האם כתיבת תוכן לאתרים מקדמת את האתר במנועי החיפוש?

האם כתיבת תוכן לאתרים מקדמת את האתר במנועי החיפוש?

אף אחד לא הצליח לגלות את הסוד איך גוגל מדרגת את האתרים. לדעת המומחים לגוגל יש למעלה ממאתיים פרמטרים הקובעים את דירוג האתר, אך כל המומחים מסכימים כי כתיבת תוכן לאתרים היא אחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים ביותר על דירוג האתר.

כתיבת תוכן לאתרים - איך לכתוב תוכן שגם גוגל יאהב

דירוג האתר בגוגל
דירוג האתר בגוגל

הנחת הבסיס היא שגוגל אוהב את מה שהגולשים אוהבים. אם כתיבת התוכן לא תעניין את הגולשים, הם לא יישארו בדף, הם ינטשו אותו מיד, גוגל תראה את הדף כדף לא רלוונטי ותוריד את האתר בדירוג. אתם חייבים לכתוב תוכן מעניין, קריא שיעניק לגולש מידע ופתרון לבעיה שבגללה הוא הגיע אל האתר.

תדירות עדכון התוכן חשובה. עדכוני גוגל בשנים האחרונות הגדילו את החשיבות של תדירות עדכון התוכן. ככל שתעדכנו את התוכן לעתים קרובות, כך האלגוריתם של גוגל יבקר באתר שלכם בתדירות גבוהה יותר ויעניק לכם נקודות שישקללו את הציון של האתר ויעלו אותו במעלה דירוג התוצאות.

גוגל יוצאת מתוך הנחה כי אתרים המעדכנים את התוכן לעתים קרובות הם אתרים רעננים, אקטואליים ורלוונטיים יותר לגולשים מאשר אתרים המעדכנים את התוכן לעתים רחוקות. אין כמעט ספק כי בין אתר עשיר בתוכן לבין אתר דל בתוכן, גוגל תדרג במקום גבוה יותר את האתרים בעלי התוכן העשיר. אך זכרו, לא מספיק לכתוב תוכן חשוב שהוא יהיה מעניין ואיכותי.

אם יש לכם קצת שגיאות כתיב באתר זה ודאי לא מכבד אתכם, אך לא משפיע על הדירוג. ריבוי של שגיאות כתיב, לעומת זאת, יפגע במיתוג שלכם ובחוויה של הגולש. אם הגולש ינטוש מיד את האתר או לא ישוב אליו שנית, גוגל תזכור את זה ותמנע ממנו עלייה בתוצאות דירוג האתרים.

אין הגדרה לכמות המילים הנדרשת בכל מאמר, אך אין ספק כי לתוכן ארוך, רציני ומעמיק יש פוטנציאל גבוה יותר בדירוג העמוד. השילוב המנצח הוא תוכן ארוך, מושקע ואיכותי.

לא כל התכנים חייבים להיות באותו אורך, להפך. בתכנים באורך אחיד גוגל עלולה לראות בהם כתיבה לא אנושית. נסו לגוון באורך של התכנים, כתבו תכנים קצרים בני מאתיים וחמישים מילים לצד תכנים ארוכים בני כמה מאות מילים, אך תמיד הקפידו על תוכן רלוונטי, ממוקד ומעניין.

התוכן חייב להיות מקורי. אל תעתיקו ואל תשכפלו תכנים מאתרים אחרים ברשת. אם התוכן יהיה מועתק, האתר יקבל עונש מגוגל, הוא עלול ליפול לעמודים רחוקים שמהם יהיה לו קשה להתרומם שוב.

חלפו הימים שבהם דחסנו את מילות המפתח בצפיפות גבוהה, אך גם כיום עדיין יש חשיבות לשיבוץ מילות המפתח במאמר. מילות המפתח יתנו אינדיקציה לרובוט של גוגל על הנושא שבו עוסק הדף. את מילות המפתח חשוב לשבץ בכותרת הראשית, בכותרת המשנית ועוד פעם עד פעמיים בתוכן הדף.

לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים היא כתיבה העונה על שני פרמטרים. היא צריכה לעניין וללכוד את הגולש ולענות גם על הדרישות של מנועי החיפוש כדי להתקדם בדירוג האתר.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן