מה הקשר בין נאום המעלית לבין כתיבה שיווקית באינטרנט  

נאום המעלית הוא ביטוי מטאפורי שמטרתו להגדיר בקצרה ובמהירות את האדם, את המקצוע שלו, את המוצר או השירות שהוא נותן ועוד.

המונח “נאום המעלית” נלקח מתרחיש של פגישה קצרה ומקרית עם אישיות חשובה במעלית, פגישה שבמהלכה בתוך זמן קצר של נסיעה במעלית, בין שלושים שניות לשתי דקות, יש להעביר את המסר של רעיון עסקי שיעזור לכם לגייס לקוחות חדשים. אם המסר יועבר בהצלחה, יש סיכוי שהשיחה עשויה להימשך גם לאחר היציאה מהמעלית, להסתיים בהחלפת כרטיסי ביקור או בקביעת פגישה בהמשך.

אל תפספסו יחסי ציבור

איך להצליח להעביר את המסר השיווקי בתוך זמן קצר?

שמונה השניות הראשונות הן הקובעות את הרושם הראשון ואת הנכונות של השומע להקשיב לכם. נסו לסקרן אותו, לגרום לו לרצות לשמוע עוד ולהבין מה יצא לו מהשיחה אתכם.

כאשר אתם מכינים את “נאום המעלית”, רשמו את כל המסרים החשובים שהייתם רוצים לומר, לאחר מכן החליטו מה חשוב לומר ועל מה אפשר לוותר כדי לעמוד במסגרת הזמן. התמקדו במסר החשוב ביותר שאותו אתם רוצים לקדם, אף פעם לא תצליחו בתוך זמן קצר להעביר את כל המסרים.

התאימו את המסר לשומע. אל תבזבזו את הזמן הקצר על פרטים שהשומע אינו מעוניין לשמוע. אל תספרו על עצמכם, התרכזו באדם שעומד מולכם. שימו לב שבזמן שהוא שומע אתכם הוא חושב מה יצא לי מזה, ספרו לו איך אתם יכולים לעזור לו ולמצוא לו פתרון רלוונטי למקרה שלו.

ספרו סיפור, זה תמיד מעניין. האיש במעלית לא מתעניין בכם וגם לא במה שאתם עוסקים. נסו לרתק אותו בעזרת סיפור מעניין. ספרו למשל על לקוח שלכם, איזה בעיה הייתה לו, איך הצלחתם לפתור אותה ואיך עניתם לו על הצרכים.

דברו בעברית פשוטה וברורה. אל תדברו בשפה גבוהה ומאולצת ואל תשתמשו במונחים מקצועיים שרק אתם או כמה עמיתים לעבודה מבינים אותם. השתמשו בפעלים, זה נשמע אקטיבי ומשכנע הרבה יותר.

שפרו את הופעתכם, התלבשו יפה ומסודר, והימנעו משימוש מונוטוני בקולכם.

[ נאום המעלית הוא תמצית הכתיבה השיווקית[/caption]

 

נאום המעלית הוא תמצית העקרונות של הכתיבה השיווקית!

הכתיבה השיווקית באינטרנט פונה אל הגולש הממוצע, גולש שתמיד ממהר, גולש שבהקלקה קצרה על העכבר נוטש את התוכן השיווקי שעליו עמלתם שעות רבות.

כמו בנאום המעלית, גם בכתיבה השיווקית עליכם ללכוד את הגולש ולהעביר לו את המסר השיווקי בתוך זמן קצר. אם תצליחו, המסרים השיווקיים יחלחלו לתודעתו והוא עשוי להתעניין במוצר או בשירות שלכם ובהמשך גם לרכוש אותו.

יש לכם מספר שניות קצר ללכוד את הגולש, עשו זאת באמצעות הכותרת למאמר. אם תכתבו כותרת מסקרנת ומושכת שתצליח לסקרן את הגולש ולגרום לו להמשיך לקרוא את המאמר, הצלחתם לעבור את מחצית הדרך!

התמקדו במסר החשוב ביותר. אף פעם לא תצליחו למכור במאמר אחד או בדף נחיתה אחד, מספר מוצרים או שירותים. הכינו את המאמר ועברו עליו שוב. החליטו מהם המסרים החשובים ומהם המסרים שאותם אפשר וכדאי למחוק.

אל תספרו על עצמכם, זה ישעמם את הגולש והוא ייטוש מיד את המאמר. התמקדו בקורא, וספרו לו איך המוצר שלכם יכול להועיל לו ולתת לו פתרון לבעיה שבגללה הוא הגיע אל האתר שלכם.

כתבו בעברית רהוטה וברורה. אל תשתמשו במשלב שפה גבוה ובמונחים מקצועיים. דברו עם הגולש בגובה העיניים והתאימו את משלב השפה לקהל היעד.

רשת האינטרנט מלאה במסרים שיווקיים וביניהם גם של המתחרים שלכם. נסו לפנות אל הרגש של הקונה הפוטנציאלי ולעניין אותו. ספרו לו את הסיפור האישי שלכם בצורה טבעית. סיפור טוב ומרגש יצליח לקשור קשר בינכם ובין הגולש והוא יעבוד טוב יותר מאשר מאמר מלא בנתונים יוצאי דופן או עובדות מדהימות.

“תתלבשו יפה”! הקפידו על המראה החיצוני של המאמר ועזרו לגולש לקרוא אותו במהירות ובנוחות. אל תכתבו את המאמר בגוש אחד, כתבו בפסקאות קצרות ובמשפטים קצרים.

הבליטו את המסרים החשובים וצרו רווחים בין פסקה לפסקה כדי למנוע עד כמה שאפשר את עייפות העיניים.

כתיבה שיווקית היא אומנות מקצועית לא פחות מנאום המעלית. אם אתם לא מצליחים למצוא את המילים הנכונות ואת הדרך להעביר בהצלחה את המסרים השיווקיים, אנחנו נשמח לעזור לכם!

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן