הכתיבה השיווקית היא אחד הכלים החזקים בעולם השיווק והפרסום. בלעדיה קשה מאוד לשווק עסקים והיא כוללת מגוון פתרונות טקסטואליים לפלטפורמות שונות ברשת, באתרים, בדפי מכירה, בכתבות תדמית, במייל השיווקי, ברשתות החברתיות ועוד.
לכתיבה השיווקית יש אופי מכירתי, שיווקי. זוהי כתיבה שמטרתה לבנות אמון בין בעל העסק לבין הלקוח הפוטנציאלי ולכרות ביניהם דיל: בעל העסק או נותן השירות יבנה מערכת יחסים עם הלקוח הפוטנציאלי, יתרום לו מהידע שלו בחינם, יבנה את עצמו כאוטוריטה בתחום וברגע שהגולש יידרש למוצר או לשירות שבעל העסק נותן הוא ירגיש מספיק בטוח להשתמש בשירותים שלו.
לכתיבה השיווקית יש מטרות ותפקידים שאותם חשוב ליישם בכל דף ובכל פלטפורמה. היא צריכה לשכנע, להניע לפעולה, לגרום לגולשים לצרוך את המוצר או את השירות שלכם. זו אמנם כתיבה מגויסת, אבל אסור שהגולש ירגיש את זה. לשם כך נדרש הכותב לכתוב כתיבה יצירתית, חכמה, לבחון ולחשוב על כל מילה.
המילים הם כלי העבודה של הכותב השיווקי והן יכולות להכריע את גורל השיווק שלכם, להפוך אותו להצלחה מסחררת או לאכזבה וכישלון מוחלט.
התוכן הוא המלך והיצירתיות היא המלכה!
כותבי תוכן מקצועיים לא מעתיקים ולא משכתבים מאמרים. להעתיק או לשכתב כל אחד יכול, אבל זה לא חוקי וגם לא מוסרי. כותב מקצועי יבצע תחקיר, ילמד את הנושא, יזהה את נקודות הכאב, את הבעיות שבגללן הגיע הגולש אל האתר שלכם, הוא ישכנע את הגולש שאתם יכולים לתת לו פתרון לבעיה, בדיוק כמו שעושה איש שיווק בחיים האמיתיים.
הכתיבה השיווקית לא מדברת על התכונות של המוצר או השירות, אלא על התועלות. חשוב להבדיל בין התכונה לתועלת. התכונה מתארת את המוצר או השירות, התועלת מסבירה מה יצא לי מזה. היא מתמקדת בקורא, בצרכים וברצונות שלו.
אם נרצה, לדוגמא, לשווק מאגר פנויים פנויות – התכונה: זהו המאגר הגדול ביותר בארץ התועלת: כאן בטוח תמצאו מישהו שימצא חן בעינכם.
אם נרצה לפרסם מטפלת – התכונה: מטפלת עם ניסיון של יותר של עשר שנים. התועלת: אתם יכולים להיות בטוחים שהילדים שלכם נמצאים בידיים טובות.
לשיחת יעוץ חינם חייגו/ לחצו עכשיו – 054-6481171
כותב תוכן שיווקי יצייר במילים את השינוי, מה השתנה אחרי שהשתמשתם במוצר שאותו הוא משווק. הוא יאיר ללקוח הפוטנציאלי את המקום שבו הוא נמצא עכשיו ויסביר במילים משכנעות ויצירתיות איך החיים שלו ייראו אחרי שהוא ישתמש במוצר.
כותב עדכני ומיומן יכתוב בסגנון הפירמידה ההפוכה. הרשת מפוצצת במידע והגולש הממוצע גולש עם מספר חלונות פתוחים בו זמנית ולוקח לו מספר שניות כדי להחליט אם הוא נשאר בדף שלכם או לא. שם המשחק הוא מהירות. הכתיבה השיווקית בסגנון הפירמידה ההפוכה תיתן לו את המידע החשוב ואת המסרים השיווקיים בראש הכתבה, כאן ועכשיו. אם הכותב יצליח לסקרן ולעניין את הגולש, הוא יישאר בדף וימשיך לקרוא את כל הכתבה.
הכותרת חייבת להיות יצירתית ומושכת.
הכותרת היא חלון הראווה של המאמר. ובדיוק כמו בקניון, אם חלון הראווה מסוגנן ומושך, אתם תיכנסו אל החנות, אם לא, אתם תמשיכו הלאה. כותב מקצועי ישקיע בכתיבה של כותרות שיווקיות, חדשניות, שימושיות וייחודיות.
התגברות על התנגדויות
הלקוחות הפוטנציאליים הם הססניים וחשדניים. באופן טבעי יש להם חששות והתנגדויות לקנות את המוצר. כותב יצירתי יחשוב מה יכולות להיות ההתנגדויות של הלקוח הפוטנציאלי, ייתן להם מענה עוד לפני שהלקוח עורר אותן ויצליח להוריד את מפלס ההתנגדות של הגולש.
הנעה לפעולה
כתיבה שיווקית ללא הנעה לפעולה היא כמו משחק כדורגל שלא הובקע בו גול. השחקנים התאמצו, רצו אחרי הכדור מפה לשם, אך לא הצליחו להבקיע גול. כתבה שיווקית שתעביר נכון את כל המסרים, שתשכנע ותעניין, אך לא תגרום לגולש לפנות אליכם או להשאיר ליד, היא כתבה שיווקית שהחטיאה את המטרה.
כותב תוכן מיומן יצור אמון בבעל המוצר או השירות
האמון שכותב התוכן ייצור בבעל המוצר הוא זה שידחוף את הלקוח הפוטנציאלי לסגור אתו עסקה. המדיה האינטרנטית היא מדיה קרה ומנוכרת, כאן אין חיוכים, אין לחיצות יד ופגישות פנים אל פנים. הכותב השיווקי יגייס את כושר הכתיבה והיצירתיות, ימוסס את ההתנגדויות של הגולשים, יסביר למה בטוח ויעיל לרכוש מכם את השירות ולא מהמתנגדים שלכם, הוא יספר על העסק שלכם, על החזון, על המטרות, על הסיבה שהקמתם את העסק ועוד.
תנו לנו להיות אנשי השיווק שלכם שמאחורי המקלדת!
היתרון הגדול ביותר של הכתיבה השיווקית הוא ביכולת ליצור קשר ישיר ואישי עם הגולש בעלות נמוכה, באופן יחסי, ובהחזר נאה על ההשקעה.
כתיבה שיווקית איכותית תביא לכם תנועה קבועה לאתר האינטרנט ולעמודי המכירה שלכם.
בשונה מפרסומות וכלי שיווק אחרים שיורדים מהרדאר אחרי פרק זמן קצר, הכתבה השיווקית נשארת לתמיד. בכל פעם, גם אחרי הרבה שנים, כשהגולש יחפש מוצר או שירות בתחום שלכם, הוא עשוי להיפגש עם הכתבה השיווקית שלכם.
תוכן מקצועי ואיכותי הוא נכס חשוב בפרסום עסקים באינטרנט. יש לו את היכולת ליצור חוויה חיובית עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ולהשאיר להם טעם לעוד. אם התוכן שלכם יעניין ויעניק ערך מוסף לגולש, הוא יחזור אל האתר שוב ושוב וייהפך מגולש מזדמן ללקוח משלם.
אל תרשו לעצכם לפספס! הכתיבה השיווקית היא אחד הכלים החשובים והיעילים בתחום השיווק באינטרנט.