כתיבת תוכן לאתרים – על ההבדל בין דף הבית ועל אודות

באתרים רבים, רבים מדי, אין הבדל בין דף הבית ודף על אודות, וחבל. לכל אחד מהדפים יש תפקיד שונה וכל אחד מהם מיועד למטרה אחרת.

דף הבית, דף על אודות – מה התפקיד של כל דף?

דף הבית זה הדף הראשון שאותו פוגש הגולש שהגיע זה עתה לאתר. הוא כמו חלון הראווה של החנות, אם הוא ירתק ויסקרן, הגולש יישאר באתר, אם לא הוא יעבור לאתר הבא.

הגולש הגיע לאתר שלכם במסגרת חיפושים אחרי מוצר מסוים או שירות שייתנו לו פתרון לבעיה. אתם חייבים לשכנע אותו שאתם יכולים לפתור לו את הבעיה ושאתם הכי טובים בתחום. בשפה המקצועית קוראים לזה תועלות. הגולש צריך מיד להבין איזה תועלת תצא לו מכם ואיך אתם יכולים לעזור לו.

כשהגולש כאוב ומחפש מענה לבעיה, לא מעניין אותו לשמוע כמה שנים אתם בתחום והיכן למדתם. בעלי אתרים רבים מדברים על עצמם בדף הבית, וזו טעות! בדף הבית צריך לפנות אל הגולש ולהדגיש את הפתרון לבעיות שלו.

אחרי שהגולש ישתכנע שאתם יכולים לעזור לו, אז הוא ירצה לשמוע מי אתם. ולצורך זה הוא ילך לדף האודות. זה המקום שבו הוא ירצה לשמוע עליכם.

איך ומה כותבים בדף הבית?

בדף הבית צריך להמעיט במילים ולהעביר את המסרים השיווקיים בצורה בהירה, מתומצתת וממוקדת.

בראש הדף חשוב להציג את הכאב, את הבעיה שבגללה כנראה הגיע הגולש לאתר.

מיד לאחר מכן נתאר איך המוצר או השירות שלנו ייתן פתרון ויועיל ללקוח. נפרט את התועלות הייחודיות של המוצר שלנו וננסה לצייר את השינוי שיחול בחיי הגולש אחרי שהוא ישתמש במוצר או בשירותים שלנו, כגון כתיבה תוכן לאתרים.

חשוב גם לרכוש את האמון של הגולש, נוכל לעשות את זה במספר דרכים. אם כתבו עלינו בעיתון, אם יש לנו לקוחות מרוצים, אם נתוני הסטטיסטיקה משחקים לטובתנו כמו למשל כשיש לנו הרבה כניסות לאתר ועוד, אם איזו אישיות מובילה בתחום שבו אני עוסקים ממליצה עלינו, כל העובדות וההוכחות האלו יעצימו את אמון הגולש בבעלי האתר.

דף הבית צריך להסתיים בהנעה לפעולה כמו כל כתיבה שיווקית. לאחר שנוצר אמון בניכם לבין הגולש, הגיע השלב שבו עליכם להניע אותו לפעולה ולהפוך אותו מגולש לרוכש. אפשר ליצור הנעה לפעולה באמצעות מילות ציווי, תתפלאו זה משפיע מאוד, אפשר באמצעות הצעות אטרקטיביות, באמצעות מתן גמול, סיפור משכנע ועוד.

איך ומה כותבים בדף על אודות?

נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה משלושים אחוז מהגולשים מגיעים לדף האודות מיד אחרי דף הבית. אחרי שהגולש התרשם מהמוצר הוא רוצה לדעת מי עומד אחרי המוצר.

אנשים אוהבים לעשות עסקים עם מי שהם מכירים, לכן ספרו על עצמכם. על הצוות, על החברה, איפה אתם נמצאים, מה ההשכלה שלכם, ועוד.

זה המקום לספר את הסיפור המקצועי שלכם או של החברה. כמה זמן אתם קיימים ואיך הגעתם למקום שבו אתם נמצאים כעת.

כדאי להוסיף תמונות של בעלי האתר, תמונות תמיד יוצרות הרגשת היכרות אינטימית.

גם בסיום דף אודות צריך לחזור ולהניע לפעולה.

ועוד שני דברים שחשוב לדעת

  • כמו הגולשים שחיפשו את האתר שלכם, גם הרובוטים של מנועי החיפוש סורקים את עמודי האתרים. את תחום העיסוק של האתר הם יזהו לפי מילות המפתח. לכן חשוב לשבץ נכון את מילות המפתח הן בדף הבית והן בדף האודות.

  • טופס צור הקשר חייב להיות נגיש וברור. חשוב לאפשר גישה לטופס צור קשר מכל דף באתר כדי לא לאפשר לגולש להסיח את דעתו ולוותר על יצירת הקשר.

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן