הנגשת אתרי אינטרנט – מחויבות חוקית ותבונה עסקית

הנגשת אתרי אינטרנט - מחויבות חוקית ותבונה עסקית

תקנה 35 בתקנות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות מחייבת את בעלי אתרי האינטרנט להנגיש את האתר כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לגלוש ברשת וליהנות מכל היתרונות שהיא מציעה. אך אתרים נגישים אינם רק מחויבות חוקית, אלא גם תבונה עסקית. הנגשה של האתרים מעניקה הזדמנות להגיע אל קהלים חדשים שלא יכלו עד היום לגוש באתר ומעלה באופן משמעותי את דירוג האתר במנועי החיפוש.

נגישות
נגישות

איך הנגשת האתר עוזרת לבעלי מוגבלויות

רשת האינטרנט הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים בעידן הטכנולוגי, אנו דולים מהרשת מידע בתחומים רבים כמו צרכנות, בריאות, מקצועות , קריירה ועוד ואנו משתמשים בשירותים השונים של בעלי האתרים. אך בעוד שאתרי האינטרנט זמינים כמעט לכל אחד, הם אינם זמינים עבור למעלה ממיליון וחצי אנשים בעלי מוגבלויות החיים בתוכנו. הנגשת אתרי האינטרנט תאפשר גם לבעלי המוגבלויות להשתלב בעידן האינטרנט וליהנות מצריכת תוכן ושירותים.

כל המידע, כל התוכן של האתר וכל המרכיבים הכלולים בממשק המשתמש צריכים להיות מוצגים בדרך שתאפשר גם לבעלי המוגבלויות ליהנות מהם באמצעות החושים הזמינים שלהם.

אם הגולש סובל מקשיים בראייה הוא ייעזר בקורא תוכן, תוכנה המקריאה לו את האתר. את התוכן לאתר יש להתאים לשימוש בקורא התוכן.

אם הגולש סובל מקשיי שמיעה יש להוסיף כתוביות ומילים המתארות את התוכן של סרטי הווידיאו המוצגים באתר.

אם הגולש בוא בעל מוגבלויות מוטוריות, הניווט באתר וכל ממשקי המשתמש אמורים לפעול בעזרת פעולות שהגולש יכול לעשות כמו לדוגמה אם הוא מתקשה בהפעלת העכבר, יש לתת אפשרות להפעיל את האתר רק באמצעות מקלדת.

איך הנגשת האתר מסייעת לבעלי העסקים

נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה מעשרים וחמישה אחוז מהאוכלוסייה בישראל סובלים ממוגבלויות שונות, חלקן קלות וחלקן פחות קלות. עד היום אוכלוסייה זו נתקלה בקשיים בשימוש באתרים. הנגשת האתר תגדיל את הפוטנציאל של קהל המשתמשים באתר בעשרות אחוזים, תגביר את התנועה אל האתר ותאפשר לבעלי האתרים לבצע מספר גדול יותר של עסקאות

ביצוע ההתאמות הנדרשות בהתאם לחוק הנגישות משפרת את התאימות למנועי החיפוש. בעלי אתרים שהנגישו את האתר גילו להפתעתם כי מספר הכניסות אל האתר גדלו באופן משמעותי.

הנגשת עמודי האתר והניווט באתר הופכים אותם לידידותיים יותר למשתמש, הם מקלים על בעלי המוגבלויות, אך לא רק עליהם. גם הגולשים הבריאים נהנים מאתר נוח, ידידותי וקל לניווט. הם נשארים באתר זמן רב יותר ואוהבים לחזור אליו שוב. גוגל שבוחנת את התנהגות הגולשים מעניקה נקודות טובות לבעלי האתר שהגולשים בו אינם נוטשים מיד את האתר. כאשר הגולשים חוזרים שוב אל האתר, גוגל מחשיבה את האתר כאתר רלוונטי וסמכותי ובהתאם לכך, מעלה אותו בדירוג התוצאות.

לסיכום, הנגשת האתר היא חובה, אך גם זכות. בהנגשת האתר אנו מסייעים בעלי המוגבלויות החיים בתוכנו וגם לנו. אתרים מונגשים הם אתרים ידידותיים, אתרים שהגולשים וגם גוגל אוהבים.

 

קרא עוד על מדריך להנגשת אתר אינטרנט

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן