מכתב שיווקי הוא כלי שיווק עתיק שהוכיח את עצמו במשך שנים וממשיך להוכיח את עצמו גם כיום. מכתב שיווקי ידגיש את התועלות ואת היתרונות של העסק או השירות שלכם ויפתח את הדלת ללקוחות חדשים. אנו יודעים איך לכתוב מכתב בנימה אישית וחברית, לפרק התנגדויות אפשריות של הלקוח, לסגנן מכתב ממוקד וקצר שיעביר בחדות ובמהירות את המסר השיווקי ויניע לפעולה.
מכתב שיווקי – הדרך היעילה והזולה לגיוס לקוחות חדשים ולהגדלת המכירות
מכתב שיווקי מקצועי הוא ההבדל בין מכתב שיביא לכם לקוחות חדשים ויגדיל את המכירות לבין מכתב שייזרק ישר לפח.
אז איך כותבים מכתב שיווקי שאף אחד לא יתייחס אליו בזלזול?
את המכתב אנחנו כותבים בסגנון של פירמידה הפוכה. מתחילים מהמסרים החשובים וממשיכים עם המסרים הפחות חשובים בהתאם להיררכיה של המסרים.
הסוד למכתב שיווקי יעיל הוא הפתיח. לרוב האנשים אין סבלנות לקרוא את המכתב ולכם יש הזדמנות קצרה ליצור רושם ראשוני טוב, לעניין את הקורא ולגרות אוותו להמשיך לקרוא את המכתב עד סופו.
אל תפתחו את המכתב במסרים אפורים ושגרתיים ואל תספרו על עצמכם. ספרו איך אתם יכולים לעזור לקורא. ואם אתם רוצים להציג את עצמכם כתבו את השם שלכם, את המקצוע והצמידו לזה את התועלת.
אני לדוגמה, אפתח כך את המכתב השיווקי שלי:
“שמי רינה יוגל, אני מומחית לכתיבה שיווקית ואני יכולה לסייע לכם להגדיל את המכירות!”
מכתב שיווקי שייך למשפחת הכתיבה השיווקית כשמילת המפתח בכתיבה השיווקית היא תועלות.
כבר בפסקה השנייה הדגישו את התועלות שלכם. זכרו הקונה לא קונה את המוצר שלכם, הוא קונה את התועלות. הוא רוצה לדעת מה יצא לו אם הוא ישקיע זמן בקריאת המכתב, וודאי אם הוא רוצה לרכוש את המוצר, והאם המוצר שלכם באמת מתאים לו. זהו את הצורך של הלקוח ותנו לו להבין שאתם יודעים לתת לו את המענה. אם אתם לדוגמא עוסקים בהשתלת שיניים, תארו לקורא איזה כייף יהיה ללעוס סטייק עסיסי.
בפסקה הבאה אתם צריכים ליצור אמון בכם. אפשר לשלב המלצות של לקוחות מרוצים ולהציג ציטוטים קצרים מפיהם של לקוחות מרוצים. כי ההמלצות הם כמו מכירה מפה לאוזן, ואין מכירה יותר בטוחה מאשר מכירה מפה לאוזן.
פרקו התנגדויות וכוונו את הלקוח הפוטנציאלי לסגירת עסקה. נסו לצפות מראש מה יכולות להיות ההתנגדויות של הקורא לסגירת העסקה ותנו לו מענה לכל התנגדות.
בסיום המכתב, אחרי שהקורא כבר הבין כי יש לכם את הפתרון לבעיה שלו, הניעו אותו לפעולה. אל תסמכו על יד המקרה, כתבו לו בבירור מה הוא צריך לעשות ותנו לקורא טריגר למה כדאי לו ליצור אתכם קשר. זה יכול להיות חזרה על התועלת המרכזית, מבצע הנחות ועוד.
אל תישארו אנונימיים. תנו את כל הפרטים. את השם, את הכתובת, את כתובת המייל ואת מספר הטלפון. ככל שתתנו יותר אפשרויות, סביר להניח שתקבלו יותר פניות.
אל תכתבו מכתב ארוך. הקפידו שזה לא יהיה ארוך יותר מעמוד אחד. כתבו בתמציתיות, אך אל תוותרו על הסבר ברור ועל מסרים שיווקיים ממוקדים. אם לא הצלחתם להכיל את המסר השיווקי בעמוד אחד כנראה שמרחתם את המילים במקום להתמקד.
כתבו בפסקאות קצרות כשכל פסקה מכילה מסר אחד חד וברור, כדאי לתת כותרת לפני כל פסקה אחת או שניים, והשאירו רווח בין פסקה לפסקה. אם תכתבו את המכתב כגוש אחד וללא רווחים בין הפסקאות, לאף אחד לא תהיה סבלנות לקרוא אותו ומהר מאוד הוא כבר יהיה בפח.
אתם לא יודעים איך לנסח מכתב שיווקי קצר, ממוקד ומשכנע, אתם לא יודעים איך למכור את עצמכם ולהעביר את כל המסרים השיווקיים במכתב אחד, אני יכולה לעזור לכם!
צרו קשר כי מכתב שיווקי יכול להביא לכם מקסימום הצלחות במינימום הוצאות!
מכתב שיווקי – הדרך היעילה והזולה לגיוס לקוחות חדשים ולהגדלת המכירות