האם כל פרסומת צריכה רעיון גדול?

דויד אוגליבי, האיש שזכה לתואר “רב האומן המבוקש ביותר בעולם הפרסום”, הצהיר לא אחת, כשאני יוצר פרסומת , אני לא רוצה שתאמרו לי שהיא אמנותית או יצירתית, שיש בה רעיון גדול ומדהים, אני רוצה שהיא תגרום לכם לקום ולקנות את המוצר.

כתיבה שיווקית לא צריכה רעיון גדול!!

היסטוריה של עולם הפרסום והשיווק מלאה בפרסומות שנונות ומבריקות, אך לא תמיד הן הצליחו להניע למכירות.

לכאורה, היינו חושבים שאנחנו צריכים רעיון גדול כדי למשוך את תשומת הלב של הצרכנים ולהניע אותם לקנות את המוצר שאנחנו מפרסמים, אך במציאות אחד מתוך מאה קמפיינים בממוצע, משלב בתוכו רעיון גדול באמת. חלק גדול ממודעות הפרסום זוכות לתהילה גם בלי שהמפרסם זיהה שיש לו פה רעיון גדול.

כשאנחנו מפרסמים מודעת פרסום, מה אנחנו מחפשים, קטעים אומנותיים, מליצות מופלאות , יצירות פאר או שאנחנו רוצים שגרף המכירות של המוצר יתחיל לעלות ויזנק לגבהים?

אז מהי מודעה טובה לדעתכם, מודעה הגורמת לכם הנאה בשל הסגנון שלה או מודעה שמוכרת יותר?

אל תפספסו יחסי ציבור

ביוון העתיקה היו שני נואמים דגולים אייסכינס ודמוסתנוס. אייסכניס ידע לבנות נאומים מרהיבים ולדבר בשפה גבוהה ויפה, כאשר הוא נאם נהנו ההמונים מהנאום ואמרו כמה הוא מדבר יפה, לעומתו דמוסתנוס דיבר במילים הרבה יותר פשוטות אך כאשר הוא סיים לדבר, קראו ההמונים,  הבה נצא לקרב!

רק לעתים רחוקות יש נואמים המצליחים גם לשלב שפה יצירתית ועשירה, גם לשלהב את ההמונים ולהניע לפעולה.

כך גם בכתיבה השיווקית. כתיבה שיווקית מקצועית לא מדברת במילים גבוהות, להפך היא מדברת בגובה העיניים, כך שכל אחד יוכל להבין אותה ולהבין איך המוצר המשווק יכול לעזור לו.

פרסומות שזוכות להצלחה הן פרסומות שמשדרות תועלות, תועלות שנותנות מענה לכאב, כאב מציק שבגללו הלקוח מחפש את המוצר שלו.

במקום לחשוב על רעיון גדול ולעטוף אותו במילים גבוהות ויצירתיות, מוטב להשקיע מאמץ אם בזיהוי הכאב של הלקוח לשדר לו שלנו יש את הפתרון עבורו ולהסביר לו במילים פשוטות  ומובנות את התועלת שתהיה לו כשהוא ישתמש במוצר שלנו.

הפרסומת לסבון הרחצה “דאב” רצה כבר שנים רבות ומצליחה בגדול והיא אינה משדרת רעיון גדול. יוצרי הפרסומת כתבו במילים פשוטות: סבון דאב לא ייבש לך את העור! התועלת שמשדרת הפרסומת קנתה את לב ההמונים וכבר עשרות שנים סבון דאב נמכר בכמויות עצומות בכל העולם.

לסיכום, פרסומת טובה, לא צריכה רעיון גדול וכתיבה יצירתית במיוחד. פרסומת טובה צריכה לשכנע את הצרכנים שלמוצר שאותו אנו מפרסמים יש תועלת ,לשדר ביטחון שהמוצר שלנו טוב באמת, להיות קליטה וקלה שגם אחרי שהיא תרד מהמסך רבים עוד יזכרו מה היה שם ויותר חשוב, יזכרו לטובה את המוצר.

רוצים לקבל טיפים שיעזרו לכם לקדם ולשווק את העסק שלכם?? השאירו כאן את הפרטים!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן