כתבה ליחסי ציבור – לשווק אחרת את המוצר!

בין ים הפרסומות ודרכי השיווק השונות, כתבות ליחסי ציבור היא דרך שונה למיתוג ולפרסום המוצר או השירות. לכתבה ליחסי ציבור יש יתרונות רבים, זו דרך מצוינת לשווק את המוצר בדרך שונה, להעניק ללקוח הפוטנציאלי ערך נוסף מלבד המידע השיווקי ולנטרל את תחושת הכפייה שיוצרות דרכי השיווק הסטנדרטיות. כאשר הקורא קורא את הכתבה, הוא אינו מרגיש שדופים לו מוצר, אלא מסקרנים אותו, מנעימים את זמנו ומיידעים אותו במידע חדש.

כתבה ליחסי ציבור – מה ההבדל בין מודעת פרסום, באנר או כתבה?

כאשר אתם רואים מודעת פרסום באינטרנט או באנר באינטרנט או בעיתונות הכתובה, סביר להניח כי תלחצו על הבאנר או תיצרו קשר עם המפרסם כאשר אתם זקוקים למוצר וחושבים לרכוש אותו. אם אינכם זקוקים למוצר ברגע זה, כנראה שתתעלמו מהמודעה.

כתבה ליחסי ציבור מאפשרת לכם להגיע אל הרבה לקוחות פוטנציאליים, גם אם הם לא זקוקים כרגע למוצר שלכם. אם הכתבה שלכם תיכתב בצורה מעניינת, קוראים רבים ישמחו לקרוא אותה, לגלות מידע חדש על המוצר, על החברה ועוד. בשפה המקצועית קוראים לזה מיתוג. יותר ויותר אנשים יכירו את המוצר שלכם, את שם החברה וכאשר הם יזדקקו למוצר שלכם, שם החברה יהדהד בראשם.

כתבה ליחסי ציבור מאפשרת לכם לספר על המוצר שלכם ללא הגבלת מילים. בניגוד לפרסומות ולבאנרים שבהם מספר המילים ושטח הפרסום מוגבל, כאן תוכלו לפרט את כל המידע הנחוץ ללא הגבלת מקום וספר מילים.

איך לכתוב כתבה אפקטיבית – שישה טיפים מנצחים! sale_tags

המטרה בכתיבת הכתבה היא להבהיר את הייחודיות של המוצר שלכם, להוכיח את היתרונות והתועלות, למתג ולפרסם את העסק או את המוצר. חשוב לכתוב את הכתבה בצורה מעניינת ומרתקת, לכתוב בכתיבה זורמת וקלה לקריאה, לכבד את הקוראים, להקפיד על כללי ניסוח תקינים ולהימנע משגיאות כתיב ושגיאות לשוניות.

כותרת אטרקטיבית ומעניינית היא הבסיס לכל כתבה של יחסי ציבור. יש לכם מספר שניות בודדות כדי למשוך את הגולש לקרוא את הכתבה, ולכן אתם צריכים לכתוב כותרת מסקרנת, מעניינית, לא מתחכמת וללא משחקי מילים. כל מי שיעיף מבט בכתבה צריך להבין מיד על מה היא מדברת.

כתבה ליחסי ציבור דומה לכתבה עיתונאית ויש לה מבנה קבוע. כותרת ראשית, כותרת משנה וגוף הכתבה. בכותרת המשנה יש להרחיב את הכותרת הראשית ולשכנע את הקורא להמשיך לקרוא.

מי לא אוהב לקרוא סיפורים אישיים ולמי אין סיפור אישי מעניין? לכל עסק יש סיפור אישי שדרכו אפשר לשווק את המוצר. אפשר לספר על המנכ”ל שהתחיל מנער שליחויות וטיפס מתפקיד לתפקיד עד שהגיע אל כיסא המנכ”לות, אפשר לספר על מעצבת אופנה מצליחה שהתחילה לתפור בגדים לחברות ובני משפחה במכונת תפירה שירשה מסבתא שלה או אפשר לספר על עסק שקרס, אך הצליח לשקם את עצמו מחדש. אנשים אוהבים לקרוא סיפורים ואוהבים להזדהות עם אנשים רגילים, אנשים כמוהם. הם ייהנו מהסיפור ותוך כדי קריאת הסיפור הם יפנימו גם את המסר של כתיבה שיווקית.

המלצות הן דרך נהדרת לשווק את המוצר. ראיינו אנשים שאוהבים את המוצר שלכם ושמחים להמליץ עליו. אנשים מאמינים לאנשים זרים הרבה יותר מהר מאשר הם מאמינים לכם כמשווקי המוצר.

אם אתם רוצים להזכיר את בעל העסק בצורה מעניינת, אך עקיפה, הביאו ציטוט בשמו. אתם יכולים לצטט מידע חדשותי, טיפים שהוא שמח להעניק לקוראים ועוד.

לסיכום, כתבות ליחסי ציבור הן אפיק פרסומי עדכני ואטרקטיבי המתאים לכל סוג של עסק, עסקים קטנים, בינוניים או גדולים. באמצעות הכתבה תוכלו להגיע לחתך רחב של לקוחות פוטנציאליים בעלות נמוכה יחסית לאמצעי פרסום אחרים, אך לא פחות אפקטיבית.

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן