כתיבה ברגש: טיפים וטכניקות

כל אחד יכול לכתוב תוכן, ורבים מהאנשים יודעים לכתוב תוכן מתוך שמירה על כללי התחביר, על מבנה המשפט, על הפיסוק הנכון ועוד. אך האם כל אחד יודע לכתוב תוכן מעניין?

בעידן שבו הרשת מוצפת בתכנים, הדרך למשוך את תשומת הלב היא כתיבה ברגש. כתבו על פחדים, על תשוקות, על דאגות, על תקוות, ספרו סיפורים, אנשים תמיד אוהבים לקרוא את זה.

איך מעבירים רגש בכתיבת תוכן?

 3 טכניקות שחייבים להכיר עוד לפני שניגש אל העיקר:

תארו את שפת הגוף.

  • במקום לכתוב: “הוא דיבר כל כך הרבה והיא השתעממה” תארו את שפת הגוף שלה כשהיא השתעממה. כתבו למשל: היא גלגלה עיניים למעלה, מבטה זע מצד אל צד והיא חיפשה דבר מה מעניין להיאחז בו וכדומה, מפעם לפעם היא כיסתה את פיה עם הידיים כשהתפרץ לו פיהוק גדול שהיא לא הצליחה להשתלט עליו…. וכן הלאה.

    כתבו בפעלים פיסיים

  • במקום לכתוב חיפשתי תשובות ברשת, תארו את מסע החיפוש, חפרתי ברשת, עברתי מאתר לאתר, השקעתי מאמצים רבים ועוד.
  • השתמשו במילות כוח רגשיות. בכתיבה השיווקית יש מילות כוח מנצחות שמעצימות כל כתיבה. כאשר רוצים לתאר סוגים שונים של רגש כדאי להשתמש במילים כמו שנוא, מרגיז, מחריד, מתועב, נורא, פחדן, כועס קורע לב, מלהיב, קדימה, אפשרי, תקווה ועוד.

כתבו סיפורים –  אומנות הסטוריטלינג

סטוריטלינג הוא אחד מכלי השימוש העוצמתיים שהכתיבה השיווקית עושה בהם שימוש. בסטוריטלינג אפשר להשתמש בכתיבת תוכן לאתרים, בכתיבה ליחסי ציבור, בכתיבת קטלוגים של חברות, בדף נחיתה ועוד.

המונח סטוריטלינג מתאר שיתוף של סיפור שיש לו בדרך כלל מסר שיווקי.

מאיה אנגל טבעה את האמרה הידועה: אנשים ישכחו את מה שעשית, אך אנשים לעולם לא ישכחו את הדרך שבה גרמת להם להרגיש.

בדיוק על הבסיס הזה עובד הסטוריטלינג.

שאלתם את עצמכם פעם מה גרם לקוקה קולה להיות קוקה קולה, שמתם לב איך ובאיזו דרך קוקה קולה מפרסמת, היא לא מפרסמת את סוגי המשקאות, את המחירים, מבצעים ועוד, היא מספרת סיפור של חוויה. היא מספרת את החוויות המלוות את המשקה ואיך הוא גורם לנו לחוש תחושת ניצחון, הצלחה ומעמד חברתי.

לסיפורים גדולים יש תבנית מנצחת. קחו לדוגמה את הסיפור של הארי פוטר. ברמה הבסיסית התבנית היא כזו:

הגיבור מתחיל בנקודה לא חיובית – הוא מפחד ומסתתר בחדר מדרגות, הוא יוצא למסע נתקל בנבל, וולדמורט, ההתמודדות עם הנבל מפחידה אותו והשינוי שהוא צריך לעבור מרגיש לו מסוכן, ואז הוא פוגש מנטור, דמבלדור, שעוזר לו להתמודד עם הקשים, הוא מאפשר לו לנצח ויוצר אצלו תחושה של חוזק ומסוגלות.

כששואלים בעלי עסקים מיהו הגיבור של הסיפור שלכם, הם כמעט תמיד עונים, המוצר, אך זו טעות, הלקוח שלכם הוא הגיבור של הסיפור!

ואם נבנה את הסיפור על התבנית של הארי פוטר, למשל, זה ילך כך:

הלקוח הפוטנציאלי שלכם נתקל בבעיה, הבעיה היא הנבל של הסיפור, תארו בסיפור מהם הבעיות של הלקוח הפוטנציאלי, עם מה הוא צריך להתמודד, מה מקשה עליו וחוסם לו את הדרך להצלחה.

הפתרון הוא המנטור בסיפור – שאלו את עצמכם איך אנחנו פותרים ללקוח את הבעיה, במה הפתרון שלכם שונה מהפתרון של המתחרים שלכם, איך הוא יכול לעזור לו להתמודד עם הקשיים ועוד.

לסיום ציירו תמונת עתיד מלאת השראה , נסו לתאר ללקוח הפוטנציאלי איך ייראו החיים, הטובים שלו אחרי שהוא השתמש במוצר שלכם.

הנה דוגמה: איך למכור מזרן באמצעות סטוריטלינג

המודעות המתפרסמות בעיתונים מנדבות לנו הרבה פרטים טכניים כמו, למשל, למזרון שלנו יש קפיצים מבודדים. האם התיאור הזה ישכנע מישהו לקנות דווקא את המזרון שלכם, סביר להניח שלא. אך תארו לעצמכם את הסיפור הבא:

אל החנות נכנסו זוג הורים עייפים עם בנם בן השנתיים. – כאן צריך לתאר את שפת הגוף של ההורים העייפים. הם סיפרו למוכר שכבר מספר חודשים הם לא מצליחים לישון טוב כי הילד שלהם מתעורר בלילה ומגיע אל המיטה שלהם – ובינינו איזה הורים לא מכירים את הסיטואציה הזו?

הבעיה הם אומרים: הילד מסתובב הרבה בלילה ותנועות הגוף שלו מעירות אותנו.

המוכר שואל אותם מה יקרה אם הוא יציע להם מזרון שבו התזוזות במיטה לא מורגשות. הלוואי הם עונים – וכאן צריך לתאר את שפת הגוף של התקווה שהתעוררה בהם.

והפתרון: המוכר מציע להם מזרון רחב בעל קפיצים מבודדים. הוא מסביר שהרוחב של המזרון יאפשר לשלושה אנשים לישון בנוחות ושהקפיצים המבודדים יהפכו את התנועה לבלתי מורגשת.

הסיפור מסתיים בתיאור של לחיצת יד נרגשת בין המוכר להורים, לחיצת יד המסמלת את ההסכמה לעסקה.

כתיבה ברגש – טיפים נוספים:

פחד

הפחד הוא אחד הגורמים אשר מניעים את האנשים לעשות דברים מופלאים. פחד מכישלון לדוגמה, גורם לאנשים רבים להיות “תקועים” באותו מקום, אך כדי להניע אותם לפעולה עדיף להראות את הסיכון שבאי ביצוע הפעולה, לתאר מה יקרה אם לא יבצעו את הפעולה – להפחיד – מאשר להראות להם את הרווח שהם יקבלו ממנה.

ייחודיות – רוצים  למכור? העצימו את תחושת הייחודיות!

אנשים אוהבים להיות מיוחדים, הם לא רוצים להיות כמו כולם. אם תצליחו לשכנע אותם שהמכונית שבה הם ייסעו תהיה מיוחדת ושונה מכל המכוניות הנפוצות, סביר להניח שהם ירכשו אותה, אם תשכנעו אישה שהשמלה שאותה היא מודדת היא יחידה ואין עוד כמוה, אתם כבר בחצי הדרך למכירה.

סקרנות

רוצים שהקהל שלכם יקרא עד הסוף את הפוסט שכתבתם? סקרנו אותו, תשאירו אותו במתח. אל תגלו לו בתחילת הפוסט את הפרטים החשובים והשאירו אותם לסוף. כתיבה באמצעות סקרנות היא דרך מצוינת לרתק את הקוראים ותוך כדי להטמיע את המסרים השיווקיים.

כתבו כדי לעודד

חשבו לרגע מה קרה למישהו שחווה אסון משפחתי או כלכלי, למי שנפל בעסקים והפסיד הרבה כסף כשהוא קורא סיפור על מישהו שעבר תהליך דומה לשלו, נפל, קם וכעת הוא רוכב על הגל. כתבו תוכן שבו תשכנעו איך המוצר שלכם יטמיע בגולש תחושת מסוגלות  לקום, להמשיך ולהצליח.

כתבו כדי ליצור תחושת הערצה

אם תצליחו להציג את בעל המוצר או השירות כאוטוריטה בתחום שבו הוא עוסק, כבעל ניסיון שיודע תמיד לתת את הפתרון הנכון – בתחום שלו כמובן – תוכלו ליצור בו אמון ולהניע לקוחות פוטנציאלים לפעולה.

כתבו גם למאוכזבים

שימוש ברגש האכזבה יכול להניע לקוחות להגיע אליכם אחרי שהם התאכזבו ממוצר אחר, בתחום שלכם, שלא העניק להם פתרון. אם אתם לדוגמה, מקדמי אתרים שנתתם שירות מקצועי למספר לקוחות, אך לא הצלחתם להביא את האתר שלהם למקומות גבוהים, ספרו  בגילוי לב על אי ההצלחה, השתמשו בתחושת האכזבה של הלקוח והסבירו ללקוחות הפוטנציאלים מה למדתם מהכישלון ומדוע העבודה מולם תהיה שונה ותביא להצלחה.

 צרו תקווה

אנשים הגיעו לאתר שלכם כי הם מחפשים פתרון לבעיה שלהם. תנו להם להבין שאתם מכירים את הבעיה שלהם, מזדהים אתה ויכולים לעזור.

לסיכום, בכתיבת תוכן, הרגש הוא הדבר החם, ואם אתם יודעים לספר סיפור ולשלב בו תכנים עם רגש, כל מאמר יהיה מסקרן, מעניין ויצליח להעביר את המסרים השיווקיים. 

יש מספר גורמים, אך הגורמים העיקריים הם: הכנסה של תיאורים ויזואליים לסיפור, תיאור שפת גוף, מטאפורות ודימויים ועוד.

שיווק באמצעות סטוריטלינג מתאים לכל סוג של כתיבה שיווקית, לכתיבת תוכן לאתרים, לכתיבה של דפי נחיתה, לכתיבת בלוג, לפוסטים ברשתות החברתיות ועוד.

לסטוריטלינג יש יתרונות רבים שהיתרונות המרכזיים הם סקרנות וחיבור לרגש. 

תוכן עניינים

התקשרו - 072-2221780

צרו קשר

תמונה גדולה לאתר

מידע מקצועי

דילוג לתוכן