כתיבת תוכן – איך לכתוב תוכן המתאים לקריאה במובייל?

כתיבת תוכן - איך לכתוב תוכן המתאים לקריאה במובייל?

בעידן שבו המכשירים הטלפונים הניידים מלווים אותנו בכל מקום ואנו מבצעים מהם חלק ניכר מהמטלות היום יומיות, חברות רבות עושות מאמצים להתאים את האתרים שלהם למסכים הקטנים, אך הבעיה היא שלא תמיד לוקחים בחשבון שיש גם להתאים את כתיבת התוכן לקריאה בטלפונים החכמים. אם אתם כותבים תוכן לאתר ומעוניינים שאנשים ימשיכו לקרוא אותו גם כאשר הם גולשים בטלפון החכם בתור בבנק או באוטובוס בדרך הביתה כדאי לכם ללמוד איך כותבים תוכן מותאם למובייל

Motorola_moto_G
תוכן המתאים לקריאה במובייל

כתיבת תוכן מותאמת למובייל – שבעת כללי הזהב 

קריאת התוכן במובייל שונה מקריאת תוכן במחשב הנייד או הנייח. המסך קטן יותר, הגופן של הטקסט קטן יותר ותנועת העיניים נוטה להישאר במרכז המסך ולא כמו במחשב הנייח שבו העין רצה מימין לשמאל. כדי להקל על הקריאה, כדאי להקפיד על הכללים הבאים.

הכותרות חייבות להיות קצרות. אל תכתבו כותרות ארוכות שיתפסו חלק גדול מהמסך הקטן ויתפרסו על מספר שורות. כתבו כותרות קצרות, פשוטות, כותרות שימשכו תשומת לב.

כתיבה באינטרנט היא כתיבה בסגנון של פירמידה. את המסרים החשובים יש להדגיש בראש הכתבה כדי ללכוד את הגולש שתמיד בלחיצה קלה על העכבר יכול לנטוש במהירות את האתר. אם זה מתאים לאינטרנט, זה ברור שזה חיוני גם במובייל. מיד לאחר הכותרת יש להתחיל בתקציר שבו מרכזים את המידע החשוב, נותנים מידע לקוראים כדי שכבר בהתחלה ידעו אם הם מעוניינים להקדיש את הזמן לקריאה.

נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי כשמונים אחוז מהקוראים מתרכזים בתוכן הכתוב בשני השליש העליונים של המסך, לכן כבר בפסקאות הראשונות יש להתחיל עם הרעיון המרכזי ועם הטענה החזקה ביותר שאותה רוצה הכותב להציג בכתבה.

הקריאה במסכי המחשב או במסכי הטלפון מכבידה ומעייפת את העיניים. זוהי הסיבה מדוע חשוב לכתוב בפסקאות קצרות עם רווחים גדולים בין פסקה לפסקה שייתנו לעין אפשרות לנוח. כדאי לקחת לתשומת לב שפסקות הנראות קצרות על מסך המחשב, נראות ארוכות יותר על המסך של הטלפון החכם. קצרו עד למקסימום את הפסקאות והגדילו את הרווחים בניהן.

המעיטו בשימוש בתמונות. אם עד עכשיו אמרו לכם להוסיף הרבה תמונות כדי למשוך את הגולש, בכתיבה סמארטפון זה לא עובד. התמונות בסמארטפון משתלטות על המסך ומסיחות את דעת הקורא מהטקסט הנלווה. ובנוסף, לתמונות לוקח זמן לעלות, עד שהן יעלו הגולש הממוצע עלול לאבד את הסבלנות ולנטוש את האתר.

אתם יכולים לכתוב תכנים בכל אורך שתבחרו, גם אלף ואלף וחמש מאות מילים ואפילו יותר, אך זכרו, אתם חייבים להתמקד. לקוראים העומדים בתור או הנמצאים בדרכים אין סבלנות ואין זמן לקרוא "מריחות". הם רוצים תוכן חד, ממוקד, מעניין וברור. כאשר אתם עושים הגהה שימו לב למילים המיותרות או לרעיונות החוזרים על עצמם ומחקו אותם.

לסיכום, ככל שהשימוש בטלפונים החכמים מחליף את השימוש במחשב בנייח או הנייד, על כותבי התכנים להתאים את הכתיבה לקריאה בטלפונים הניידים.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן