ניהול דף עסקי בפייסבוק

לדף העסקי בפייסבוק יש חשיבות רבה והיא עולה יותר כאשר הדף מנוהל בצורה חכמה ומקצועית. ניהול נכון של דף הפייסבוק מבוסס על היכרות עם עולם הדיגיטל, על ידע באסטרטגיות שיווקיות, על קופירייטינג מקצועי ועל היכרות עם הפלטפורמה השיווקית של פייסבוק. אינספור בעלי עסקים נעזרים בפלטפורמה של פייסבוק כדי לשווק את העסקים שלהם, חלקם לא מרוצים מהתוצאות וחלקם מצליחים מאוד ומודים כי הקמת דף עסקי בפייסבוק שינתה באופן דרמטי את מצב העסק והביאה לגדילה משמעותית במחזורים העסקיים שלו. כדי לדעת מהו המתכון המנצח לשיווק נכון ומצליח בפייסבוק פנינו אל רינה יוגל, מנכ"ל חברת "טקסטלי" העוסקת בשיווק עסקים במדיה החברתית.

מי צריך דף עסקי בפייסבוק?

ענו בכנות על השאלות הבאות:
  • אתם מעוניינים להגדיל את מספר הלקוחות החדשים בעסק?
  • אתם רוצים להתמקד בגידול הלקוחות החוזרים?
  • אתם רוצים למנוע מלקוחות ותיקים לעזוב את העסק?
  • אתם מעוניינים ליצור קהילה פעילה ונאמנה סביב המותג שלכם?
  • הקהל שלכם נמצא ברשת?
  • המתחרים שלכם נמצאים ברשת?
  • אתם לא רוצים שהעסק שלכם יישאר מאחור בעידן הפייסבוק?
אם עניתם על ארבע מתוך שבע השאלות "כן", אתם חייבים, ומהר, ללמוד לנהל דף עסקי בפייסבוק. אסטרטגיות שיווקיות - מה ההבדל בין Push ל - Pull פרסום בפייסבוק מתבסס על אסטרטגיית Push, פרסום בגוגל מתבסס על אסטרטגיית Pull. באסטרטגיית Push אנו דוחפים את המוצר לקהל היעד שבחרנו. הגולשים הנחשפים לשיווק שלנו הם לא חיפשו אותנו וספק אם הם בכלל מודעים לקיומנו, הם רק רצו לקרוא חדשות, לקרוא פוסטים של חברים ואנו נדחפים להם על הפיד, חושפים לפניהם את המסרים שלנו ומקווים שהם יטמיעו אותם וברגע האמת, ואולי אפילו כבר עכשיו, הם יפנו אלינו וידרשו את השירותים שלנו. באסטרטגיית Pull אנחנו מציגים את המוצר שלנו או את השירות לגולש שחיפש אותנו והקיש את מילת המפתח שלנו במנוע החיפוש. כאשר אנו בונים את השיווק בפייסבוק, חשוב מאוד להבין את ההבדלים בין האסטרטגיות השונות ולקחת אותם בחשבון בעת הפרסום. השימוש באסטרטגיית Push מהווה את האתגר הגדול ביותר של הפרסום בפייסבוק. מפרסם חכם לא רק שמבין את זה, אלא גם מתייחס לזה ונוקט במגוון אמצעים כדי ללכוד את הגולש ולמשוך את תשומת לב כמו כתיבה של כותרת שיווקית, מפתה ומושכת, שימוש באמצעים ויזואליים העומדים לרשותנו כמו שימוש בסמלים של פייסבוק ולצרף לכל פוסט תמונה מקורית ומיוחדת שתעשה "ווא - או" ותמשוך את תשומת הלב וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על כתיבה שיווקית.

דף פייסבוק עסקי – איך זה עובד?

פסייבוק מציעה לנו שתי דרכים של פרסום, פרסום ממומן ופרסום אורגני. פרסום ממומן הוא פרסום בתשלום שיש לו שני כלים עיקריים. הכלי הבסיסי הוא באמצעות הכפתור Boost Post , כפתור המופיע תמיד בתחתית הפוסט ומזמין את מנהלי הדף להגדיל את התפוצה, תמורת תשלום. הכלי השני הוא באמצעות מנהל המודעות, כלי שמאפשר לנו למקד את המודעה לקהל יעד ספציפי ומתאים בהתאם לגיל, למקום מגורים, לתחומי עניין, להיסטוריה של רכישות ברשת ועוד. הפרסום האורגני בפייסבוק הוא קידום של הדף באופן טבעי, אורגני וללא תשלום. קידום אורגני דורש ידע, מחשבה מעמיקה, תכנון והרבה יצירתיות. אומנם בתקופה האחרונה פייסבוק מקטינה את אחוזי החשיפה של הפרסום האורגני כדי לאלץ אותנו להשתמש בפרסום הממומן ולשלם לה כסף, אך ניהול דף הפייסבוק בחוכמה יאפשר לנו "לנצח" את פייסבוק ולהצליח להגדיל את החשיפה האורגנית. תשמעו חידוש: אפשר לנצח את פייסבוק ולהגדיל את החשיפה האורגנית!
ניהול דף פייסבוק
זהו פוסט מתוך דף הפייסבוק העסקי של "שטיפת אדומים". בדף יש 206 חברים, אך שימו לב, החשיפה האורגנית הגיעה ל- 1390 אנשים!! איך עשיתי את זה?? שיפור החשיפה האורגנית היא אינטרס שלכם, אבל גם של פייסבוק, אסור לשכוח שפייסבוק היא רשת חברתית. רק כשתתחילו "לפתוח" את הברז של פייסבוק, פייסבוק תשתף אתכם פעולה ותגביר את הזרם. הנה כמה כללים: פייסבוק נותנת חשיפה מועטה לדף גם אם יש בו הרבה אוהדים, אך ככל שהמעורבות של האוהדים גבוהה יותר, כך פייסבוק מגדילה את החשיפה. אם אין מעורבות, פייסבוק מקטינה את החשיפה.

כדאי לדעת:

  • טווח ההגעה האורגני הממוצע בפייסבוק הוא אחוזים בודדים מקהל האוהדים של העמוד.
פוסט רגיל מגיע ל- 3% מהחברים בדף. פוסט עם תמונה מגיע ל- 5% מהחברים בדף. סרטון מגיע ל 8% מהחברים בדף. שידור ישיר מקבל חשיפה של 10% מהחברים בדף.
  • ככל שיש יותר מעורבות, רמת החשיפה עולה.
רמת המעורבות היא: מהנמוך לגבוה: לייק, רגשון, תגובה ושיתוף.
  • וידאו זוכה לחשיפה אדירה, אחר כך תמונות. מילים לבד לא עובדות, צריך מילים עם תמונה.
  • מהרגע שהעלינו את הפוסט, השעה הראשונה היא הכי חשובה. אם בשעה הראשונה תהיה מעורבות, הפוסט ייחשף גם בשעות הבאות. אם במשך שמונה שעות לא תהיה מעורבות – "פייסבוק תסגור את הברז" – הפוסט יתיישן והחשיפה תהיה נמוכה.
  • כללים חשובים לניהול הדף:
העלו לפחות שני פוסטים אורגניים בשבוע. כל גולש שיגיע אליכם לדף צריך לראות דף עסקי, חי ופעיל. כאשר אתם נכנסים לדף ורואים שהפוסט האחרון עלה לפני חודש, אתם מיד מקבלים תדמית שלילית על מצב העסק או על רמת ההשקעה בו. הפעילות השוטפת של הפייסבוק מאפשרת לכל מותג להציג את הפן האישי שלו, לחשוף את בעליו, את העובדים ואת תחומי העניין שלהם. בדקו באיזה ימים ובאילו שעות האוהדים שלכם בדף מגיבים יותר ותזמנו את פרסום הפוסטים בהתאם. על כל תגובה של גולש לפוסט צריך לתת תגובה, זה מגביר את מספר התגובות ואת החשיפה. אל תתנו כל הזמן את אותה התגובה, אל תסתפקו רק ב"תודה רבה" או "אחלה" ו"סבבה" ואל תעשו קופיפייסט לתגובות. תנו תגובה אישית לכל אחד ונסו לגרור אותו לתגובה על התגובה. כל תגובה מעלה את הדף כלפי מעלה והחשיפה גדלה. נסו להגדיל את רמת המעורבות של החברים בדף באמצעות תכנים איכותיים ומעניינים. גם הומור יעבוד טוב. ככל שהמעורבות תהיה גדולה יותר, החברים בדף יגיבו ויעשו שיתוף , כך המותג יגיע לקהל רחב יותר של אוהדים וגם לחברים שלהם. לא לשדר אנרגיות שליליות בדף הפייסבוק. פייסבוק זה כמו מסיבה, אנשים באים לשמוח. אם תשדרו אנרגיות חיוביות, תקבלו משובים חיובים אם תשדרו אנרגיות שליליות, תקבלו משובים שליליים. אם אתם רוצים לשווק בקבוצות, אתם צריכים להיות מעורבים בקבוצה. אי אפשר לבוא, לכתוב פוסט ולהיעלם. חשוב להיות מעורב בקבוצה, לנסות להיות למוביל דעה בתחום שלכם. חשוב למלא את כל הפרטים בדף "על אודות" ולעדכן שינויים. אם אתם כותבים איפה עבדתם, איפה למדתם, איפה גרתם, אנשים נזכרים בכם, משתפים וגם פייסבוק מעלה את החשיפה. בקידום האורגני לא כדאי למכור. חשוב לתת לגולש ערך. את המכירות כדאי לעשות בקידום ממומן. אם החלטתם לעשות שידור ישיר, חשוב להכין את החברים בדף לקראת השידור, להודיע עליו מבעוד מועד, ולחזור על ההודעה מספר פעמים, גם ביום השידור וגם עשר דקות לפני השידור. קחו רבע שעה עד עשרים דקות ביום לניהול הדף: עקבו אחרי ההתראות וענו להודעות במסנג'ר. חשוב לענות כמה שיותר מהר לכל גולש שפונה אליכם. פייסבוק מציינת בדף העסקי כמה זמן לוקח לעסק שלכם לתת מענה להודעות פרטיות, לכן דאגו לקצר את זמן התגובה. אשרו את החברים המבקשים חברות. עברו על התגובות לפוסט שהעליתם והגיבו עליהם. פעלו בקבוצות המתאימות.

פייסבוקית היא שפה קלה – כאן תלמדו את כל הסודות של כתיבת תוכן איכותי

משווקים רבים משתמשים בשיטה המצליחה של שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing), ומשווקי פייסבוק אינם שונים מבחינה זו. הם רוצים ליצור כמה שיותר מעורבות של האוהדים בדף ולשתף איתם את התוכן החדש והעדכני ביותר. אבל לא תמיד גולשי הפייסבוק מעוניינים בתוכן שלנו. לכן עלינו להקפיד לכתוב תוכן ענייני, תוכן מסקרן ואיכותי כדי למנוע מהם להמשיך לגלול כאשר הם נפגשים עם הפוסט שלנו. לכותרת יש תפקיד חשוב, היא חלון הראווה של כל פוסט, חשוב לכתוב כותרות מסקרנות ומושכות שילכדו את תשומת לב הגולש ויניעו אותו לפעולה. ניהול דף עסקי בפייסבוק דורש בנייה של אסטרטגיית תוכן. זכרו, פוסט טוב דורש מחשבה ותכנון. עשו לכם רשימה של נושאים שאותם אתם מתכננים להעלות בדף העסקי. בכל תחילת שבוע או חודש, הכינו קובץ ובו נושא הפוסט והתאריך שבו הוא מיועד לעלות. כך תוכלו להיערך להכנת התכנים מבעוד מועד, להוסיף ולתקן.

איך לעורר בגולשים תשוקה ענקית לקרוא את הפוסטים שלכם?!

ניהול דף עיסקי
ספרו סיפורים, כולם אוהבים לקרוא סיפורים. ספרו מה חדש בעסק שלכם, ספרו את הסיפור של המוצר, ספרו איך נולד הרעיון לעסק שלכם, ספרו סיפורי הצלחה ואל תהססו לשתף גם בכישלונות. לכל אחד היו כישלונות בדרך, אל תסתירו אותם, להפך, שיתוף בכישלונות שלכם יעורר ויגדיל את האמון בכם. תנו טיפים, אנשים אוהבים טיפים, עשו פינה קבועה של טיפ שבועי, ובקשו מהאוהדים בדף לשתף את החברים בדף גם בטיפים שלהם. פינות קבועות יסגרו לכם פינות מבחינת התוכן של הפוסטים, תוכלו גם ליצור פינה קבועה של ניפוץ מיתוסים, שיתוף במידע, מתכונים ועוד. יש ימים מיוחדים בשנה, אם תקישו בגוגל ימים מיוחדים בשנה, תקבלו פירוט של כל הימים המיוחדים בכל חודש. כולם מכירים את יום המשפחה, את יום האהבה, אבל האם ידעתם ש - 11 בינואר הוא יום הרופא הישראלי, 26 בפברואר הוא יום השף האישי, 19 במרץ הוא יום הלקוח הבינלאומי ו- 3 בנובמבר הוא יום הסנדוויץ'? נסו למצוא קשר בין הימים המיוחדים בשנה, ויש הרבה, לבין התחום שבו אתם עוסקים וכתבו עליהם פוסט. בדקו באילו ימים חלים החגים והכינו פוסט מיוחד עם תמונה מעניינת לחג. אל תסתפקו רק בחג שמח, גם את זה צריך לעשות, אלא נסו לקשר בין החג לעסק שלכם. רכבו על טרנדים מובילים בעולם. אם יש טרנד או אירוע מפורסם שרץ ברשת, תפסו עליו טרמפ. בנק מזרחי, למשל, פרסם פוסט חגיגי כשהנסיך הארי ומייגן מרקל התחתנו והזמין אותם לקחת משכנתא אצלו. פרסמו המלצות ועדויות שלקוחות כתבו או אמרו עליכם. פרסום ההמלצות יגרום לחברים בדף להבין שיש להם עסק עם מקצוענים וכדאי גם להם לצרוך את השירותים שלכם. אף פעם אל תשכחו להניע לפעולה, זה אולי נראה לכם בנאלי ומיושן, אבל לא תאמינו כמה כוח יש להנעה לפעולה. שאלו שאלות ועוררו דיון שיביא לתגובות רבות. תתפלאו כמה אנשים אוהבים לכתוב תשובות לשאלות. פוסטים עם שאלות מייצרים 92% תגובה גבוהים יותר עשו שיתופים ואל תפחדו לתת במה למובילי דעה בתחום שלכם וגם למתחרים. הם לא יגנבו לכם חברים או לקוחות, להפך, שיתופים של אחרים יעידו כי אתם בטוחים בעצמכם ויגדילו את האמון בכם. אזכור ושיתוף של משפיענים בתחום יביאו לוויראליות של הפוסט והדף. כתבתם פוסט מצוין שזכה לתגובות רבות, אל תהססו למחזר אותו. הפוסטים על הפיד רצים ומתחלפים כל הזמן, חכו מספר שבועות ושכתבו מחדש את הפוסט המוצלח. תתפלאו, רוב האוהדים בדף לא יזכרו אותו והוא שוב יקבל תגובות ומעורבות רבה. נגמרו לכם הרעיונות, אתם יכולים להציץ בדפים של עמיתים או מתחרים. לשאוב רעיונות אבל לא להעתיק. לסיכום, אחרי שתתנו ללקוח ערך בפוסטים איכותיים תוכלו להניע אותו לפעולה, לקנות מוצר, להשתתף בהגרלה, להוריד מדריך ועוד. ואם אתם לא יודעים או לא יכולים לעשות את זה בעצמכם, אני כאן לעזרתכם! צרו קשר!

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן