כתיבת תוכן – כללי הדקדוק והתחביר שיקלו על קריאת התוכן

כתיבת תוכן לאתרים שונה מכל סוג של כתיבת תוכן. אתרי האינטרנט עמוסים במידע, בכל יום נוספים מיליוני כתבות ברשת, הקוראים ממהרים וחסרי סבלנות ועלינו ללכוד את תשומת ליבם כדי שנוכל להעביר בהצלחה את המסרים. אם נקפיד על מבנה נכון של המשפט, על משפטים קצרים, אקטיביים וזורמים, אם נשתמש נכון בסימני הפיסוק, אם נכתוב בשפה רהוטה וברורה, נצליח להקל על הקורא, ללכוד אותו ולהשאיר אותו כמה שיותר זמן באתר שלנו.

כתיבת תוכן לאינטרנט נכתבת בסגנון פעיל

חשוב לכתוב משפטים קצרים ולהשתמש בפעלים אקטיביים. פעלים אקטיביים ידגישו מי עושה את הפעולה ומה הוא עושה. זה יקל על הקורא לקרוא בשטף בלי לאבד את החוט המקשר בין משפט למשפט.

כאשר נשתמש בפעלים אקטיביים נרגיש את הזרימה של המשפט ונוכל לקרוא באופן מהר יותר. את המשפטים נכתוב בקצרה, במשפטים פשוטים, את המשפטים הארוכים והמסורבלים נפרק לשניים.

הסדר והמבנה של המשפט העברי

למשפט העברי יש סדר קבוע. המבנה הקלאסי של המשפט הוא נושא ולאחריו נשוא. במילים פשוטות, מי עשה את הפעולה ומה הוא עשה.

במקרים מסוימים נוכל לשנות את סדר המשפט. כאשר נוסיף למשפט משלימים, כמו תיאורי זמן, תיאורי מקום, מילות שאלה, מילות סיבה ועוד נוכל לשנות את סדר המשפט.

לפני שבוע הלך יוסי לעבודה.

בתל אביב גרים הרבה אנשים.

אם נקפיד על הסדר הנכון של המילים במשפט, נוכל לפשט את המסרים ולהקל על הקריאה.

מילות הסגר – מה זה ואיך משתמשים בהן?

מילות ההסגר הן מילים שאינן קשורות באופן ישיר למשפט, אך הן מביעות את עמדת הכותב, מביעות רגשות או כל דבר שאינו קשור באופן ישיר למשפט. אם נסמן אותם, לפני ואחרי, בפסיק, נאותת לקורא כי הן נאמרות בדרך אגב, לא נבלבל אותו והוא לא יצטרך להתעכב ולחשוב: איך זה קשור בכלל?

בברצלונה, עיר התיירות מספר אחת, גרים מיליוני אנשים.

הקפדה על סימני הפיסוק הנכונים תקל על הקורא

לפי כללי האקדמיה ללשון תפקיד סימני הפיסוק הוא לעזור לקורא לקרוא דברים כאילו שנאמרו בעל פה. בכל מקום שבו היינו מפסיקים ועוצרים בדיבור, בכתיבה נשתמש בסימני פיסוק.

לסימני הפיסוק יש שני תפקידים, להבהיר את המבנה התחבירי של המשפט ולהנחות את קצב הקריאה כדי ליצור קריאה שוטפת וזורמת.

בכתיבת תוכן לאתרים לא נרבה בסימני פיסוק, ריבוי הפיסוק מקשה על הקורא ועוצר את שטף המילים. את הנקודה נשים בסוף המשפט ובפסיק נשתמש כאשר ניצור רצף של דברים שיבואו אחד אחרי השני, לפני הסגר ולאחריו או בכל פעם שחלה תפנית במשפט והנושא משתנה.

כאשר המורה נכנסה אל הכיתה, כל התלמידים קמו ועמדו לכבודה.

כתיבה נכונה תכבד את הכותב ואת הגולש – כמה כללים שחשוב לדעת

לפני וו החיבור לא נשים פסיק.

בסוף כותרת לא נשים נקודה.

את המספרים בטקסט נכתוב במילים. רק בטקסט שעוסק במתמטיקה או במספרים נשתמש בספרות, אבל מספר גדול נכתוב כן בספרות כמו למשל 531,400 ספרים, כי כתיבת המספר במילים תעמיס על הקורא.

בטקסט עברי נכתוב את המספרים מימין לשמאל. רק בתרגילים או בחשבונות נכתוב מספרים משמאל לימין.

פנייה אל זכר ונקבה תיעשה בצורת הרבים בזכר, אתם.

רצוי לחזור על מילת היחס כמו: בכיתה דיברנו על הבעיות, על הפתרונות ועל המצב.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן