טיפים לכתיבה שיווקית – בואו ללמוד כתיבה שיווקית לעסק

כתיבה שיווקית היא כתיבה שמטרתה לקדם מטרות עסקיות באמצעות תוכן איכותי. את התוכן השיווקי אנחנו פוגשים כמעט בכל מקום, בעיתונות, בשלטי חוצות, בקמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות, באימייל ועוד.

התוכן השיווקי יצר מהפכה בעולם השיווק והוא כלי חובה בכל ארגז כלים של משווק או פרסומאי. התוכן הוא זה המניע תהליך של יצירת קשרים בין בעל העסק לבין הלקוח הפוטנציאלי.

כיום הלקוחות כבר לא קונים בפעם הראשונה שהם שומעים על העסק שלכם או על המוצר שלכם, הם רוצים להכיר אתכם, הם רוצים להיות בטוחים שאתם יכולים לתת להם את הפתרון שהם מחפשים והם מחפשים את המומחים המובילים בתחום. אם תדעו לכתוב תוכן שיווקי נכון, הוא יענה על דרישות הגולשים, יבנה אתכם כאוטוריטה מובילה בתחום ויביא להגדלת מחזור המכירות.

שמי רינה יוגל ואני מנכ”לית חברת “טקסטלי” העוסקת בכתיבה השיווקית. אני בתחום כבר משנת 2005 וצברתי ניסיון רב בכתיבת תוכן שיווקי בכל התחומים והנושאים. הטקסטים שלי מעניינים, כתובים בעברית רהוטה, שיווקיים ומניעים לפעולה.

מחפשים כותב תוכן מקצועי, מעוניינים בכתיבה שיווקית איכותית, צרו קשר: רינה – 054-6481171

11 טיפים מנצחים שישנו לכם את העסקים!

רשת האינטרנט ומדיות נוספות עמוסות בתכנים שיווקיים וכמות הסבלנות של הגולשים היא נמוכה למדי. ולכן כדי להצליח להעביר את המסרים השיווקיים מומלץ לכתוב במספר שיטות.

כתבו בסגנון פירמידה הפוכה

את המסרים השיווקיים העיקריים כתבו בראש הכתבה. בפתיח  של הכתבה כתבו את כל הפרטים היותר חשובים, המעניינים והמשמעותיים ביותר כדי לתת לקורא בקיצור את תמצית הכתבה. אם תכתבו את הפתיח בצורה מעניינית ומשכנעת, הגולש ימשיך לקרוא את הכתבה עד הסוף.

כתבו בקריאה סרוקה

מחקרים הראו כי הגולש הממוצע אינו קורא בעיון את הכתבה אלא מרפרף. כתיבה סרוקה, כתיבה שבה אנחנו מבליטים את המסרים החשובים במאמר, תאפשר לו לחסוך זמן, לדלג ממסר למסר ולהפנים את המסרים. כאשר הוא ייתקל במסר שמעניין או משכנע אותו, הוא ימשיך לקרוא את כל הפסקה העוסקת באותו המסר.

כתבו בצורה ויזואלית שתהיה נוחה לגולש

כדי להקל על הגולש את הקריאה חשוב לכתוב בפסקאות ממוקדות ובמשפטים קצרים. לכל פסקה חשוב לתת כותרת כדי להקל על הקורא להבין מהו המסר העיקרי שאותו הוא עומד לקרוא בפסקה הבאה.

בין הפסקאות עשו רווחים. העיניים של הקורא מתעייפות, במיוחד בעת הקריאה ממסכים, ורווחים בין הפסקאות יאפשרו לעיניים מנוחה קצרה ויקלו עליהם את הקריאה.

כאשר אתם כותבים רשימה של יתרונות או כל רשימה אחרת, אל תשתמשו בפסיקים, את הפסיקים כדאי להמיר לבולטים.

הישארו ממוקדים

אל תכתבו טקסטים ארוכים, רוב הגולשים ילכו בהם לאיבוד. חשוב להתמקד בעיקר ולהימנע מרעשי רקע. אחרי שאתם מסיימים לכתוב את הכתבה, קראו אותה שוב ומחקו את כל המשפטים שאינם רלוונטיים לנושא.

כתבו בגובה העיניים

אל תכתבו בשפה גבוהה ומליצית. רבים חושבים כי כתיבה שיווקית היא כתיבה בשפה גבוהה, בשימוש במשחקי מילים מתוחכמים ועוד, אבל לא. הגולש רוצה שתדברו אליו בגובה העיניים, בשפה שאותה הוא מבין בלי להרגיש שאתם מתנשאים עליו ובלי לקרוא כל משפט מספר פעמים כדי להבין אותו.

אל תספרו על עצמכם, התמקדו בגולש ובבעיות שלו

את הגולש לא מעניין כמה אתם מוצלחים וטובים במה שאתם עוסקים, אותו מעניין לדעת איך אתם יכולים לעזור לו ומה יצא לו מהמוצר או מהשירות שהוא רוכש מכם. בשפה המקצועית קוראים לזה “תועלות”. אל תספרו על עצמכם, אל תתמקדו בתכונות של המוצר, התמקדו בתועלת שלו, איך הוא יכול לעזור לגולש שהגיע אל האתר שלכם כדי למצוא פתרון לבעיה שלו.

בקרו אצל האתרים המתחרים, אבל אל תעתיקו את התכנים

כדאי לכם לבקר את המתחרים שלכם ולקרוא את התכנים שלהם, וכעיקרון,  ככל שתרבו לקרוא, אתרים, כתבות ממונות, עיתונות מקצועית ועוד, כך תשפרו את סגנון הכתיבה שלכם. קחו השראה ממה שכותבים המתחרים, אבל אל תעתיקו את התכנים. העתקת תכנים היא עברה על חוק זכויות הקניין הרוחני וגם גוגל מענישה את האתרים המעתיקים תכנים. גניבת רעיונות, לעומת זאת, אינה אסורה בהתאם לחוק הקניין הרוחני, אך כל עוד אתם לא מעתיקים ולא משכתבים, אלא משתמשים ברעיון לכתיבת מאמר חדש ומקורי.

הניעו לפעולה

ההנעה לפעולה היא הדבר החשוב ביותר בכתיבת טקסט שיווקי, היא יכולה להיות בסוף המאמר, אך היא יכולה לבוא גם אחרי פסקת הפתיחה.

תתפלאו, אנשים אוהבים שאומרים להם מה לעשות, לכן את ההוראות של ההנעה לפעולה כתבו בלשון ציווי: הורידו! שלחו! צרו קשר! ועוד.

בהנעה לפעולה חשוב לכתוב מה עושים, מתי עושים ולמה.

מה עושים – תנו הוראות ברורות מה לעשות

מתי – צרו הרגשת דחיפות כמו המלאי מוגבל, עוד עשרה ימים למבצע ועוד.

למה כדאי – כאן חשוב לחזור על התועלות, מה יצא לכם אם תשתמשו במוצר או בשירות.

וטיפ קטן: שיחת ייעוץ חינם, על אף שזה נראה שגרתי ובנאלי, זו עדיין אחת ההנעות לפעולה האטרקטיביות ביותר. אנשים אוהבים חינם. כאשר מבטיחים להם שיחת ייעוץ חינם, סביר להניח שהם יתקשרו ואם תדעו למכור היטב את המוצר שלכם, סביר להניח שתצליחו לסגור עסקה.

ספרו ספורים כי אנשים אוהבים לקרוא סיפורים!

“סטוריטלינג” זוהי שיטת שיווק חדשה שתופסת תאוצה בכל עולם הפרסום והשיווק, בארץ ובעולם. סטוריטלינג משמעותו שיווק באמצעות סיפור. לכל מותג יש סיפור, אפשר לספר את הסיפור של בעל העסק, אפשר לספר סיפורי הצלחות, איך המוצר הצליח לעזור ללקוחות שהשתמשו בו, אפשר להביא גם המלצות ועדויות של לקוחות מרוצים ועוד.

השימוש בסיפורים אישיים זוהי דרך נהדרת לשווק את המותג שלכם, הסיפור פונה לרגש ואנשים קונים מרגש ורק אחר כך משכנעים את עצמם למה הם היו צריכים לקנות את המוצר ולמה זו הייתה קנייה טובה.

אולי יעניין אותך שירותי כתיבת תוכן

תארו את השינוי

נסו לצייר את השינוי שעובר הלקוח אחרי שהוא משתמש במוצר שלכם. הסבירו לו איך החיים שלו נראים עכשיו ואיך הם ייראו אחרי שהוא ישתמש במוצר שלכם.

אם למשל אתם מטפלים ברפואה המשלימה ומתמחים בדיקור סיני, נסו לתאר איך המטופל מרגיש עכשיו ואיזו הקלה הוא ירגיש אחרי הטיפול.

כדי לתאר ולהעצים את השינוי כדאי להשתמש במשפטים הבאים:

תארו לכם ש…

דמיינו את עצמכם…

נסו להכניס את הגולש למקום שבו הוא יכול לתאר את השינוי שהוא יעבור בעקבות השימוש במוצר.

השתמשו במילות הכוח של הכתיבה השיווקית

מילות הכוח בכתיבה השיווקית הן מילים אשר עשויות להשפיע על הגולש ולהניע אותו לפעולה. אלו מילים שמייצרות רגש, מילים שגורמות לגולש המזדמן להיות קשוב למסרים השיווקיים ולפעול.

בדפי נחיתה, בכתבות שיווקיות, בכותרות, במייל שיווקי בפוסטים מוכרים בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, מילות הכוח מסייעות להגדיל את אחוזי ההמרה.

מילות כוח לדוגמה: מלהיב, מושלם, מרגש, הפתעה, פריצת דרך, חדש, סוד, בלעדי, מהר, עכשיו, מבצע מוגבל ועוד.

לסיכום, כתיבה שיווקית היא כתיבה שמביאה לקוחות. כתיבה אפקטיבית של תוכן שיווקי עשויה לחולל פלאים בכל בית עסק. אם תקפידו לפרסם תוכן שיווקי איכותי בתוך שנתיים ההכנסות שלכם יקפצו פי שבע!

בכל העולם משתמשים אנשי השיווק והפרסום בכתיבה השיווקית, בואו והצטרפו גם אתם אליהם!

באופן עקרוני כדאי להשקיע בשני הערוצים, אך לתוכן השיווקי יש יתרון, הוא זמין 24/7 במשך כל ימות השנה. בכל פעם שהגולש יחפש את התחום שבו אתם עסקים הוא יגיע אליכם

אם יש לך מיומנויות כתיבה וזמן פנוי, אתה יכול לכתוב בעצמך. אך אם אין לך ואתה מעוניין בכתבות מקצועיות שיבנו אותך כאוטוריטה בתחום, כדאי להיעזר בכותב תוכן מקצועי.

“סטוריטלינג” זוהי שיטת שיווק חדשה ואטרקטיבית העושה שימוש בסיפור כדי לשווק את המוצר. אנשים אוהבים סיפורים, הסיפור פונה לרגש, והניסיון מלמד כי השיטה עובדת מצוין!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן