הצעת מחיר – איך לכתוב הצעת מחיר שתמריא את העסקים

הצעת מחיר היא אחד מהמסמכים החשובים שבעלי עסקים כותבים לפחות פעם בשבוע. נכון, למחיר יש השפעה ניכרת על סגירת העסקה, אך לא רק. אנשים אוהבים לעשות עסקים עם בעלי מקצוע וחברות רציניות, אפילו במחיר קצת יותר גבוה. אם תצליחו להוכיח כי אתם רציניים ומקצועיים, המחיר לא יהיה הפרמטר המרכזי בסגירת העסקה. לכתיבת הצעת מחיר יש כללים ושפה מיוחדת, אם תלמדו לכתוב נכון, תצליחו לסגור עסקאות רבות.

הצעת מחיר
הצעת מחיר

הצעת מחיר – עשרה כללי זהב שיביאו לסגירת העסקה 

כמו כל כתיבת תוכן, ובמיוחד תוכן שיווקי, הצעת מחיר חייבת להיות ממוקדת וברורה, הצעה שתכיל רק את המידע הרלוונטי. כתבו משפטים קצרים ופסקאות קצרות והקפידו על כתיבה מכובדת ללא שגיאות כתיב, שגיאות פיסוק וכשלים בניסוח. הצעת המחיר היא כרטיס הביקור שלכם, אם לא תכתבו באופן שיכבד את הלקוח, הוא לא יעשה אתכם עסקים.

להצעת המחיר יש מבנה קבוע הכולל מספר שלבים כאשר בין שלב לשלב יש רצף הגיוני. פנייה ללקוח, כותרת בולטת, פתרונות ושירותים שאתם מציעים, לוחות זמנים, מחירים ומידע קצר עליכם.

בפנייה ללקוח יש לפרט את השם של איש הקשר ולציין את התפקיד שלו. אם אתם לא יודעים את שמו המלא, שם פרטי ושם משפחה, חשוב לברר את זה לפני שאתם שולחים את ההצעה.

הכותרת צריכה לכלול את עיקר ההצעה בצירוף הערך שאתם עשויים להעניק ללקוח. חשוב לזכור כי האיש שאתו אתם רוצים לעשות עסק מקבל הרבה הצעות ולא בטוח שהוא קורא את כולן. לכן לכותרת יש תפקיד חשוב, עליה ללכוד את מבקש ההצעה, לעניין ולסקרן אותו.

סעיף הפתרונות צריך לכלול במדויק את הפתרון שאתם מציעים ואיך הוא יכול להועיל ללקוח הפוטנציאלי. אל תרבו לכתוב על המוצר שלכם, התמקדו בתועלות שלו. שכנעו את הלקוח כי המוצר שלכם יועיל לו ויענה בדיוק על הצרכים שלו.

אם העבודה שאתם רוצים לבצע קשורה ללוח זמנים, פרטו את לוח הזמנים ורצוי לפרט את לוח הזמנים של כל שלב. אם העמידה בלוח הזמנים תלויה בשיתוף פעולה של הלקוח, ציינו את זה במפורש.

קביעת המחיר היא המפתח לקבלת ההצעה. הציעו מחיר הוגן ואם אפשר פרטו את המחיר לכל שלב של העבודה כמו למשל בעבודת שיפוצים. כדאי גם לפרט את סוגי החומרים והכמויות שבהם אתם משתמשים כדי לאפשר ללקוח בסיס נתונים רחב שיקל עליו להשוות את המחירים בין הצעות השונות.

אחרי שצלחתם את המכשול של קביעת המחיר, הגיע הזמן לספר על עצמכם. הלקוח הפוטנציאלי עדיין נמצא תחת השפעת המחיר, אך אם תצליחו להוכיח לו שאתם רציניים ואיכותיים, הוא יתרשם מהמקצועיות והאיכות שלכם, יסמוך עליכם ויהיה מוכן לשלם את המחיר גם אם הוא קצת יותר גבוה. אם יש לכם המלצות, במיוחד מלקוחות מפורסמים, זה הזמן לספר עליהן.

תנו ללקוח אפשרות ליציאה מהעסקה, במיוחד אם היא עסקה ממושכת. הדגישו בפניו כי בתום תקופה ממושכת הוא יוכל לצאת מהתחייבות שלו ללא תנאים, ללא קנסות וללא הגבלות. אנשים רבים פוחדים מהתחייבויות, אם תתנו להם פתח יציאה, תצליחו להרגיע אותם.

התמקדו בעיקר וכתבו רק עמוד אחד. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי שמונים ושלוש אחוז מבין מקבלי ההצעה קוראים רק את העמוד הראשון.

בסיום ההצעה אל תשכחו להשאיר את כל הפרטים שדרכם אפשר ליצור אתכם קשר כמו מספרי טלפון, ניידים ונייחים, כתובת דואר, כתובת דואר אלקטרוני ועוד.

קראו עוד על כתיבת תוכן לאתרים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן