כתיבה שיווקית – כלי הפרסום הישנים OUT, תוכן שיווקי IN!

כתיבה שיווקית היא אסטרטגיה של שיווק המתמקדת ביצירת תוכן שיווקי, תוכן מעניין, רלוונטי ובעל ערך שימשוך את הקורא במטרה להפוך אותו ללקוח. השימוש בתוכן שיווקי משקף שינוי של תפיסה בכל מה שקרה לעולם הפרסום והשיווק בשנים האחרונות. הכתיבה השיווקית טרפה את כלי השיווק הישנים, הפרסום בכלים הישנים כמו פרסום בעיתונות, ברדיו, פלאיירים ובאנרים קופצים הוסטו לצד ואל קדמת הבמה צועדת הכתיבה השיווקית. בארץ זה עדיין לא נפוץ כמו בחו”ל, אך גם כאן מבינים אנשי השיווק כי השימוש בתוכן שיווקי הוא הדבר הבא של עולם הפרסום, המיתוג והשיווק.

כתיבה שיווקית לעומת פרסום בכלים אחרים

בכלים הישנים של עולם הפרסום השתמשנו בפרסום מודעות ברדיו, בטלוויזיה, פיזרנו מגנטים ופלאיירים, העסקנו אנשי טלמרקטינג ושלחנו סוכנים מדלת לדלת שיספרו על המוצר שלנו וינסו למכור אותו.

פרסמנו גם באינטרנט. שיווקנו את המוצר שלנו באמצעות מיילים, העלנו קמפיינים ממונים בגוגל ובפייסבוק, צילמנו סרטונים ביו טיוב, פרסמנו בבאנרים קופצים, קנינו שטחי פרסום באפליקציות בטלפון הנייד ועוד.

כל הדרכים הנ”ל לא תמיד עונות על הציפיות של המפרסמים ממספר סיבות. אנחנו מוצפים בפרסומות, הפרסומות מפריעות לנו ופוגשות אותנו תמיד כשאנחנו עסוקים ומרוכזים בדברים אחרים, רבים מאתנו עוברים ערוץ כאשר יש פרסומת בטלוויזיה או מנסים לחסום באנרים ופרסומות נוספות. והכי חשוב… בכל הדרכים האלו אנחנו מנסים למכור ללקוח את המוצר כבר במפגש הראשון.

הכתיבה השיווקית עובדת בשיטה שונה. התוכן השיווקי מעניק תוכן ומידע בעל ערך לגולש. אנחנו לא מנסים למכור לקורא את המוצר כבר במפגש הראשון, אנחנו מתיידדים אתו, מעניקים לו ידע רלוונטי, מבינים את הצרכים שלו ונותנים לו את ההרגשה ואת הביטחון כי לנו יש את הפתרון לדרישות שלו או למצוקות שלו.

התוכן שאנו מעניקים לקורא מצליח לדלג מעל חומת הרעש והפרסום שבה הקיף הגולש את עצמו. התוכן נוחת היישר בתודעה שלו, לאט לאט הוא ממתג אותנו כמבינים וכמובילים בתחום שבו אנו עוסקים. ברגע האמת כשהקורא יצטרך את המוצר או את השירות שאנו מעניקים, הוא ייזכר בנו וברגע אחד הוא יהפוך מקורא ללקוח.

כדי שהתוכן השיווקי יעבוד היטב צריכים להתקיים שנו תנאים. צריך להתאים את התוכן למדיה וצריך לדעת איך לכתוב אותו נכון. תוכן שיעבוד מצוין בניוזלייטר, לא יתאים לאתר או לפייסבוק. לכל פלטפורמה יש את המבנה ואת קהל היעד שלה וצריך להתאים לכל אחד את התוכן הרלוונטי. ככל שנפיץ תוכן שיווקי מגוון במספר גדול יותר של פלטפורמות, כך הנוכחות שלנו ברשת תהיה גבוהה יותר, ובסוף יגיעו גם הלקוחות.

קופירייטינג העוסק בכתיבת תוכן שיווקי צריך לדעת לכתוב היטב, אך צריך גם להבין בשיווק. הכתיבה צריכה להיות רהוטה וברורה, אך גם משכנעת ומוכרת.

בעידן האינטרנט כל בעל עסק וכל בעל שירות מחזיק אתר ברשת. האתרים יפים, מושקעים ומעוצבים, אך רק התוכן השיווקי יביא את התנועה אל האתר. השקעתם בבניית האתר, בעיצוב, אל תעשו טעויות שרבים נוטים לעשות, השקיעו בכתיבה שיווקית ובתכנים בעלי ערך. את התוצאות תרגישו, אם לא היום אז בטוח מחר.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן