מה זה יחסי ציבור?

בדקנו, השווינו וגילינו – יחס ציבור הטרנד המנצח של עולם השיווק!

יחסי הציבור זו מילה נרדפת להגעה אל תודעת הציבור, לחשיפה עצומה, להשגת מוניטין,  לשמירה על תדמית חיובית ולהשפעה על הציבור ועל הלקוח הפוטנציאלי.

בעידן  שבו התחרות גוברת מיום ליום, יחסי הציבור הפכו להיות חלק בלתי נפרד מארגז כלי השיווק של כל בעל עסק, חברה או ארגון וכל בעל עסק, גדול וגם קטן, מצויד באיש יחסי ציבור. מי שאין לו עדיין איש כזה ועוד לא הבין שהוא זקוק לו, יבין מהר כשיראה שהמתחרים שלו כבר רצים קדימה, מצליחים והוא נשאר מאחור.

בואו ללמוד מה זה יחסי ציבור!

יחסי ציבור הוא אחד מהכלים האפקטיביים בעולם השיווק שמטרתו לחזק את המותג, להביא לחשיפה עצומה של המוצר או השירות שלכם. תמהיל נכון של כלי השיווק, כאשר יחסי ציבור הוא בין הכלים המרכזיים, אם לא המרכזי מכולם, אמור להוביל כל עסק, קטן וגם גדול, למקומות טובים יותר, לקהלי יעד חדשים ולגולשים פוטנציאליים שיהפכו להיות לקוחות חדשים ושגרירים שלכם בקרב קהלי היעד שלכם.

יחסי ציבור הם ריצה למרחקים. זהו תהליך שלוקח זמן, ותהליך שהתוצאה בו תמיד מיידית ולא תמיד ישירה לפעולה שנעשתה. אך למי שמתאזר בסבלנות, יחסי הציבור יעבדו. הם יסייעו בהחדרת המותג לתודעה ובסופו של דבר גם יגדילו את המכירות.

מה ההבדל בין מסע פרסום לבין יחסי ציבור

קמפיין פרסומי ויחסי ציבור אלו שני דברים הקשורים אחד לשני, אך שונים במהותם. יש ביניהם הבדל משמעותי בהיקף קהל היעד שאליו אתם פונים, במסרים שאותם מעבירים ובדרך שבה מועברים המסרים.

פרסום הוא אחד מכלי השיווק הנפוצים במדיה המודפסת ובמדיה הדיגיטלית ובכל מדיה הוא עובד אותו דבר. בעל העסק המעוניין לקדם את המוצר בונה מודעה פרסומית ומפרסם אותה.  הלקוח הפוטנציאלי ששומע או רואה את המודעה, מודע רק לשם המותג. הפרסומת  קצרה, מוגבלת במילים ואינה מצליחה להעביר את המסרים השיווקיים, היא אינה מייצרת מערכת יחסים בין בעל העסק לבין הלקוח הפוטנציאלי.


קראו עוד על שירותי קופירייטינג


יחסי הציבור עובדים בדרך אחרת. הם לא מפרסמים מודעות קצרות, אלא כתבות שיווקיות. זהו שיווק באמצעות תוכן. הכתבה המופיעה באמצעי התקשורת מזכירה יותר כתבה עיתונאית מאשר פרסומת שיווקית. הכתבה מעניקה מידע וערך מוסף, היא יוצרת חיבור והזדהות עם המוצר, היא מפיגה חששות, היא מפרקת את ההתנגדויות, היא בונה אמון בבעל המוצר ומייצרת עניין ורגש.

הגולש מחשיב את הפלטפורמה שבה מופיע התוכן כאמינה ומקצועית. כשהוא רואה שכתבו עליכם בעיתון, סיקרו אתכם, שאתם מופיעים בפורטלים חשובים ורבי תנועה כמו גלובס, ישראל היום, דה- מרקר, וואלה, ביז פורטל ועוד, הוא יקבל ביטחון ויאמין בבעל המוצר או השירות.

חשוב לדעת: 87% שאתם מהכתבות שאתם רואים בפורטלים הגדולים, וגם בטלוויזיה, מקורם באנשי יחסי ציבור. וגם אם לעתים מציינים כי זהו תוכן שיווקי או תוכן ממומן, הגולשים לא נרתעים מכך. אנשים מחפשים תוכן עם מידע רלוונטי ועדכני וגם כאשר הם פוגשים אותו בכתבות שיווקיות הם קוראים אותו ומטמיעים בתודעה את שם המותג ואת המסרים השיווקיים. אם תשכילו ליצור תוכן איכותי ומפגש מעניין עם הלקוח הפוטנציאלי, יש סיכוי טוב שתתקדמו אתו במסע שלו לחיפוש המוצר או השירות שיענה על הצרכים שלו וייתן פתרון לכאבים שלו.

מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מעידים כי שיווק באמצעות תוכן שנעשה בדרך נכונה משפר את ההיענות לפעולה כמו רכישת מוצר, הצטרפות לרשימת דיור ועוד וגם את הסיכויים לחזרה אל בית העסק בטווח הקצר או בטווח הארוך.


קראו עוד על כתיבה שיווקית


אנשים שגולשים ברשת ומחפשים מוצר או שירות מסוים, נחשפים לעשרות או מאות מודעות  שכולם צועקות שיש להם את המוצר או השירות הטוב ביותר. אבל מה יקרה אם במסגרת החיפושים הגולש יפגוש כתבה שבאמת מבינה מה הוא מחפש, כתבה שמעניקה לו את המידע שחשוב לו, כתבה שבאמת מבינה מה הוא צריך, כתבה שמזדהה עם הכאבים שלו עם הבעיות שלו, כתבה המתארת לו את התועלות של המוצר ולא את התכונות שלו, למי הוא יאמין יותר ולמי הוא יפנה כשהוא ירצה לרכוש את המוצר? התשובה ברורה.

יצרתם תוכן בעל ערך ומפרסמים אותו בפורטלים המתאימים? עוד ועוד אנשים יכירו אתכם ויפנו אליכם.

רוצים להיחשף לאינספור לקוחות ביום? צרו קשר! שיחת ייעוץ חינם!

הכתבות שלנו נחשבות לכתבות הטובות בישראל! הן מייצרות חשיפה עצומה, הן מקדמות את האתר שלכם במנועי החיפוש ומביאות אינספור כניסות אל האתר שלכם.

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן