כתיבת תוכן – איך להפוך פוסט לפוסט ויראלי

כתיבת תוכן – איך להפוך פוסט לפוסט ויראלי

הפצה של תוכן שיווקי ויראלי היא אחת הדרכים המועילות ביותר לשיווק באמצעות תוכן. בעידן הדיגיטלי יש התפוצצות של תכנים ברשת, תכנים באתרי חדשות, בבלוגים, באתרים וברשתות החברתיות. כולנו מנסים למשוך תשומת לב בתקווה שהתוכן שלנו יסקרן ויעניין את הגולש, ישאיר אותו באתר שלנו, יגרום לו לשתף את התוכן ברשתות חברתיות ואולי אף יצליח להפוך גולש ללקוח. אין נוסחה סודית ליצירת תוכן מרתק שיהפוך להיות ויראלי, זו אומנות וכישרון מיוחד, אך גם תוכן שכתוב היטב, תוכן מעניין ומועיל עשוי להגדיל את התפוצה שלו.

כתיבת תוכן – עשר סודות איך להפוך כל תוכן לתוכן ויראלי ומסקרן

כתבו תוכן שימושי ופרקטי.

מחקר שהתפרסם ב”ניו יורק טיימס” קובע חד משמעית כי תוכן בעל ערך שימושי ופרקטי הוא מן התכנים הנקראים ביותר והזוכים למספר השיתופים הגבוה ביותר ברשתות החברתיות. תוכן שימושי הוא תוכן הנותן לכם טיפים ועצות טובות כמו: איך לבחור אינסטלאטור מקצועי, איך לבחור מעבדה לתיקון האייפון שלכם, איך להימנע מכאבי גב, איך לחסוך כסף בעת קניות בסופר ועוד.

כתבו רשימות והשתמשו במספרים.

מאמרים הכתובים בצורת רשימה ממוספרת מקלים על הקריאה ומעניינים. באמצעות הרשימות אפשר לפרק כל טקסט ארוך לפסקאות קצרות שיקלו על הקריאה. גם לציון מספר הסעיפים יש כוח כמו למשל שש סיבות למה כדאי לטוס בחורף לברצלונה או שמונה דרכים איך למצוא לקוחות חדשים ועוד.

השתמשו במילות הכוח, שלבו אותן בכותרות!

מילות הכוח הן מילים שדרכן אפשר להשפיע על הגולש. הן מצוינות להנעה לפעולה והן גם גורמות לגולשים להיות קשובים יותר. מילים כמו סוד, הצלחה, הפתעה, בלעדי, פריצת דרך, חינם, מבצע ועוד יש להן כוח לפתות את הגולש, ללכוד אותו וגם להניע אותו לפעולה.

כתבו סיפורים, אנשים אוהבים לקרוא סיפורים.

אם יש לכם סיפור מיוחד על המוצר שלכם, איך הוא נולד, איך הוא הצליח לעזור למישהו או שאחד הלקוחות שלכם יכתוב את הסיפור שלו בהקשר למוצר שלכם, זה ילכוד ויסקרן כל גולש.

השקיעו בכותרות.

כתבו כותרו שיפתו את הגולש להיכנס ולקרוא את המאמר, הכותרת צריכה להיות ברורה ולא מעורפלת, אך לא מומלץ לגלות את הפואנטה כבר בכותרת. שלבו מספרים בכותרות וסקרנו את הגולש כמו למשל: היא רק רצתה לשמח את החברים שלה, אך נחשו מה קרה. או: חמישה טיפים איך למשוך תשומת לב, הטיפ החמישי מעניין במיוחד. כשאתם כותבים כותרות, כתבו כמה שיותר כותרות לניסיון, אפילו עשרים, ככל שתכתבו יותר כך תיכנסו לעניין עד שתצליחו לכתוב את הכותרת הטובה ביותר.

פנו אל הרגש.

אנשים אוהבים לקרוא תוכן שגורם להם שמחה, אושר, הנאה, צחוק והפתעה. רוב הסרטונים שזכו להצלחה גדולה הם סרטונים שבמהלכם קרה דבר שלא צפינו לו בכלל. אפשר ליישם את הטכניקה הזו בהצלחה גם בכתיבת תוכן.

לא תמיד צריך לפנות אל המכנה המשותף הרחב, גם תכנים שפונים לקהל ספציפי מעניינים את כולם.

מי לא קרא לפחות פעם אחת תכנים כמו עשרים דברים שמדברים רק אל אנשים שמנים או חמישה דברים שפונים רק אל מנהלים ועוד. התכנים האלו יוצרים סקרנות ועניין אצל כולם, גם אצל מי שלא שמן או שלא עוסק בניהול.

מדי פעם כתבו מאמרים ארוכים ומעמיקים.

מאמרים ארוכים הם בדרך כלל מאמרים מעמיקים ויסודיים המעבירים מידע רב וניתוח מעניין של הסיטואציה. בים התכנים, טוב לפעמים לפגוש מאמר ארוך ורציני, מרב הסיכויים כי אנשים ישקיעו זמן בקריאתו.

ולסיום,

כדאי לדעת כי רוב התכנים המועלים לרשת אינם הופכים להיות ויראליים, אך אף פעם לא תוכלו לדעת איזה תוכן יתפוס. לכן חשוב לא להתייאש ולנסות לכתוב מספר רב של תכנים בתקווה שאחד מהם יענה על הציפיות. ואם אתם לא יכולים לעשות את זה לבד, ב”טקסטלי” תמיד שמחים לעזור לכם!

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן