקריאת המאמר.

דיסקרפשיין

הדיסקרפשיין הוא תיאור העמוד באתר. התיאור מסביר בקצרה לגולש מהו תוכן העמוד, מהו הערך שהוא נותן לגולש, מהו המידע ועוד. התיאור ייתן מידע לגולש לקראת מה הוא הולך ולמה הוא יכול לצפות אחרי שיקליק על הקישור לעמוד. כאשר תיאור העמוד הוא מוצלח ומעורר סקרנות, הרצון לדעת עוד יתעורר אצל הגולש, הוא יקיש על העכבר וייכנס אל האתר, שזו בעצם המטרה של בעל האתר.

כתיבת כותרות ותיאור העמוד זוהי אמנות. כותב תוכן מקצועי ומיומן ידע לכתוב אותם היטב כך שיענו גם על הדרישות והצרכים של גוגל וגם יאתגרו ויסקרנו את הגולש.

אופטימיזציה לתוכן

לא אחת, אתם מייצרים תוכן שעולה בהרבה על רמת התוכן של המתחרים, אך למרות זאת, האתר של המתחרים מדורג במקום גבוה יותר בתוצאות הדירוג של גוגל מאשר האתר שלכם.

למה זה קורה?

גוגל לא ממהר לדרג תכנים, אפילו אם הם תכנים מצוינים, באתרים שלא צברו מספיק סמכות בעיניו. כדי לצבור סמכות בעיני גוגל על האתר להישען על קישורים חיצוניים חזקים.

כמו כל אחד שמחפש המלצות למוצר שאותו הוא רוצה לרכוש, כך גוגל מחפש המלצות לאתרים שאותם הוא רוצה לקדם. הקישורים הם ההמלצות שמפנות את הגולשים אל האתר שלכם, וככל שההמלצות מגיעות מאתרים חזקים יותר ובעלי תעבורה רבה, כך הם נחשבים להמלצה חזקה ואיכותית יותר. כאשר האלגוריתמים של גוגל מזהה הפניות טובות מאתרים חזקים, הדירוג של האתר עולה ומוביל לכניסה של כמות חדשה ואיכותית של הגולשים.

מה הקשר בין קישורים לכתיבת תוכן?

חשוב לכתוב תוכן איכותי, בעל ערך, מעניין ומסקרן לקהל היעד שלכם לפרסם אותו באחד מהמקומות הבאים:

ברשתות החברתיות, בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר או בלינקדין או באתרים גדולים וחזקים המאפשרים לרכוש תוכן בתשלום ומפרסמים אותו תחת הקטגוריה של תוכן ממומן  או תוכן מקודם ועוד. רוב האתרים מאפשרים הוצאה של שני קישורים לשני עמודים באתר שלכם. בחרו את שתי העמודים שאותם אתם רוצים לקדם והטמיעו אותם בתוך המאמר.

חשוב לציין כי בחלק מהאתרים המפרסמים תוכן מקודם יש תעבורה עצומה, לעתים אפילו מיליון גולשים ביום. סביר להניח שחלק מהגולשים יקראו את המאמר ויתרשמו מהמקצועיות של בעל האתר. ולכן אל תזלזלו בכתיבת הטקסט, חשוב להקפיד על טקסט מעניין ומסקרן, טקסט אשר כתוב בצורה רהוטה, ברורה וזורמת, טקסט שייתן מידע עדכני וערך מוסף לגולש.  

נוסף לחשיבות הטקסט לקידום האתר, חשוב לציין שככל שיותר אנשים ברשת ייחשפו אל התכנים שלכם, סביר להניח שכמה מהם יגיעו אל האתר שלכם וירכשו את המוצר.

“חברת טקסטלי” – היא חברה ותיקה העוסקת בכתיבת תוכן כבר למעלה מחמש עשרה שנים.

 החברה מעניקה את השירותים הבאים:

  • כתיבת תוכן לאתרים.
  • כתיבה שיווקית.
  • כתיבה ליחסי ציבור.
  • כתיבה שיווקית לעסקים.
  • כתיבת דף נחיתה או דף מכירה.
  • קורס כתיבת תוכן.

לא. לא כל מי שיודע לכתוב בעברית יכול לכתוב כתיבת תוכן לאתרים. כדי לכתוב תוכן מקצועי ואיכותי על כותב התוכן לשלוט הן ברזי הכתיבה השיווקית והן ברזי האלגוריתמים של גוגל הפועלים לקידום האתר.

כתיבה איכותית ומקצועית תורמת רבות לקידום הדף או האתר בתוצאות הדירוג של מנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל. ובנוסף, הגולשים שמתרשמים מהכתיבה רואים בבעל האתר אוטוריטה בתחום וכשהם יידרשו למוצר שלו, הם יפנו אליו.

חשוב לכתוב תוכן על בסיס מילות המפתח הנפוצות בתחום שבו האתר עוסק, לכתוב כותרות מעניינות, לכתוב משפטים קצרים וממוקדים, לחלק לפסקאות, להקפיד על כתיבה רהוטה ללא שגיאות ניסוח, שגיאות תחביר ושגיאות פיסוק.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן