כתיבת תוכן AI – איך לכתוב פרומפט ברמה מקצועית!

איך להפוך את הרעיונות שלכם למציאות עם כתיבה נכונה של פרומפט!

הבינה המלאכותית (AI) פותחת דלתות חדשות ומרגשות בתחום הכתיבה. כלי AI כמו ,chatGPT Bard ועוד מאפשרים יצירת תכנים מגוונים כמו מאמרים, סיפורים קצרים, קמפיינים בתחום השיווק, מיילים שיווקיים, תסריטים ואפילו שירים. אך כדי לנצל את היכולות המדהימות של AI, חשוב לדעת לכתוב פרומפט נכון.

פרומפט טוב יכול לשדרג את המאמר בכמה דרכים: הוא ימנע מהכותב לסטות מהנושא ויסייע לו להתמקד בנקודות החשובות ביותר, הוא יעורר את היצירתיות  של הכותב ויעודד אותו לחשוב בצורה חדשה על הנושא ויגרום למאמר להיות מעניין יותר לקריאה.

כדי לכתוב פרומפט נכון ומקצועי אין צורך בכישרון מיוחד או ביצירתיות. הבנה והכרות עם טכניקות שונות יכולות לשדרג את הכישרון שלנו משמעותית.

במאמר הזה, נכיר טכניקות שונות לכתיבת פרומפט. נלמד איך אפשר לפרק את תהליכי הכתיבה הפרומפטית לשלבים נפרדים ואיך אפשר להפיק מהם את היצירתיות, את העניין ואת הטקסט הטוב ביותר.

שיתוף הפעולה בין האדם למכונה

כלי הבינה המלאכותית הם כלי עזר שמסייעים לנו לכתוב מאמרים. הם לא מחליפים את הכותב האנושי.

אנגלית או עברית?

אמנם, כלים שונים כמו ג’יפיטי, למשל, עובדים טוב בעברית. אך אם רוצים לדייק, כדאי לכתוב באנגלית. אפשר להיעזר בכתיבה בגוגל טרנסלייט וגם לתרגם את התשובה.

הנה כלי נוסף שמתרגם מאנגלית לעברית בצורה מדויקת יותר:

https://lingvanex.com/translation/english-to-hebrew

 ג’יפיטי 3.5 או ג’יפיטי 4?

ג’יפיטי 4 הוא כלי בתשלום בעלות של 20 דולר לחודש. זוהי גרסה המבוססת על מודל שפה חדש יותר עם יכולות מתקדמות יותר בהן חיפוש באינטרנט, שימוש בתוספים, יצירת תמונות ועוד. אם אתם משתמשים בו הרבה כדאי לשלם. לעומתו ג’יפיטי 3.5 הוא פחות טוב, צריך לתקן אותו הרבה והוא לא תמיד מבין את כל הפרומפטים.

  כתיבת תוכן AI – בואו להכיר כלים נוספים של AI  

ג’יפיטי  – chatGPT

ג’יפיטי הוא הכלי הנפוץ ביותר. הוא מבוסס על בינה מלאכותית של חברת  Open AI. היתרון שלו טמון ביכולת שלו להבין שאלות ובקשות בשפה טבעית ולענות בהתאם הודות למאגר מידע ענק שכולל כמות עצומה של דפי רשת, מאמרים וספרים,

בארד –  – Google Bard

בארד הוא התשובה של גוגל לגיפיטי. זהו כלי המציע יכולות כמו מגוון רחב של תכנים טקסטואליים במגוון סגנונות. כמו את גיפיטי  גם את בארד אפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות.

בינג – Bing AI

בינג הוא מנוע חיפוש שהושק על ידי חברת מיקרוסופט. אפשר להתכתב אתו ולקבל תשובות מפורטות בנושאים שונים. בינג יכול להציג למשתמש מידע עדכני עם קישור שעליו הוא מתבסס ובניגוד לג’יפיטי שמעודכן עד לשנת 2021, בינג מציג מידע עדכני.

בנוסף, אפשר להטיל עליו משימות שאינן קשורות לחיפוש ברשת כמו כתיבת שירים, תסריטים, מכתבים ועוד. 

קלוד – claude

קלוד –  הוא סוג של ג’יפיטי, אך קל יותר לתקשורת ברורה יותר בשפה העברית. בניגוד לג’יפיטי הוא מחובר לאינטרנט והוא מעודכן און ליין להיום.

היתרון של קלוד הוא שאפשר להטמיע בפרומפט מחקר או מאמר שקראתם או שכתבתם, או שמישהו אחר כתב, ולבקש ממנו לענות על ההנחיות בהתאם למאמר שהוטמע בו.

טיפ חשוב!

אתם לא חייבים להיצמד לכלי אחד של הבינה המלאכותית, אפשר לכתוב את הפרומפט בכמה מנועי חיפוש ולהשוות בין התשובות, אפשר גם לדלג ממנוע אחד לשני, לכתוב לכל מנוע חיפוש פרומפט בסגנון שונה ובכך לגוון את הכתיבה.

איך לכתוב פרומפט
כל הכללים והשיטות לכתיבת פרומפט מקצועי

מה זה פרומפט?

כשאנחנו רוצים ליצור משהו בבינה המלאכותית, אנחנו צריכים להסביר לה בדיוק מה אנחנו רוצים.

פרומפט הוא בעצם ההוראה או ההנחיה שאנחנו נותנים ל-AI והוא צריך לכלול את כל המידע שה-AI צריך כדי להבין מה אנחנו מבקשים ממנו לעשות. ככל שנדייק בכתיבת הפרומפט, כך הבינה המלאכותית תוכל להבין מה אנחנו מבקשים ממנה לעשות ומה הציפיות שלנו ממנה.

כתיבת נכונה של הפרומפט היא המפתח לקבלת תוצאות איכותיות ומתאימות לצרכים שלכם.

הנה כמה טיפים לכתיבת פרומפט מנצח!

הגדירו את המטרה שלכם: מה אתם רוצים שה-AI ייצור עבורכם? האם אתם רוצים מאמר, סיפור, שיר או משהו אחר? הגדרת מטרה ברורה תעזור לכם לכתוב פרומפט מדויק.

כתבו בתור מי אתם כותבים ומה המטרה של המאמר בתחילת הפרומפט. לדוגמה: אני קופירייטינג ואני צריכה לכתוב מאמר על הבינה המלאכותית.

דברו עם הצ’אט כאילו שאתם מדברים עם חבר.

היו ספציפיים: ככל שתספקו יותר פרטים, כך התוצאה תהיה טובה יותר. ציינו נושא, סגנון, אורך רצוי, ודוגמאות (אם יש).

השתמשו בשפה ברורה ותמציתית, נסו לשייף את הפרומפט ולהסיר את המילים שפחות חשובות כדי להגיע לתוצאות טובות, במקרה זה הכלל: “כל המוסיף גורע” עובד מצוין.

הימנעו משפה מעורפלת או מורכבת. כתיבה ברורה וקלה להבנה תעזור ל-AI לפרש את רצונכם בצורה מדויקת. אל תכתבו הרבה שאלות, זה עלול לבלבל את הצ’אט.

השתמשו במילות מפתח: שילוב מילות מפתח רלוונטיות בפרומפט יעזור ל-AI למצוא את המידע הדרוש לו ולעבד אותו בצורה נכונה.

טיפ: אם אתם לא יודעים מהן מילות המפתח המתאימות, בקשו מהצ’אט את מילות המפתח לנושא המאמר. אתם יכולים לכתוב את אותה הבקשה בכמה מנועי חיפוש ולהשוות ביניהם. ברוב הפעמים תקבלו את אותן מילות המפתח.

הקפידו על עיקרון הראשוניות – כשכותבים פרומפט הבינה מקבלת את ההנחיות בצורה ההיררכית. השורה הראשונה משפיעה יותר על התוצאה, השורה האחרונה פחות, ולכן את ההוראות החשובות כתבו בהתחלה, ואם ההוראה האחרונה חשובה לכם, כתבו אותה שוב בנפרד בשיחה הבאה.

במשימה מורכבת פרקו את ההוראות לחלקים קטנים וקלים להבנה. עבדו צעד אחרי צעד עד להשלמת המשימה.

נסו שוב ושוב ודייקו את הפרומפט. תנו הוראות כמו: יותר קצר, הרחב, כתוב יותר או פחות פורמאלי, כתוב פחות או יותר דרמטי.

אחת הבעיות של הבינה המלאכותית היא ההזיות.

הזיות זה מידע שאינו קיים במציאות, מידע שהבינה המלאכותית ממציאה. כדי להימנע מהזיות אפשר לתת לצ’אט הנחיה מקדימה: אם אתה לא יודע כתוב לי: “איני יודע”.

אם ראיתם מאמר שהתקדם במהירות בגוגל נסו לחלץ מהמאמר את מילות המפתח. תנו הוראה: אני מספק לך טקסט, חלץ/ מיין/ הוצא את מילות המפתח מהמאמר ולאחר ההוראה תדביקו את המאמר.

אם קראתם מאמר שיווקי משכנע ומניע לפעולה: תנו הוראה לצ’אט, אני מספק לך טקסט, חלץ לי את התועלות/ את החוזקות הבאות לידי ביטוי במאמר ובהמשך הדביקו את המאמר.

בדקו את הפרומפט שלכם: לפני שתפעילו את ה-AI. קראו את הפרומפט שוב ושוב, וודאו שהוא ברור, מדויק ונטול טעויות.

סגנונות הכתיבה הייחודיים של הבינה המלאכותית

הבינה המלאכותית יודעת לכתוב בסגנונות כתיבה רבים. סגנונות הכתיבה הפופולאריים הם: סגנון של כתיבה שיווקית, סגנון עיתונאי, סגנון למאמר בבלוג, סגנון נרטיבי, סגנון של מכתב שיווקי, סגנון דמיוני, סגנון של כתיבת זיכרונות ועוד.

טיפ חשוב: אם לא ביקשתם מהבינה המלאכותית לכתוב בסגנון מסוים בפרומפט הראשון, אתם יכולים להמשיך ולבקש: כתוב לי את אותו המאמר בסגנון שיווקי או בכל סגנון אחר.

הנה כמה דוגמאות לפרומפטים:

פרומפט למאמר: היתרונות של שימוש בבינה מלאכותית בחינוך:

אני צריכה לכתוב מאמר בן 1000 מילים לבלוג על השימוש בבינה המלאכותית. הסבר את היתרונות של השימוש בבינה מלאכותית בחינוך מתוך התמקדות בתחומים כמו התאמה אישית של הלמידה, שיפור המוטיבציה של התלמידים והפחתת העומס על המורים.

שלב ב’: כתוב לי ראשי פרקים למאמר. תן לי כותרת לכל ראש פרק.

שלב ג’ : הטמע בתוך המאמר את מילות המפתח הבאות: וכאן תבוא רשימה של 2-מילות מפתח.

פרומפט למאמר: עתיד התחבורה בישראל:

מטרת המאמר: להסביר את הטרנדים העיקריים שעומדים לעצב את עתיד התחבורה בישראל.

התמקד בתחומים כמו רכבים חשמליים, תחבורה ציבורית חכמה וטכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

כתוב ראשי פרקים למאמר.

 פרט והרחב על כל ראש פרק

כתוב סיכום על המאמר

טיפים נוספים:

נסו ניסוחים שונים: אל תפחדו להתנסות עם ניסוחים שונים של הפרומפט. ייתכן שתצטרכו לנסות כמה אפשרויות עד שתמצאו את הפרומפט המושלם.

למדו מניסיונם של אחרים: קראו מאמרים ותבניות של פרומפטים שפורסמו על ידי אחרים. זה יכול לעזור לכם לקבל השראה וללמוד טכניקות חדשות.

סיכום

כתיבת פרומפט נכון היא מיומנות חשובה שכל מי שרוצה להשתמש בכתיבת תוכן AI צריך לרכוש. על ידי הקפדה על הטיפים שהוזכרו במאמר זה, תוכלו לכתוב פרומפטים מדויקים ויעילים שיאפשרו לכם לקבל תוצאות איכותיות ומתאימות לצרכים שלכם.

ב”טקסטלי” אנחנו מציעים את השירותים הבאים:

כתיבת תוכן AI

כתיבת תוכן לאתרים

כתבות ליחסי ציבור

ועוד.

 

פרומפט הוא הוראה או הנחיה קצרה שניתנת למערכת בינה מלאכותית כדי להנחות אותה ביצירת תוכן. הפרומפט יכול להגדיר את הנושא, הסגנון, הטון ואת אורך התוכן הרצוי

התחילו בהגדרת מטרת התוכן, ציינו את הנושאים העיקריים שיידונו, השתמשו בשאלות כדי לעורר את המחשבה של הבינה והשתמשו בשפה ברורה ותמציתית.

אפשר להשתמש בפרומפט ליצירת מאמרים, לסיפורים, לשירים, לתסריטים ליצירת מודעות פרסום, לכתיבת תוכן לקידום אתרים, ליצירת חומרי לימוד ועוד.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן