שלושה עשר רעיונות איך לכתוב תוכן גם כשאין לכם על מה לכתוב

כל בעל אתר מכיר את החשיבות של כתיבת תוכן באופן קבוע, הן עבור הגולשים והן עבור מנועי החיפוש. אבל עם יד על הלב, כמה פעמים רציתם לכתוב, כבר התיישבתם על יד המקלדת ולא מצאתם נושא על מה לכתוב? אתם לא לבד. רוב כותבי התכנים, מקצועיים וחובבניים, מדווחים על מחסום כתיבה שיווקית. אז בפעם הבאה שזה קורה לכם תחזרו אל המאמר הזה, תוכלו לשאוב רעיונות ולהתגבר על המחסום. וטיפ קטן: לא כל המאמרים באתר חייבים להיות באותו אורך, להפך, אם תכתבו לפעמים מאמרים ארוכים ולפעמים קצרים, גוגל תאהב את זה, זה ייראה לה הרבה יותר טבעי ופחות מכאני. אז גם אם יש לכם רק מאתיים מילים בכתבה, אל תהססו להעלות אותה לאתר.

כתיבת תוכן – אל תגידו אין לי על מה לכתוב, הנה צרור רעיונות שלוש עשרה רעיונות

אתם לא חייבים לכתוב מאמרים מעמיקים, תוכלו לכתוב סיפורים. הגולשים אוהבים לקרוא סיפורים. אתם יכולים לכתוב על ההצלחות והכישלונות שלכם או על הצלחות וחוויות של הלקוחות שלכם, אם, למשל, הצלחתם להוציא לקוח מסוים מהבוץ, למה שלא תבקשו ממנו רשות ותשתפו את הגולשים. אם הוא לא יסכים, תמיד אפשר לכתוב בעילום שם. אתם תמיד יכולים לכתוב סיפור כמו: יום בחיי המנכ"ל של החברה, יום בחיי אחד העובדים ועוד או לשתף את הגולשים ולספר על ישיבה סוערת במיוחד שהייתה בחברה שלכם ועוד. כדאי לבדוק בכלי מילות המפתח מהם מילות החיפוש המבוקשות ביותר ולשאוב רעיונות על מה לכתוב. בדקו מה חם ברשת ובעולם בתחום שלכם, עקבו אחרי הציוצים בטוויטר, אחרי העיתונות והחדשות. אם אפשר לקשר אירוע בחדשות לתחום שבו אתם עוסקים, עשו זאת. לגוגל חדשות יש כלי מצוין הנקרא: התראות גוגל. הכניסו לכלי את מילות המפתח החזקות בתחום שלכם ובקשו לקבל את כל מה שמתפרסם ברשת היישר לתיבת הדואר שלכם. שמונים אחוז מההתראות שתקבלו לא יעניינו, אבל מעשרים האחוז הנותרים תוכלו לבנות מאמרים אקטואליים ומעניינים. הציצו בפורומים ובבלוגים העוסקים בתחום שלכם ונסו לראות אילו נושאים הכי מעניינים את הגולשים. אל תדלגו גם על קריאת התגובות, תתפלאו הרבה פעמים תוכלו למצוא בין התגובות רעיון מצוין לפוסט מדליק, אקטואלי ומעניין. הזמינו מומחים להתארח באתר שלכם. יש לא מעט אנשים שישמחו להתארח באתר שלכם בתמורה לכתיבת מאמר בנושא הנושק לתחום שלכם. אם לאורחים שלכם יש אתר, תוכלו לתגמל אותם בקישור שיצא מתוך המאמר לאתר שלהם. ערכו ריגול תעשייתי. הציצו באתרים ובבלוגים של המתחרים, אפשר גם באתרים בחו"ל, אסור להעתיק את המאמרים שלהם, אבל מותר לקבל השראה. אם תראו נושאים מסוימים שחוזרים ברוב האתרים, הם חייבים להיות גם באתר שלכם. רשמו את ההפך: אם כתבתם, למשל: חמש טעויות בכתיבת תוכן שיבריחו את הגולשים מהאתר, כתבו פוסט חדש, איך לא להבריח את הגולשים מהאתר. ערכו ראיונות. נסו לראיין אישים בולטים בתחום שלכם, אין כמעט מי שלא יסכים. את הריאיון העלו על הכתב ופרסמו אותו. אם יש מספר מומחים חשובים בתחום שבו אתם עוסקים, כדאי לראיין את כולם ולהעלות כל ריאיון אחת למספר שבועות. עדכנו את המאמרים הישנים. זה שפרסמתם מאמר בנושא מסוים לפני שנתיים, זה לא אומר שאי אפשר לכתוב על הנושא שוב. הפעם כתבו על אותו נושא תחת הכותרת עדכונים וחדשות. כתבו טיפים. אתם לא חייבים לכתוב מאמר באורך של ארבע מאות מילים בנושא הטיפים, מספיק להעלות כל שבוע שניים או שלושה טיפים, העיקר שהטיפים יהיו שימושיים, יעילים ומעניינים. הוצאתם מוצר חדש לשווק, כתבו עליו ביקורת. אל תהססו לפרט את כל היתרונות שלו, אבל אל תתעלמו גם מהחסרונות. פירוט החסרונות יוצר אמון בעיני הגולש. אחת לשבוע העלו עדכונים וחדשות מהקורה בעולם בתחום שלכם. זו דרך נהדרת לתחזק את האתר. לא צריך לכתוב מאמר ארוך, מספיק שניים עד שלושה משפטיים, אך כדאי להקפיד על העקביות. לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים באופן קבוע מאותת לגולשים, וגם לגוגל, כי האתר שלכם פעיל וכדאי להיכנס אליו. אבל לא מספיק לכתוב תוכן חשוב לכתוב תוכן מעניין, רצוי בנושאים שהצליחו לצבור הרבה תגובות, שיתופים ולייקים.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן