כתיבה שיווקית – כתיבה המניעה לקוחות לפעולה

בעבר, כתיבה שיווקית אופיינה בפרסום מסורתי בעיתונים, בפליירים, במודעות רחוב ועוד. ב-2020 הכתיבה השיווקית פונה אל קהל יעד שונה. לרוב העסקים יש אתר אינטרנט ודפים עסקיים ברשתות החברתיות, ולכן הכתיבה שונה מהכתיבה השיווקית המסורתית, מהיום זו אינה עבודתם של משרדי פרסום, אלא של חברות תוכן המתמחות בכתיבה משכנעת, כתיבת תוכן לאתרים בכתיבה מניעה לפעולה, בכתיבה שתבלוט בין אלפי הכתבות החדשות המתפרסמות כל יום ברשת.

כותבי תוכן לא מקבלים פרס נובל, אך הם גאונים

אומנות הכתיבה השיווקית דורשת מיומנויות רבות. זהו שילוב של כישרון כתיבה, כישרון שכנוע, שליטה בשפה, כושר ניסוח ועוד. רק שלושים שניות חולפות מהרגע שהגולש הגיע לאתר ועד שהוא מחליט אם להישאר או לנטוש. ללכוד את הגולש בשלושים שניות זוהי אומנות, שלדעתי, צריך לקבל עליה פרס נובל. למרות זאת גם מי שלא נולד עם עט ביד, יוכל להשתלב בתחום אם יפנים כמה מן הכללים והטיפים המאפיינים את סגנון התוכן השיווקי.

תוכן שיווקי הוא תוכן המדבר אל הלקוח הפוטנציאלי בגובה העיניים. זוהי כתיבה אישית הפונה אל הגולש. האמינו במה שאתם כותבים ואל תפחדו להתלהב ולשתף את הקורא בחוויות האישיות שלכם, אם יש לכם סיפור טוב שיועיל למכירות, כתבו אותו, כולם אוהבים לקרוא סיפורים ואם הצלחתם לשכנע את הקורא כי הסיפור שלכם, הוא גם הסיפור שלו, הוא כבר בידיים שלכם.

כותרות אטרקטיביות, מפתות ומושכות הם הבסיס לתוכן שיווקי. בניגוד לסוגי כתיבה אחרים, בתוכן שיווקי הכותרת לא צריכה לסכם את המסר, אלא לפתות, לסקרן ולגרום לקורא להמשיך לקרוא. הכתיבה השיווקית אוהבת כותרות. כותרת ראשית וגם כותרת משנית לפני כל פסקה חדשה.

כתיבה שיווקית היא כתיבה קצרה וממוקדת. המשפטים חייבים להיות קצרים. אם תכתבו משפט ארוך, עד שהקורא יגיע לסוף המשפט הוא כבר ישכח את ההתחלה. אסור לשכוח כי הגולש הממוצע תמיד ממהר. אין לו זמן לקרוא הרבה, אם אנחנו רוצים להעביר לו את המסר השיווקי, אנחנו צריכים להקל עליו. כתיבה סרוקה תעביר את המסר במספר שניות. הבליטו את כותרות המשפטים, בדיוק כמו שאני עשיתי כאן, כך שגם אם הקורא יקרא רק את המילים הבולטות הוא יבין את המסר במהירות.

כתיבה משכנעת ומניעה לפעולה עושה שימוש רב במילים מעצימות. בשפה המקצועית הם נקראים מילות כוח. חינם, חדש, מילות סיבה, באופן מיידי ועוד יניעו את הקורא לפעולה, כי מי לא אוהב משהו בחינם ומי לא מחפש כל הזמן את הדרך להתחדש? כל פסיכולוג יסביר לנו כי אנשים אוהבים לדעת שיש סיבה למה שהם עושים. מילות הסיבה כמו כי, בגלל, מפני ש, הודות ל.. ועוד ידברו אל האנשים ויתנו להם להבין כי יש סיבה להחלטה או לפעולה שלהם.

כתבו על התועלות של המוצר שלכם ולא על התכונות שלו. התכונה מגדירה את המוצר, התועלת מסבירה איך המוצר יכול לעזור לכם. אם תפתחו, למשל, משרד שידוכים. אל תכתבו שיש לכם את מאגר הפנויים והפנויות הגדול ביותר, כתבו: אלפי פנויים ופנויות רשומים במאגר שלנו, גם אתה תצליח למצוא את מי שמתאים לך!

תוכן שיווקי אוהב כתבות מובנות, ואגב, גם גוגל. לכתבה יש מבנה קבוע, כותרת מקורית ומסקרנת, פתיחה מרתקת, מסירת אינפורמציה, הוכחות משכנעות והנעה חזקה לפעולה.

אתם לא חייבים להיות סופרים מפורסמים כדי להצליח בכתיבה שיווקית, זה אומנם ייקח קצת זמן עד שתשלטו בה, אך אם תיישמו את העצות והטיפים שבכתבה זו, תצליחו.

כתיבה שיווקית היא כתיבה מוכרת, כתיבה המניעה לפעולה. כתיבה שיווקית מקצועית מתמודדת עם אחד האתגרים המורכבים ביותר בעידן האינטרנטי. עליה לגלות הבנה שיווקית, לעניין את הקורא, ללכוד את תשומת לבו, להצליח להעביר את המסרים השווקים בדרך משכנעת וכובשת וגם לקחת בחשבון גוגל, להכיר וליישם את הגורמים החשובים המקדמים את הטקסט במנוע החיפוש.

 מהי החשיבות של תוכן איכותי לאתר?”

תוכן איכותי ימשוך את הגולש לאתר, יעניין אותו וימתג את בעל האתר כאוטוריטה וכמומחה בתחום. הרשת מוצפת בתכנים, אך כותב תוכן איכותי ידע לצוף מעל המים, להשאיר את הגולש באתר, להעביר את התכנים בגובה העיניים, בצורה ממוקדת, בכתיבה ברורה זורמת וללא שגיאות כתיב וניסוח. תוכן איכותי מקדם את האתר במנועי החיפוש. גוגל עושה מאמצים רבים לפיתוח אלגוריתם המסוגל להבחין בין תוכן איכותי לתוכן ברמה נמוכה ומעסיקה אלפי מדרגים בכל העולם אשר מעניקים ציונים לכל תוכן, ציון המשפיע באופן ישיר על קידום האתר בגוגל.”

האם כל אחד יכול לכתוב כתיבה שיווקית?”

לא. על אף שכל אחד אוהב להעיד על עצמו שהוא יודע לכתוב, כתיבת תוכן שיווקי היא הרבה יותר מכתיבת כמה מילים. זוהי מלאכת מחשבת הדורשת הבנה ברזי השיווק, יכולות כתיבה ברמה גבוהה מקצועיות, ניסיון, יצירתיות, התאמה לקהל היעד והתאמה לסגנונות המאפיינים את הפלטפורמות השונות כמו רשתות חברתיות, דפי מכירה, כתיבת ניו לייזר, כתבות תדמית ועוד.

מה זה “שיווק באמצעות תוכן?”

שיווק באמצעות תוכן Content Marketing הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם הפרסום והשיווק. הגולשים מוצפים בפרסומות ובבאנרים אשר מפריעות לו, תופסות אותו בזמן שהוא עסוק בדברים אחרים ומנסות למכור לו כבר בפגישה הראשונה. האסטרטגיה של שיווק באמצעות תוכן עובדת בשיטה אחרת, היא מתמקדת ביצירת ערך של תוכן רלוונטי ובעל ערך במטרה להפוך כל גולש מזדמן ללקוח משלם. הנתונים מלמדים שלשיטה זו יש השפעה רבה על המוניטין של בעל העסק ואחוזי ההמרה שלה גבוהים יותר.

“למה לבחור בחברת טקסטלי?”

כי אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים, הלקוחות שלנו מרוצים ואוהבים אותנו וגם גוגל! אנחנו יודעים לכתוב כותרות מסקרנות התופסות את העין, להעביר את המסרים בצורה חדה ובהירה, לכתוב כתיבה רהוטה ללא שגיאות תחביר וניסוח ולהניע לפעולה. אנחנו אלופים בכתיבת דפי נחיתה, בקידום אורגני ברשתות החברתיות, בטרנד החם של שיווק באמצעות סיפור והמאמרים שלנו נקראים בשקיקה באתרים, בפורטלים רבי תנועה או באלו המופצים באמצעות אאוטבריין וטאבולה, פלטפורמות לשיווק תכנים ברשת.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן