איך תצליחו לשכנע את בת או בן הזוג שלכם שהשנה בליל הסדר לא תתארחו אצל ההורים שלו?
איך תצליחו לשכנע את הילד שלכם שקודם עליו לסיים את שיעורי הבית ורק אחר כך לשחק בטאבלט?
איך תצליחו לשכנע את אנשי רשימת התפוצה שלכם לפתוח את המייל?
ובעיקר, איך תצליחו לשכנע את הלקוחות לקנות דווקא את המוצר או השירות שאתם משווקים?
קראו עוד על שירותי כתיבת תוכן
אז באמת איך?
ככה:
במוח האנושי יש טריגים המניעים לפעולה, אם תלמדו להכיר אותם תצליחו להשפיע על כל מי שתבחרו.
במייל זה אתן לכם טעימה קלה של עקרונות המניעים לפעולה, נסו אותם ותראו איך החיים שלכם משתנים ואיך מחזור המכירות של הלקוחות שלכם גדל בהתמדה.
עקרון ראשון – עיקרון ההדדיות
עיקרון ההדדיות עובד כך: כאשר אנחנו מקבלים ממישהו מתנה או טובה, אנחנו חשים צורך להחזיר לו.
במסעדה אחת עשו המלצרים ניסיון, הם הגישו את החשבון ללקוח בצירוף מתנה קטנה, סוכריה, עוגייה, קוביות שוקולד וכדומה, והנה הפתעה: הלקוחות שקיבלו מתנה נתנו טיפ הרבה יותר גדול מאלו שלא קיבלו מתנה.
איך תיישמו את זה בכתיבה השיווקית?
תנו ללקוחות הפוטנציאליים מתנות קטנות, דוגמיות, מדריכים, טיפים בחינם, מידע חשוב והם כבר ישיבו לכם בטובה נגדית, הם ירכשו את המוצר או את השירות שאותו אתם משווקים.
עקרון שני – הוכחה חברתית
בשפת העם אנחנו קוראים לזה תרבות העדר, בשפה המקצועית זה נקרא הוכחה חברתית, כולם עושים את זה, לא יקרה לי כלום אם אני אעשה את זה.
מעל ל-3.000,000 איש קראו את הספר – גם אני רוצה!
כולם עומדים ומחכים בתור למסעדה, גם אני אחכה אתם ולא אבחר במסעדה ממול שדווקא אליה אין תור ארוך.
בתפריט במסעדה כתוב: זוהי המנה הפופולארית ביותר שלנו, כולם מזמינים אותה, גם אני אזמין!
ואיך הילד שלכם מצליח לשכנע אתכם להרשות לו לחזור מאוחר מהמסיבה, במשפט הקסם: לכל החברים שלי מרשים.
אז איך תיישמו את זה בכתיבה השיווקית?
הביאו עדויות של לקוחות מרוצים, תנו רשימה של אנשים חשובים או בתי עסק שמשתמשים במוצר או בשירות שאתם משווקים, הלקוח יראה שהוא מצטרף לקהילה גדולה של אנשים שהשתמשו במוצר ויצטרף גם הוא.
עקרון שלישי – סמכות
אנשים מעדיפים לקנות ממי שנראה להם כבעל סמכות. בכל פעם שיש לנו בעיה אנחנו רצים אל המומחה.
איך תיישמו את זה בכתיבה השיווקית?
הציגו אישורי השכלה, אם בעל המוצר פרסם ספר, הדגישו את זה, אם הוא פרסם מאמרים מקצועיים, ספרו עליהם, אם הוא הופיע בטלוויזיה, שימו את הסרטון באתר האינטרנט שלו. חפשו המלצות של ברי סמכא מפורסמים בתחום של בעל האתר או המוצר והציגו אותם לראווה
ובעיקר, תנו הרבה מידע וידע רלוונטי באתר, זה יציג את בעל האתר כאוטוריטה בתחום.
עיקרון רביעי – לחצו על נקודת הכאב ושאלו את השאלה הנכונה
קוראים בכף היד מספרים כי לא משנה מה הם יגידו לאדם שאת כף ידו הם קוראים על אופיו, הוא אף פעם לא יתווכח אתם.
למה?
כי מה שנגיד לאדם, הוא מיד יחפש במוח את הסיבה לאשר את מה שאמרתם.
אם תשאלו אותו: “נהנית במסיבה?” הוא מיד יגיד למה הוא נהנה
אם תשאלו אותו: “לא נהנית במסיבה?” הוא מיד יחשוב באמת למה לא נהניתי.
איך תיישמו את זה בכתיבה השיווקית?
לחצו על נקודת הכאב ושאלו את השאלה הנכונה.
לדוגמה: האם אתה לא מרוצה ממחזור המכירות שלך?
ברגע שהאדם יאשר לעצמו שהוא לא מרוצה, קל מאוד יהיה לרשום אותו לקורס מכירות.
עקרון חמישי – צרו הרגשה של מחסור
הפחד ממחסור משותף לכולם, אנשים פוחדים להפסיד.
איך אתם מיישמים את זה בכתיבה השיווקית?
הגבילו את המכירה בזמן, בכמות או במחיר.
המכירה מסתיימת בעוד 3 שעות, מהרו!
מבצע מוגבל ל-20 הראשונים בלבד!
מחר זה נגמר!
נשארו רק 10 פריטים!
עיקרון שישי ואחרון – עיקרון העקביות
מכירים את זה ש”כן קטן” מביא ל”כן גדול”?
למה?
כי אנשים עקביים, אם הם אמרו לכם כל הזמן כן למה שפתאום יגידו לא?
איך מיישמים את זה בכתיבה השיווקית?
אם אתם מוכרים קורסים למשל, קורס כתיבה שיווקית תמכרו בהתחלה מיני קורסים במחירים זולים. אחרי שאנשים כבר אמרו לכם כמה פעמים כן וקנו את המוצרים הקטנים, הם יגידו גם כן למוצרים הגדולים ויקנו גם אותם!
מחפשים סוכנות שיווק לעסק שלכם – הגעתם אל היעד!