איך למתג את עצמכם ולקדם את העסק שלכם בפייסבוק בלי להשקיע כסף בפרסום ממומן

קידום אורגני של דף הפייסבוק הוא ניהול שוטף של הדף העסקי בלי להשקיע כסף בפוסט ממומן.

פייסבוק נותנת חשיפה מועטת לדף גם אם יש לכם הרבה אוהדים, אך ככל שהמעורבות של האוהדים גבוהה, כך גם החשיפה שפייסבוק תיתן לדף תהיה גבוהה יותר. בדפים עסקיים שבהם אין מעורבות, פייסבוק מקטינה את החשיפה.

כדאי לדעת:

 פוסט רגיל מגיע ל3% מהחברים בדף.

 פוסט עם תמונה מגיע ל5% מהאוהדים בדף.

סרטון מגיע ל8% מהחברים בדף.

 לשידור ישיר יש את החשיפה הגבוהה יותר הוא מגיע ל- 9% עד ל10% אחוזי חשיפה.

 

אז איך נגדיל את החשיפה?

 לכותרת יש תפקיד חשוב, היא חלון הראווה של כל פוסט, כתבו כותרות מסקרנות ומושכות שילכדו את תשומת לב הגולש ויניעו לפעולה.

אם נזהה את קהל היעד של המוצר שלנו ושל הדף וניתן לו ערך שהוא יוכל ליישם ולהשתמש בו, הוא יהיה מעורב בדף שלנו, ומעורבות של האוהדים תמיד מגדילה את החשיפה.

רמת המעורבות של האוהדים מתבטאת במספר דרכים. הנה הדרכים, מהמעורבות הנמוכה למעורבות הגבוהה ביותר.

המעורבות הנמוכה ביותר היא לייק,

אחר כך רגשון,

תגובה,

שיתוף.

וידאו זוכר לחשיפה אדירה.

 

איך נצליח להניע את החברים שלנו למעורבות? באמצעות תכנים בעלי ערך!

 

אז אלו תכנים ניתן לאוהדים כדי שהדף שלנו יהיה בעל ערך?

נבנה את תעודת הזהות של קהל היעד, נחשוב על הכאבים שלו וניתן לו פתרונות.

נספר את הסיפור של המוצר, או את הסיפור של בעל המוצר, אנשים אוהבים לשמוע סיפורים. זה מעניין אותם. דיאטנית שהייתה ילדה שמנה, למשל, תספר איך היא הצליחה להשתחרר מכבלי השומן ולמה החליטה לפתוח קבוצת תמיכה לנערות מלאות.

אני שהייתי מורה וחיפשתי דרך הכנסה נוספת, מצאתי אותה בדרך של כתיבת תוכן לרשת האינטרנט ומאוד מהר פתחתי חברה תוכן ומכללה העוסקת בכתיבת תוכן.

ועוד.

ספרו סיפורי הצלחה של לקוחות שהשתמשו במוצר שלכם.

תנו טיפים. אנשים אוהבים לקרוא טיפים. למשל יועצת לזוגיות תיתן טיפים לזוגיות טובה, קוסמטיקאית תיתן טיפים לשמירה על עור פנים, מעצבת פנים תיתן טיפים לעיצוב חללים שונים בבית, חברה לבגדים תיתן טיפים איך לשמור על חיי הבגד לתקופות ארוכות, איך לנקות כתמים ועוד.

כדאי לזהות ימים מיוחדים בשנה ולהפעיל בהם אסטרטגיה מיוחדת. לימים רבים בלוח השנה יש ימים בינלאומיים רבים.

האם ידעתם למשל ש – 9 בפברואר הוא יום הפיצה הבינלאומי, 3 באפריל הוא יום המסיבה הבינלאומי 20 במרץ הוא יום האושר הבינלאומי ועוד.

נצלו את התאריך המיוחד וקשרו אותו למוצר שלכם.

נצלו אירועים מיוחדים המתרחשים בארץ או בעולם.

 בדף העסקי של הדס לביא, סטייליסטית מצליחה, ראיתי פוסט נהדר. היא צילמה את הבגדים שלבשו בנות המלוכה בבריטניה בחתונה של הנסיך הארי עם מייגן מרקל וביקשה מהאוהדים בדף להגיב ולכתוב את איזו מהשמלות הם היו לובשים אילו היו מוזמנים לחתונה.

היא קיבלה המון תגובות. איך לא??

שאלו שאלות שמניעות לוויכוח

איך להגדיל את החשיפה ולקדם את הדף באמצעות קידום אורגני

למשל: איזה טלפון עדיף אייפון או אנדרואיד?

 תנו דוגמאות של שתי כותרות ושאלו איזה מבין הכותרת מושכת יותר את תשומת הלב?

אם אתם עוסקים באופנה, העלו תמונות של סגנונות שונים ושאלו איזה לוק אתם אוהבים יותר.

דיאטנית תשאל האם צריך לעודד לדיאטה גם נערות צעירות מלאות ועוד.

עשו לכם הרגל, כשאתם מעיינים בדפי הפייסבוק של חברים, עמיתים או של כל עסק, שימו לב מהם הטריגרים המניעים לוויכוח ונסו לשכתב אותם לתחום שלכם.

הסתכלו בדפים של מתחרים או עמיתים, הכניסו מילות חיפוש לשורת החיפוש של פייסבוק,  ותקבלו רשימה של דפים שעוסקים בתחום שלכם.

 שאבו מהדפים שתקבלו רעיונות. זכו אסור להעתיק, אבל לרעיון אין זכויות יוצרים, תוכלו לשכתב אותו במילים שלכם.

שישה דברים שכדאי לדעת

לכל תגובה, אתם חייבים לתת תגובה. כל תגובה מעלה את הדף כלפי מעלה ומגבירה את החשיפה. כל תגובה שתכתבו "תפתח את הברז של פייסבוק". אל תסתפקו בתגובות כמו אחלה, סבבה או תודה רבה, נסו לתת תגובה שתביא לעוד תגובה וככה תוכלו לעורר אוהדים נוספים בדף ולהניע גם אותם למעורבות.

הקפידו על תמהיל נכון של הדף. 70% מהתוכן צריך להיות תוכן מקורי,  10% זה תוכן שיווקי המניע למכירה ו20% שיתופים של פוסטים מתאימים שאהבתם.

אל תפחדו לתת במה למתחרים ולשתף גם פוסטים שלהם, ראשית הם יעריכו את זה וייתכן מאוד שגם הם ישתפו פוסטים שלכם, ושנית, כל פוסט עשוי להגביר את המעורבות של האוהדים וכל מעורבות משמעותה הגדלת החשיפה.

אורך ממוצע של פוסט הוא בין 150 ל – 200 תווים, אך אין בזה כללים. אם הפוסט יהיה מעניין, הגולש יקרא אותו עד הסוף. ואגב, בהקלקה על: "הצג עוד", פייסבוק רואה בזה גם סוג של מעורבות.

היו מעורבים בקבוצות הנושקות לתחום שלכם. לא מספיק לפרסם באופן חד פעמי, חשוב להיות מעורבים בקבוצה, להעלות שאלות, תובנות ולהגיב. כך תוכלו לעורר את החברים בקבוצה גם להיות מעורבים בדף שלכם.

 לסיכום, אם תשקיעו בתכנים טובים, מרתקים ומעניינים, האוהדים יאהבו את הדף, יהיו מעורבים בו והחשיפה של הדף תגדל באופן אורגני ללא צורך בפרסום ממומן.

 

 ב"טקסטלי" נשמח להעניק לכם את השירותים הבאים:

כתיבת תוכן לאתרים.

כתיבת בלוג.

ניהול דף עסקי בפייסבוק וכתיבת פוסטים ממדליקים ומניעים לפעולה.

בנייה של רשימות דיוור – נכס דיגטלי חובה לכל בעל עסק.

כתיבת מייל שיווקי.

קידום אתרים באמצעות תוכן.

כתיבת מדריכים, מוצרי מידע ועוד.

 

 

 

 

איך למתג את עצמכם ולקדם את העסק שלכם בפייסבוק בלי להשקיע כסף בפרסום ממומן
דרגו את הפוסט
Top