איך לבחור קורס לכתיבת אתרים?

השוק מוצף בקורסים העוסקים בכתיבת תוכן לאתרים, בכתיבת תוכן שיווקי, בכתיבה שיווקית ועוד. בבחירת הקורס הנכון והמתאים אתם צריכים לוודא שהקורס מעניק לכם את הכלים המתאימים שיסייעו לכם במטרה שבגללה אתם רוכשים את הקורס.

קורס לכתיבת אתרים צריך להעניק לכם מגוון כלים שיסייעו לכם בכתיבה לאתר שלכם או  בבנייה של קריירה בכתיבת תוכן לאתרים בפרט ולרשת האינטרנט בכלל.

בחירת הקורס המתאים עלולה להיות תהליך מייאש, כדי לקצר ולייעל את הדרך הבאנו מספר טיפים שיסייעו לכם למצוא את הקורס המתאימים ביותר עבורכם.

איך לבחור קורס לכתיבת אתרים – כתיבת אתרים וכתיבה שיווקית, מה הקשר?

כתיבת התוכן לאתרי האינטרנט היא כתיבה עם חוקים ברורים, שונים מכל סוגי כתיבה אחרת. לתוכן במאמר לאינטרנט יש מספר תפקידים, הוא חייב להתאים לקהל היעד, הוא חייב להיות ממוקד וקצר והוא צריך להיות שיווקי ומניע לפעולה. בכל כתיבת תוכן לאתרים יש לשלב מילות מפתח הקשורות לתוכן האתר. למילות המפתח יש תפקיד חשוב, הן יקדמו את האתר בדירוג של תוצאות מנועי החיפוש והן יביאו אל האתר את הגולשים המחפשים את המוצר או את השירות שבו האתר עוסק. בעל אתרים רבים מקדישים תשומת לב רבה לעיצוב האתר, לתמונות, לסרטוני הווידיאו, אך מזלזלים בכוחן של המילים, וזו טעות!

כתיבת תוכן – על ההבדל בין כתיבת תוכן לרשת לבין כתיבה עיתונאית

 לאינטרנט יש שפה משלו והיא שונה מכל סוגי הכתיבה האחרים, מכתיבה עיתונאית, מכתיבה ספרותית וודאי שגם מכתיבת שירים. הכתיבה לאינטרנט היא קצרה, חדה וממוקדת, היא עניינית ויש לה מטרה שיווקית.

כתיבת תוכן לאתרים פונה אל קהל יעד מוגדר אשר מחפש את השירות או את המוצר שלכם. הכתיבה לאתר צריכה לשבץ את מילות המפתח כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש וצריכה גם להניע לפעולה.

כתיבת תוכן לאתרים שייכת למשפחת הכתיבה השיווקית. בניתם את האתר כדי לשווק, לשווק מוצר או לשווק שירות, ולכן התוכן באתר צריך להכיל גם תוכן שיווקי. כתבה טובה תעניק לגולש מידע ופתרון על הבעיה שעבורה הוא מחפש את הפתרון, אך גם תשווק את בעל האתר ותציג אותו כאוטוריטה בתחום.

איך לבחור קורס לכתיבת אתרים – ההצלחה מתחילה מכאן

מה עדיף, קורס פרונטלי או דיגיטלי?

קורס פרונטלי הוא קורס שנלמד פנים אל פנים. בקורס פרונטלי אתם כפופים למערכת שיעורים, צריכים להתייצב בכיתת הלימוד, אתם פוגשים את המרצה פנים אל פנים ובקורס נוצרת אווירה של קהילה ותחושת אינטראקציה בין הלומד לבין המרצה, בין הלומד ללומדים האחרים.

בעידן האינטרנט יותר ויותר קורסים פרונטליים שכולנו חווינו לפני כעשור עוברים תהליכי דיגיטציה והופכי להיות  קורסים דיגיטליים.

קורס דיגיטלי הוא קורס שתכניו נמצאים און ליין על המחשב. זה לא קורס בזום או במערכות ידע אחרות זהו קורס שתכניו זמינים לצפייה בכל שעה שנוחה לכם, אפילו באמצע הלילה.

את תכני הקורס אפשר לצפות ולראות שוב ושוב, תוכלו לדלג על נושאים שאותם אתם מכירים היטב ולחילופין להתעכב ולצפות שוב ושוב בתכנים חדשים או בתכנים שקשה לכם להבין אותם. אתם תוכלו להגדיר את קצב הלמידה. מי שאוהב למידה בקצב איטי, יוכל לפרוס את השיעורים על פני זמן ארוך, מי שאוהב למידה בקצב מהיר, יוכל לעתים סיים את הקורס גם במספר ימים.

איכות ההוראה והמרצים

השוק מוצף בכותבי תוכן לאתרים, חלקם אפילו כותבים מעולה, אך לא כולם יודעים להעביר  רזי הכתיבה לאחרים, לא כולם יודעים ללמד. 

בקורס כתיבה שיווקית המרצה צריך להיות בעל ניסיון בכתיבה. הוא צריך להציג רזומה של כתיבת עשרות ואולי אף מאות אתרים, אך לצד כישרון הכתיבה הוא צריך מיומנויות של הוראה. ללא מיומנות של הוראה, גם כותב התוכן המבריק ביותר לא יצליח להעביר לכם את הקורס בצורה ברורה ובהירה.

תכני הלימוד

תכני הקורס צריכים להקיף את כל מה שקשור לכתיבת אתרים בפרט ולכתיבה השיווקית בכלל. בנוסף, רצוי לבחור קורס שבו יש גם התייחסות לאיכות הכתיבה, לכתיבה בעברית תקינה כמו למשל איך לכתוב ללא שגיאות ניסוח, שגיאות תחביר או פיסוק, איך לכתוב בעברית זורמת, איך כותבים לאנשים שקוראים מהמסך ועוד.

סקר שוק והשוואת מחירים

לפני שאתם משלמים עבור קורס כתיבת אתרים כדאי לערוך סקר שווקים ולהשוות מחירים. בחרו מספר קורסים מובילים בתחום, רשמו את המחירים שלהם וערכו השוואות בין המחירים שלהם לבין הקורס שאותו רציתם לרכוש. זכרו, לא תמיד המחיר מעיד על האיכות ולא תמיד הקורס היקר הוא הקורס הטוב מכולם.

בקורס דיגיטלי אין לבעל הקורס הוצאות רבות כמו למשל, תשלום שכר דירה עבור כיתת הלימוד, תשלום שנחשב לאחד ההוצאות הכבדות, בעל הקורס לא צריך לשלם בכל קורס למרצה עבור שעות הוראה, הוא שילם לו פעם אחת בלבד ועתה הוא משתמש בחומרים שוב ושוב ועוד. היעדר ההוצאות האלו צריכות להוזיל את מחיר הקורס, ולכן מחיר גבוה מדי של קורס דיגיטלי צריך להדליק נורה אדומה.

עדיף קורס מצולם

קל יותר ללמוד בכיתה, לעקוב אחרי המרצה ואחרי הכלים המתודיים שבהם הוא נעזר במהלך השיעור. לכן כדאי לבחור בקורס דיגיטלי מצולם, קורס שבו אתם רואים את המרצה  כאילו הוא בכיתה. בדרך זו אתם משלבים את הנוחות של למידה מהבית בזמן הפנוי  ומרגישים כאילו אתם נמצאים בכיתה.

 ליווי

לפני שאתם רוכשים קורס חובה לבדוק האם יש ליווי לקורס ויותר חשוב, האם יש כתובת שאליה אתם יכולים לפנות, אפילו בתשלום, כאשר יש לכם שאלה או כשאתם נתקלים בחומר שאינו ברור לכם היטב. עדיף כמובן לבחור בקורס לכתיבת אתרים “עם אבא ואימא”, שתהיה לכם כתובת לפנות בשאלות הקשורות לחומר הלימודים או בשאלות טכניות בקשר להפעלת הקורס.

הנחיות למציאת עבודה

אם אתם רוצים לעסוק בכתיבת תוכן לאתרים או בכתיבת תוכן שיווקי, חשוב לבדוק האם המרצה בקורס מנחה אתכם איך לקבל עבודה בתחום.  בשוק יש ביקוש גבוה לכותבי תוכן, אם תקבלו הנחיות בקורס איך למצוא עבודה, תוכלו ליהנות מהצעות רבות ולהשתלב בקלות בתחום.

המלצות

אל תבחר קורס בלי לשמוע עליו המלצות. בקשו מהמרצה לתת לכם שמות של בוגרי הקורס שסיימו אותו והיו מרוצים, חפשו המלצות ברשת, ברשתות החברתיות, בפורמים ייעודיים ועוד. בקורסים רבים תוכלו למצוא המלצות אותנטיות באמצעות סרטוני וידאו או בהודעות וואצ – אפ מצולמות בדף המכירה של הקורס.

לסיכום,

איך לבחור קורס לכתיבת אתרים, קבלו המלצה!

קורס כתיבה שיווקית  של “מכללת טקסטלי” ילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על כתיבת תוכן לאתרים, על כתיבה שיווקית ועל קופירייטינג. בין השאר תלמדו איך כותבים כותרות מנצחות, איך כותבים את דפי האתר, דף הבית, על אודות בלוג ועוד, איך כותבים דפי מכירה, כתבות ליחסי ציבור ועוד.

 רוצים לשמוע פרטים נוספים, צרו קשר!!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן