קופירייטינג – זה לא מה שחשבתם!

כשחושבים על קופירייטינג מדמיינים מישהו או מישהי שיושבים במשרדי פרסום יוקרתיים, ראשם רכון על השולחן, מסביבו מלא ניירות מלאים בסלוגנים ובסקיצות והם שופעים ברעיונות פרסומיים … זה היה נכון לפעם, ואולי חלק נכון גם להיום, אך בעידן הדיגיטלי גם מקצוע הקופירייטינג עבר שינויים לא מעטים.

אנשי הקופירייטינג עדיין עובדים במשרדי פרסום ובחברות ליחסי ציבור, אך רבים מבניהם עובדים דווקא מהבית כפרילנסרים. הם עדיין מפרסמים על שלטי פרסום, מודעות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה וג’ינגלים ברדיו, אבל יותר ויותר פעילות בתחום עוברת לתחום השיווק המקוון.

בעידן הדיגיטלי קופירייטינג מנסחים מודעות לפרסום בפייסבוק, בגוגל, הם כותבי מאמרי תוכן כדי לקדם אתרים במנועי החיפוש ולשווק מוצרים באמצעות האתר, הם מומחים בכתיבת דפי נחיתה, בתיאור מוצרים בכתיבה לאתרים ועוד.

קופירייטינג הוא האיש שגורם לאנשים היכנס אל האתר שלכם, הוא מסביר להם למה כדאי להם לצרוך את המוצר שלכם ומשכנע אותם להמיר את הכסף שלהם במוצרים או בשירות שאתם מציעים. בשפה המקצועית זה נקרא הנעה לפעולה.

כדאי או לא כדאי – בואו לשאול את המומחה!

לא כדאי לשכור קופירייטינג – עדיף לכתוב בעצמי


זה נכון שכדי לכתוב מאמר בתחום מסוים צריך שתהיה מינימום של הבנה בתחום, אבל אתם לא חייבים שתהיה לכם הבנה מעמיקה בתחום כדי לכתוב מאמר איכותי ומעניין. אם לקופירייטר אין שליטה מלאה בתחום, הוא ישקיע בעבודת מחקר, ילמד את הנושא וידע לכתוב מאמר מקצועי ומעניין.

לקופירייטר יש יתרונות שאין לבעל האתר. הוא לא מתמקד רק בהעברת מידע, הוא מכיר את הפסיכולוגיה של השיווק, הוא מכיר שיטות שיווק מוכחות, יש לו כישורי כתיבה שיווקית ברמה גבוהה ובעידן הדיגיטלי הוא איש השיווק שמאחורי המקלדת. בעוד שאנשי שיווק יוצרים קשר עם לקוחות בודדים אחד אחרי השני, קופירייטר טוב יכול להגיע לכולם בבית אחת באמצעות כתיבה שיווקית מבריקה ומקצועית. הוא ידע לאפיין את קהל היעד, לדבר בשפתו, לבחור מילים ונושאים שיקדמו את האתר, ליצור טקסטים מושכים ובעיקר להניע לפעולה ולהגדיל את מאגר הלקוחות והאוהדים של המותג שלכם.

אז כדאי או לא כדאי לשכור קופירייטינג מקצועי? כדאי ואפילו חשוב!

לא כדאי להשקיע בתוכן איכותי ויקר, עדיף לשלם זול

כל אחד מאתנו אוהב לחסוך בעלויות עד כמה שאפשר, אך באשר לכתיבת תוכן שיווקי לא מומלץ לחסוך, עדיף להשקיע בכותב תוכן מנוסה ומקצועי ולא להסתפק בכתיבה רדודה ושטחית.
התוכן שאתם מטמיעים בתוך האתר נועד לתת ערך מוסף לגולשים ולבנות אתכם כאוטוריטה בתחום. גם גוגל אוהבת תוכן איכותי ותתפלאו, האלגוריתם של גוגל יודע להבחין בין תוכן מקצועי ואיכותי לבין כתיבה סתמית, ללא ערך המלווה בשגיאות ניסוח ותחביר.
תוכן איכותי יקדם אתכם במעלה הדירוג של מנועי הפרסום, יביא לכם תנועה אורגנית אל האתר ויכבוש את תשומת הלב של קהל היעד שלכם.

אז האם כדאי להשקיע בתוכן איכותי? כדאי מאוד, עכשיו זו אולי הוצאה, אבל בעתיד היא תתגלה כהשקעה אטרקטיבית!

מאמר ארוך הוא מאמר משעמם ומסורבל, עדיף מאמר קצר!

זה לא נכון. גם מאמר ארוך יכול להיות מאמר מעניין, מסקרן ומשכנע, בתנאי שהוא כתוב היטב. ושימו לב, ממחקרים רבים שחקרו נתונים רבים בכל מה שקשור לכתיבת מאמרים לאתרים עולה כי מאמרים ארוכים ומושקעים עושים בדרך כלל טוב יותר את העבודה.
משווקים מקצועיים המתמחים בשיווק מבוסס תוכן, ניתחו במשך שנים מאות אלפי כתבות והגיעו למסקנה חד משמעית: מאמרים ותכנים ארוכים מעניינים יותר, מושכים יותר וזוכים להרבה יותר שיתופים.

גם גוגל אוהבת מאמרים ארוכים, היא רואה בהם תוכן איכותי שהושקעה בו עבודה, ואם הגולש נשאר עד סיום קריאת המאמר גוגל רואה במאמר מאמר סמכותי ורלוונטי ומקדמת אותו.

נכון, מאמר ארוך דורש סבלנות והשקע בזמן מצד הגולש, אך כותבי תוכן מקצועיים יודעים איך להקל עליו את הקריאה ולגרום לו להמשיך ולקרוא את הכתבה עד הסוף. בין השאר הם משתמשים בטכניקות של כתיבה סרוקה, של כתיבה בסגנון פירמידה הפוכה, כתיבה עם פסקאות קצרות וכותרות מושכות ועוד.

אז חשוב לכתוב מאמרים ארוכים? חשוב, אבל צריך לדעת איך לכתוב אותם!

אולי יעניין אותך לקרוא על מיתוג מחדש

כדאי לעבוד עם קופירייטינג מחברה גדולה ולא קופירייטינג עצמאי או מחברה קטנה

אין משמעות לשירותי קופירייטינג מחברה גדולה, מחברה קטנה או קופירייטינג עצמאי העובד כפרילנסר. הגודל של החברה הוא לא הפרמטר החשוב, אלא האיכות של התוכן. לעתים דווקא קופירייטר עצמאי וקטן יעניק לכם שירות טוב יותר מאשר חברה גדולה.

כאשר אתם עובדים עם חברה גדולה אתם צריכים לקחת בחשבון שאתם משלמים לא רק על הכתיבה, אלא גם על צוות העובדים, מזכירה, מנהל ועוד, ועל עלויות הפרסום שלה. פרילנסר מקצועי יוכל להעניק לכם עבודה מקצועית ואיכותית לא פחות מאשר חברה גדולה ובעלויות מופחתות יותר משום שההוצאות של העסק שלו קטנת בהרבה.

אז כדאי לעבוד עם קופירייטר עצמאי? כדאי ולעתים אפילו עדיף!

לא כל אחד יכול להיות קופירייטר!

לא כל אחד נולד עם העט ביד, אך כל מי שיש לו אהבה למילה הכתובה יכול ללמוד ולהיות כותב תוכן נפלא.

“חברת טקסטלי” מציעה למי שמעוניין להשתלב בתחום קורס כתיבה שיווקית. זהו קורס און – ליין שבמהלכו תוכלו ללמוד איך לכתוב כתבות לקידום אתר, איך לכתוב כותרות מסקרנות ומניעות לפעולה, איך לכתוב דפי מכירה, איך לכתוב פוסטים לפייסבוק ואיך לכתוב לכל פלטפורמה ברשת המבוססת על תוכן.

חשוב לדעת: עשרים אחוז מהכתיבה מבוסס על יצירתיות, שמונים אחוז זוהי מיומנות נרכשת. בקורס כתיבה שיווקית של מכללת טקסטלי תלמדו תבניות ונוסחאות שיסייעו לכם להעביר מידע, לשווק ובעיקר להניע לפעולה.

אז כל אחד יכול להיות קופירייטר – כן. כל מי שאוהב את המילה הכתובה!

לסיכום,
קופירייטינג זוהי אמנות המאופיינת בהעברת מסרים חדים וברורים. הקופירייטר הוא אומן הכתיבה היודע לספק אינפורמציה ברורה בצורה מסקרנת ושיווקית .

התוכן הוא המלך – זה משפט עתיק, אבל הוא נכון לתמיד! בעידן הדיגיטלי הקופירייטר הוא איש השיווק שמאחורי המקלדת. קופי טוב יאפשר לכם להמיר גולשים ללקוחות, יגדיל את מאגר הלקוחות והאוהדים שלכם, ימתג אתכם ויציב אתכם כאוטוריטה בתחום.

אם אתם מעוניינים לשווק בהצלחה את המוצרים או השירות שלכם, אסור לכם לחסוך, להיפך, ושווה לשכור את הכותב הטוב ביותר כי זוהי אינה הוצאה, אלא השקעה.

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן