כותב תוכן אנושי או כתיבת תוכן באמצעות AI- מה עדיף?

האם המכונה תחליף את האדם?

אנחנו בעיצומה של מהפכה! הבינה המלאכותית AI מחוללת מהפכה של ממש בתחומים רבים וביניהם גם בתחום כתיבת תוכן לאתרים. היא לכאורה יודעת לכתוב הכול, היא מבינה מהי כתיבה שיווקית לעסקים, היא יודעת לכתוב כתיבת תוכן לאתרים, פוסטים לפייסבוק, לאינסטגרם, מייל שיווקי ועוד.

אז האם, כקופירייטינג המתמחה בכתיבה שיווקית אני צריכה לדאוג שלא תהיה לי תעסוקה? בואו ונחשוב ביחד! בואו ונדון בשאלה מהם ההבדלים של כתיבה באמצעות מכונה לבין כתיבה של אדם והאם כדאי לכם להעסיק כותבי תוכן מקצועיים או לתת לבינה המלאכותית לכתוב עבורכם.

במאמר זה נסביר מהי הבינה המלאכותית ועד כמה רחוק היא יכולה ללכת בכתיבת תוכן, מהם היתרונות ומהם החסרונות ,מתי כדאי להשתמש בה,

 מה אומר גוגל והאם לכותבי התוכן יש סיבה לדאגה? ורמז: ממש לא!

מהי הבינה המלאכותית?

בינה מלאכותית היא מערכת, או מכונה, שמחקה אינטליגנציה אנושית. היא מסוגלת לכתוב תכנים על סמך מידע שהיא אוספת ברשת ולייצר תכנים מאפס בהתאם לדרישה שלכם. אנחנו רק צריכים להכניס מספר שאלות או בקשות, ותוך דקה יש לנו יצירה חדשה.

כתיבה AI  היא טרנד לוהט, האדמה רועדת, אבל כמה רחוק היא מסוגלת ללכת?

 אם חשבתם שהבינה המלאכותית מטשטשת את הקו בינה לבין האינטליגנציה האנושית, אם הייתם בטוחים עד לקריאת המאמר שלי שבינה מלאכותית תחליף בקלות את כותב התוכן האנושי, עוד לא קראתם ולא ראיתם כלום.

 נכון, אי אפשר להתעלם, לבינה המלאכותית יש הרבה יתרונות!

היתרון העיקרי של כתיבת תכנים באמצעות AI הוא החיסכון בזמן.

אם עד היום כתיבת  מאמר ארכה בממוצע כשעה, ולפעמים אפילו יותר, הבינה המלאכותית מנפיקה לנו תכנים בכל מספר מילים שנבקש בתוך דקות ספורות.

הבינה המלאכותית חוסכת כסף.

כשכותב תוכן מקצועי לוקח בין 120 שקלים ל300 שקלים לכתבה, הבינה המלאכותית עושה את זה כמעט בחינם! נכון צריך לשלם דמי מנוי חודשיים, אך הם נמוכים מאוד מאוד יחסית למחירים שלוקחים כותבי התוכן.

אפשר לכתוב הרבה מאוד תכנים בפרק זמן קצר.

המכונה לא מתעייפת אף פעם, היא לא חולה ולא עסוקה, היא גם לא נוסעת לחופשה והיא מסוגלת לייצר עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע  כמויות גדולות של תוכן. כמה תוכן שתבקשו, היא תכתוב.

הבינה המלאכותית זמינה כל הזמן.

מהרגע שרכשתם רישיון להפעלת השירות של כתיבת תכנים, המערכת זמינה בכל רגע, בכל שעה ובכל יום.

למה אני לא דואגת שהבינה המלאכותית תחליף אותי?

כי לבינה המלאכותית יש מגבלות שחשוב להכיר אותן ועל אף שהבינה המלאכותית יכולה לייצר תכנים במהירות אין לה את הפרספקטיבה הייחודית שיש לכותב תוכן אנושי.

הבינה המלאכותית לא יודעת להתאים את עצמה במדויק לקהל היעד.

היא לא יודעת לכתוב תכנים שיווקיים, למשל, המיועדים למגזר או למגדר מסוים, היא לא יודעת לכתוב לגילאים שונים והיא לא לוקחת בחשבון את כל ההיבטים הנלווים לשפה המותאמת לגיל מסוים. אם ניקח לדוגמא, מאמרים המיועדים לקהל יעד צעיר, מיד נבחין שבטקסט מוטמע סלנג מיושן שכבר מזמן לא משתמשים בו או שהיא כותבת ברמה גבוהה ומשתמשת במושגים ובשפה גבהה שאינה מתאימה לצעירים.

הבינה המלאכותית כותבת ללא רגש, הכתיבה שלה יבשה ובסגנון רובוטי המזכיר את סגנון הכתיבה של גוגל טרנסלייט, ולכן היא לא מסוגלת להתחבר לקורא ברמה אישית.

הבינה המלאכותית חסרה יצירתיות או כל תכונה אחרת של העברת רגשות או סגנון ייחודי שכותב תוכן אנושי יכול לספק.

הטקסטים שאותם כותבת הבינה המלאכותית אינם מקוריים ואינם מספקים נקודות מבט חדשות, הם מבוססים על תכנים שהתפרסמו ברשת.

אם רוצים להכניס תכנים מקוריים  כמו לדוגמה, עורך דין שרוצה להביא פסקי דין תקדימיים, רופא שרוצה לספר סיפורי הצלחה מהקליניקה ועוד, מומחה בשוק ההון שרוצה לתת לקוראיו המלצות חמות ועוד, הבינה המלאכותית לא יודעת לעשות את זה. כותב תוכן אנושי לעומת זאת, יכול להתייחס לתוכן מפרספקטיבות שונות וליצור ערך מוסף ייחודי. הוא יכול לדווח על מקרה שהיה בחדשות,  הוא יכול להביא מסקנה חדשה, תובנה מעניינית, להביא את הלך הרוח הציבורי באשר לנושא שעליו הוא כותב, לספק מידע אישי מניסיונו של בעל האתר ועוד.

כתיבת תוכן היא לא אוסף של מילים ומשפטים.

זוהי אומנות הדורשת שילוב של יכולות שונות שעדיין לא בשלו באלגוריתמים הממוחשבים. הבינה המלאכותית מתקשה בהבנת הדיוקים והקשר שבין המשפטים מה שעלול להביא לאי דיוקים, למשפטים מעוותים ולמידע לא מדויק, ואפילו ללא נכון.  

 ובנוסף, הבינה המלאכותית, בעברית, כותבת עם שגיאות כתיב, שגיאות תחביר וניסוח ברמה שאינה מכבדת את הגולש ואינה מקובלת גם על גוגל.

טכנולוגיות AI עדיין נמצאות בפיתוח, הן אינן מדייקת בפרטים ובמקרים רבים אפילו מטעות.

כאשר, למשל, ביקשתי ממנה לכתוב על מוזיאון השעווה של מדאם טוסו בלונדון, השוויתי את המידע עם המידע בגוגל וגיליתי שהיא בכלל כתבה על מוזיאון  השעווה של מדאם טוסו בווינה, וזו לא הדוגמה היחידה.

הבינה המלאכותית, נכון להיום מעודכנת רק עד שנת 2021.

אם אתם כותבים, לדוגמה, מאמר על כאבי גב ובשנה האחרונה התפתחו טיפולים חדשים, נוספו תרופות חדשות או כל מידע אחר. הבינה המלאכותית לא מעודכנת!

הבינה המלאכותית כותבת בתבניות קבועות ומשעממות.

לדוגמה, כשכתבתי לאתר העוסק בתיירות וניסיתי להניע לפעולה באמצעות הבינה המלאכותית, התבנית הייתה תמיד קבועה. זה הלך בערך כך: בין אם אתה צעיר ומבוגר, בין אם אתה חובב תיאטרון או בילויים ליליים, לכל אחד יש מה למצוא בלונדון, בווינה, באמסטרדם, בפאריז וכן הלאה.

הכתבות שמפיקה הבינה המלאכותית רדודות שטחיות.

הן אולי מתקדמות בגוגל, כמו שמעידים מספר מקדמי אתרים, אבל הן לא ישכנעו את הגולשים שמולם עומד בעל מקצוע מיומן ומומחה. הן מספקות מידע שטחי ורדוד, ואם אתם רוצים להיחשב כמובילי דעה עוסקים או כאוטוריטה בתחום שבו אתם עוסקים, עם המאמרים של הבינה המלאכותית, אין לכם סיכויים.

מתי בכל זאת כדאי להשתמש בבינה המלאכותית?

כאשר רוצים לייצר כמות גדולה של מאמרים ברמה בינונית, אך בתנאי שמתקנים את השגיאות הלשוניות, את שגיאות הכתיב, התחביר והניסוח.

כאשר מעוניינים לשכתב מאמרים קיימים.

כאשר יש לכם טקסט מקורי כתוב באיכות גבוהה ואתם רוצים להשתמש בו במספר אתרים, בלי כמובן להעתיק אותו מילה במילה, לבינה המלאכותית יש יכולת לשכתב את המאמרים ברמה טובה.

כלים לכתיבה AI יכולים לספק לכם רעיונות וחומר גלם מצוין, אך רק אם תדעו להשתמש בהם בדרך הנכונה.

כאשר אנחנו מעוניינים לכתוב מאמר בסיסי ולעבות אותו בעצמנו אחר כך, אפשר להיעזר בבינה המלאכותית. נוכל לעבות את הטקסט באמצעות הוספת דעה אישית, להוסיף מחקרים, להוסיף חדשות אקטואליות מהתחום ועוד.

מה אומר גוגל?

לאלגוריתם של גוגל אין בעיה לזהות תוכן שנכתב על ידי הבינה המלאכותית.

וכדאי לדעת שלפי הכללים של גוגל חובה ליידע את הקוראים שמדובר בתוכן שנכתב בעזרת AI.

ג’ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל הסביר במהלך שיחה בנושא GPT-3 שתוכן המיוצר על ידי הבינה המלאכותית נחשב מבחינת גוגל לספאם ועלול להביא לענישה של האתר, להורדה בתוצאות הדירוג או יותר חומר, להסרה מתוצאות הדירוג. מולר הסביר כי תכנים שמיוצרים באמצעות  AI דומים לשכתוב מאמרים עם שינוי של מילים, שימוש במילים נרדפות וטריקים אחרים לערבוב מחדש של תוכן שקיים ברשת. אומנם תוכן שנכתב על ידי הבינה המלאכותית נראה קצת יותר איכותי, אבל עדיין זהו תוכן אוטומטי הפסול בעיני גוגל.

אם אתם מעוניינים לקדם את האתר במנועי החיפוש, אין ספק שגוגל מעריכה תכנים מורכבים ומהימנים, תכנים שמספקים ערך לגולש, תכנים עם שפה עשירה שנכתבו על ידי כותב אנושי ושהיא מעניקה להם ציון גבוה יותר ומקדמת אותם בדירוג גבוה יותר. כולם יודעים שקיצורי דרך בכתיבה לקידום אתרים ברוב הפעמים לא מביאה לתוצאות שאליהן אנו מצפים.

כבר היום אפשר לראות חברות תוכן אשר מציעות תכנים במחירי רצפה כשהן מדגישות שמדובר בשילוב של תוכן AI וכותב תוכן אנושי. אבל אף אחד לא יודע באמת מהי רמת העבודה של כותב תוכן אנושי, ולפי המחירים הנמוכים(!!!) קשה להאמין שהם מקדישים יותר משתי דקות לכל מאמר, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

לסיכום,

כתיבת תוכן היא אמנות הדורשת שילוב של יכולות שונות שעדיין אינן קיימות בבינה המלאכותית. כלי הבינה המלאכותית מסוגלים, אמנם לייצר תכנים ברמה בסיסית, אך אלו תכנים יבשים וחסרי רגש ויצירתיות, אין להם הבנה ואמפתיה לנושא ואין להם את יכולת הכתיבה והניתוח המושלמים כמו שיש לכותב תוכן אנושי.

אין ספק שתוכן שנכתב על ידי כותב אנשי הוא תוכן מקצועי יותר, מרתק יותר , מדויק ואותנטי יותר. לכותב תוכן אנושי יש את היכולת להעביר מסרים באופן מקצועי ומשכנע יותר ולענות על צרכים ספציפיים הן של הגולש והן של בעל האתר.

הבינה המלאכותית תוכל אולי להחליף כותבי תוכן מסוימים , אך לא תוכל להחליף כותבי תוכן מקצועיים, יצירתיים ומקוריים וודאי שלא בשנים הקרובות. לבינה המלאכותית עדיין את היכולות לתכתוב טקסט מקורי, יצירתי או טקסט הדורש מומחיות ומקוריות.

כן . ולא רק גוגל יודעת לזהות תכנים שנכתבו על ידי הבינה המלאכותית. כיום יש כלים דיגיטליים שונים שבאמצעותם כל אחד יכול לזהות תכנים שנוצרו על ידי הבינה המלאכותית.

אהבתם את המאמר?

 רוצים להזמין תוכן מסוגים שונים?

צרו קשר!

אני  מציעה את השירותים הבאים:

 קופירייטר וכתיבה שיווקית, כתיבת תוכן לאתרים , כתיבה שיווקית  לעסקים, כתיבת דפי נחיתה, עריכה לשונית , כתבות ליחסי ציבור ועוד.

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן