מכתב שיווקי – הדרך היעילה והזולה לגיוס לקוחות חדשים ולהגדלת המכירות

תיבות הדואר שלנו מוצפות במכתבים ובמיילים שיווקיים, רובם נזרקים לפח בלי שאף אחד קורא אותם. למה זה קורה ואיך נצליח ללכוד את הקורא, לגרום לו לפתוח את המכתב ולהטמיע את המסרים השיווקיים? אם נלמד היטב את הכללים של כתיבה שיווקית ונדע להשתמש בהם בעת כתיבת מכתב שיווקי, המכתב השיווקי יוכל להיות אחד מהדרכים היעילות והזולות ביותר להשגת לקוחות חדשים.

בואו לגלות את כל הסודות איך לכתוב נכון מכתב שיווקי

כותרת חזקה היא הבסיס לכל מכתב שיווקי מוצלח. באיי מייל הכותרת היא שורת הנושא. יש לה אפקט עצום על הקורא, היא זו שתקבע האם מקבל המכתב יפתח אותו או ישליך אותו מיד לאשפה בלי לקרוא. גם במכתב הנשלח בדואר רגיל יש צורך בכותרת שתתפוס מיד את תשומת לבו של מקבל המכתב.

עצוב לראות כל כך הרבה מכתבים שיווקיים עם כותרות שגרתיות ומשעממות. אל תפחדו להיות מקוריים ויצירתיים, הדגישו בכותרת את התועלת המיידית שתהיה לקורא כאשר הוא ירכוש את המוצר שלכם.

אל תפתחו את המכתב במסרים שגרתיים ואפורים. אם אתם רוצים להציג את עצמכם, הציגו את עצמכם בשם והסבירו איך אתם יכולים להועיל לקורא. אני לדוגמה אציג עצמי כך: שמי רינה יוגל ואני יכולה לעזור לכם לגייס לקוחות חדשים!

מילת המפתח בכתיבה השיווקית היא תועלות! אל תתרכזו בתכונות, אלא בתועלות! התכונות מתייחסות למוצר, התועלות ללקוח. אם אתם מוכרים מקדחה, לדוגמה, אל תספרו על המקדחה, איזה סוג היא והאם היא נטענת או לא. הלקוח לא קונה מקדחה, הוא קונה את החור שבקיר, הסבירו לו כמה קל יהיה לו לקדוח חור מדויק באמצעות המקדחה שלכם. חשבו על התועלות של המוצר שלכם והציגו אותן בתחילת המכתב.

אל תכתבו מכתב ארוך. תמצות ומיקוד הם מאבני היסוד של כתיבה שיווקית ומכתב שיווקי. כתבו עמוד אחד בלבד, כתבו בפסקאות קצרות וברורות עם רווח בין פסקה לפסקה. המרווחים הלבניםבין הפסקאות ימנעו עומס על העין ויקלו על הקריאה.

הכירו את קהל היעד שלכם. גם אם אתם שולחים מספר גדול של מכתבים שיווקיים חשוב למצוא זמן ולהתאים אותם לכל אחד. בררו באתרי האינטרנט מיהו בעל העסק או מנהל השיווק ופנו אליו בשמו. נסו לדלות פרטים נוספים על העסק או על בעל העסק והשתדלו לכלול אותם במכתב. זכרו, אין דבר יותר משעמם מאשר מכתב שיווקי סטנדרטי הנותן הרגשה כי השולח לא טרח לבדוק ולהכיר את בעל העסק או את מהות העסק.

מהי הדרך המהירה לחסל את העסקים שלכם עם בעלי עסקים? לאיית את שמם בשגיאות. הקפידו על איות נכון, על כללי הפיסוק והניסוח ועל עברית תקינה. מכתב שיישלח בעברית עילגת ובשגיאות יחסל את הסיכויים ליצירת קשר עסקי עוד לפני שהקשר החל.

יצירת אמון – אתם חייבים ליצור אמון בקורא. אם יש לכם לקוחות מפורסמים, השתמשו בשמם, כמובן אחרי קבלת רשות, אם יש לכם מכתבי המלצה, צטטו חלק מהמכתב, אם כתבו עליכם בעיתון או בכל אמצעי תקשורת, השתמשו בזה.

אל תסתתרו מאחורי אנונימיות. תנו את כל הפרטים הרלוונטיים עליכם, שם כתובת, מספר טלפון, כתובת אתר באינטרנט, כתובת של דף ברשתות החברתיות ועוד.

אל תסמכו על יד המקרה, הניעו את בעל העסק לפעולה לקראת סיום המכתב. תנו לו טריגר להתקשר אליכם. חזרו שוב על התועלת המרכזית, צרו לחץ של זמן או הבטיחו תמורה אם הוא ייצור קשר מיד. כתבו בצורה ברורה את האפשרויות ליצירת קשר, ככל שתתנו יותר אפשרויות, סביר להניח שתקבלו יותר פניות. תתפלאו, אנשים אוהבים שאומרים להם מה לעשות, תגידו להם! כתבו בבירור הוראות פעולה כמו, צרו קשר, התקשרו עוד היום ועוד.

מכתב שיווקי הכתוב נכון יכול להיות ההבדל בין מכתב שיביא לכם לקוחות חדשים ויגדיל את המכירות לבין מכתב שיעוף מיד לפח.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן