מה זה משפך שיווקי ומהו התפקיד של כותב התוכן?

משפך שיווקי הוא אחד האמצעים הטובים והיעילים לשיווק בעידן הדיגיטלי, דרך נהדרת לייעל ולמרב את תהליך המכירות של כל עסק.

הגדרת המשפך השיווקי הוא התהליך שבו עובר הלקוח ממצב של מתעניין ללקוח משלם, ממצב של אדם זר שאינו מכיר את העסק או המותג עד למצב שבו הוא רוכש את המוצר או את השירות או מבצע כל פעולה רצויה אחרת.

למשפך השיווקי יש ארבעה שלבים:

השלב הראשון הוא השלב החשיפה, השלב שבו הגולש נתקל במוצר שאותו אנו מציעים. ברוב המקרים זוהי הפגישה הראשונה שלו עם המוצר, הוא מקדיש לו תשומת לב מצומצמת וממשיך הלאה.

 השלב השני הוא שלב העניין – הגולש כבר פגש פעם אחת את המוצר שלנו, הוא מוכר לו והוא מתחיל להתעניין בו. הוא רוצה ללמוד יותר על המוצר, הוא רוצה להכיר את מי שעומד מאחוריו, הוא מחפש על המוצר ועל בעל המוצר ברשת, הוא מתחבר לתכנים של המוצר ואם הוא מקבל מהם ערך, הוא ממשיך להתעניין במוצר או בשירות.

השלב השלישי הוא  שלב הרצון – לאחר שהגולש הכיר אותנו, יצר אתנו מערכת יחסים,  קיבל את המידע הרלוונטי והשתכנע שהמוצר אכן עונה על הצרכים והציפיות שלו הוא כבר מתחיל להתבשל והדרך לקניית המוצר מתקצרת.

השלב הרביעי הוא שלב של ביצוע הפעולה. לאחר שהגולש כבר מכיר אותנו, מאמין בנו, הוא כבר מוכן לעשות את מה שאנו מבקשים ממנו, לרכוש את המוצר, להוריד מדריך, לשתף את הכתבה ועוד. כל מה שנשאר לנו כעת הוא להניע אותו לפעולה, לתת לו דחיפה קלה שתניע אותו לכיוון הפעולה הרצויה.

לסיכום, המשפך השיווקי מתחיל בהבאת מוצר או שירות לתודעה של הלקוח הרלוונטי, מזרים אותו במורד המשפך, גורם לו לצרוך עוד מידע ומושך את הלקוח עד לשלב ביצוע הרכישה.

כותב התוכן “משקה” את תהליך השיווק!!

הצלחת המשפך השיווקי היא עבודה משותפת של איש שיווק וכותב התוכן

בעוד שאיש השיווק תפקידו לבחור את הפלטפורמות שדרכן הוא יחשוף את המוצר ללקוח, יעמיק אתו את הקשר ויבצע את המכירה, כותב התוכן הוא בעל המקצוע שימנף את הקמפיין באמצעות תוכן, תוכן שיניע את הלקוח במורד המשפך, יניע אותו לפעולה ויגרום לו לבצע את המכירה.

כותב התוכן הוא האיש שיפגוש את הגולש האקראי בשלב החשיפה. עליו כתיבת תוכן לאתרים שיסקרן את הגולש המזדמן, יעניין אותו ויגרום לו לחפש מידע על אודות המוצר או השירות ולהמשיך לגלוש במורד המשפך. התוכן שיכתוב כותב התוכן בשלב החשיפה לא יהיה תוכן מכירתי, אבל יהיה תוכן שייתן לגולש להבין שאנו מבינים את הבעיה שלו, מודעים לכאב שלו ויכולים לתת לו תשובה.

בשלב העניין – כאשר הגולש כבר נחשף למוצר שלנו, זה הזמן להתחיל לקשור אתו מערכת יחסים ארוכת טווח שתהפוך את בעל המוצר לאוטוריטה בתחום שלו בעיני הגולש.

הדרך הטובה ביותר לבנות מערכת יחסים עם הגולש, שכעת כבר הפך להיות לקוח פוטנציאלי, היא באמצעות הדואר האלקטרוני. כדי לגרום לגולש להשאיר לנו את כתובת המייל שלו, בלי לעבור על חוק הספאם, כדאי לתת לו מתנה בתחום שבו אנו עוסקים כמו מדריך חינם המתמקד בבעיה הספציפית ונותן פתרון אמיתי, דו”ח עם סקירת עומק בתחום, טעימה קלה מהידע שלנו בנושא, טיפים מנצחים ועוד. אם המתנה שלנו תפתה אותו, הוא ישמח להשאיר לנו בתמורה את כתובת המייל.

טיפ: חשוב לתת מתנה בעלת ערך. אם המתנה תהיה שטחית, שגרתית ולא מעניינת, כבר בפגישה הראשונה ה”שידוך” בינינו ייכשל, הגולש יתאכזב וינתק את הקשר.

גם בנקודה זו לכותב התוכן יש אחריות רבה. הוא יהיה האיש שעליו מוטלת האחריות לכתוב מדריך או כל מידע אחר שיעניק ערך אמיתי למקבל המתנה.

השלב השלישי הוא שלב ה”חיזור“.

בשלב יכתוב כותב התוכן סדרה של מיילים שיעניקו ערך ועניין ללקוח הפוטנציאלי. הוא יספר לו על בעל המוצר, הוא יספר לו על המוצר, הוא יבדוק מה התגובות של הגולש ויגיב עליהן, הוא יבקש חוות דעת, הוא יספר לו סיפורי הצלחה של הלקוחות שלו, הוא יחשוף אותו לנעשה מאחורי הקלעים של המוצר, הוא ינסה להתגבר על התנגדויות ועוד.

בשלב האחרון,

בשלב המכירה, כותב התוכן יניע את הלקוח הפוטנציאל למכירה ויהפוך אותו מגולש מתעניין לגולש משלם.

לסיכום, כל שלב של המשפך דורש שיתוף פעולה הדוק בין איש השיווק לבין איש התוכן. איש השיווק יבחר את הפלטפורמות המתאימות לשיווק ואיש התוכן יעניק את המידע, יפרט את התועלות של המוצר, יפרט את היתרונות שלו אל מול המתחרים, יתגבר על ההתנגדויות הטבעיות של הלקוח למוצר ויניע למכירה.

בונים משפך שיווקי? אל תצאו לדרך לפני שבחרתם באיש תוכן מקצועי כי בעידן של שיווק דיגיטל איש התוכן הוא סוכן השיווק שלכם מאחורי המקלדת!

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן