כתיבה שיווקית – תוכן שיווקי מקצועי עשוי להביא לכם הרבה כסף

כתיבה שיווקית – תוכן שיווקי מקצועי עשוי להביא לכם הרבה כסף

מבין כל סוגי הכתיבה, כתיבה שיווקית נחשבת לכתיבה הקשה והמתוחכמת ביותר. היא צריכה לעניין לרתק את הקורא, היא צריכה להעביר מסרים שיווקים והיא חייבת להניב תוצאות. אם הקורא נטש את הכתבה באמצע הקריאה, אם הגולש לא הפנים את המסרים השיווקים ולא הגיב בהתאם למטרה, יצירת קשר, הרשמה לקורס או קנייה של מוצר, לא הצלחתם להעביר לו את המסר השיווקי. קוראים רבים נרתעים מקריאת תוכן שיווקי, הם מזהים אותו כפרסומת סמויה. אך אם תדעו לכתוב נכון, תצליחו להעביר את המסרים השיווקים בלי ליצור רתיעה אצל הקורא, לרכוש לקוחות חדשים ולהרוויח הרבה יותר כסף.

כתיבה שיווקית – מהו המבנה הקלאסי של הכתבה?

כדי שהצרכן ירכוש את המוצר שאותו אנו רוצים לשווק הוא צריך לעבור מספר תהליכים, גירוי, החלטה ותגובה. מבנה הכתבה השיווקית מקביל לשלבים שאותם עובר הקורא.

בשלב הגירוי עלינו לתת לקורא את ההרגשה כי הוא הגיע למקום הנכון, המוצר שלנו מתאים לו והוא עשוי לפתור לו את הבעיה שבגללה הוא הגיעה אל האתר.

בשלב ההחלטה יש לפרט את כל התועלות שהמוצר מעניק לגולש. לא נספר על עצמנו, לא נספר על המוצר, אלא נתמקד רק בתועלת שיכול הלקוח הפוטנציאלי להפיק מהמוצר.

בשלב התגובה נעשה את כל המאמצים להניע את הגולש לפעולה.

כתיבה שיווקית – עשרה דברים שחשוב לדעת לפני שכותבים כתבה שיווקית

חשוב לבחור את קל היעד ולפנות אליו בכתבה. אי אפשר לכתוב כתבה אחת שתפנה לסוגי קהלים שונים.

בכל כתבה יש להתמקד רק במסר שיווקי אחד, ריבוי מסרים שיווקיים לא ישיג את המטרה.

תנו לקורא מידע על המוצר שלכם, זה מעניין אותו, בשביל זה הוא הגיע לאתר. אך אל תעמיסו עליו את כל הידע והניסיון שלכם. השתדלו למקד ולתת רק את המידע החיוני.

הציגו לפני הלקוח הפוטנציאלי את התועלות שהמוצר ייתן לו. נסו להבין מדוע הוא הגיע אל האתר שלכם, מה כואב לו ואיזה פתרון הוא מחפש.

הפסקה הראשונה היא הפסקה החשובה. אם היא לא תעניין את הקורא, הוא ינטוש את הקריאה מהר מאוד.

כתבו במשפטים קצרים וממוקדים, אל תשתמשו בפעלים פסיביים, הם מסרבלים את הקריאה ואל תכתבו בשגיאות כתיב. תמיד חשוב לעשות הגהה, אחת לפחות, בסיום הכתיבה.

השקיעו בכותרות. כותרת טובה ומסקרנת תמשוך את הקורא, כותרת בנאלית ושגרתית, תרחיק אותו.

העצימו את הכתיבה והשתמשו במילות הכוח של הכתיבה השיווקית, מילים שמעודדות למכירה כמו: חינם, עכשיו, מקצועי, חדשני, קל, רווח, כסף, טכנולוגיה חדישה ועוד.

אל תפחדו להיות שונים. עשרות אתרי אינטרנט עוסקים בתחום שלכם וכולם עמוסים בתכנים. תוכן מקורי וקצת שונה יעניין את הקורא הרבה יותר מהתכנים שהוא פגש כמעט בכל אתר.

בסיום הכתבה יש להניע את הקורא לפעולה. צריך להגיד לו מה לעשות, ליצור קשר, להוריד טופס הרשמה, לשלוח ועוד. תתפלאו הקוראים צייתנים, כשאומרים להם מה לעשות, רובם עושים.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן